Nieuwe Scarver-rijder

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rsl

Nieuwe Scarver-rijder

Bericht door rsl »

Even voorstellen dus.
Mijn vriendin en ik hebben net samen een tweedehands Scarver gekocht. :D

Ikzelf heb daarnaast ook nog een oude XT600 en een Yamaha Bulldog, die binnenkort waarschijnlijk weggaat. Vroeger heb ik ook nog een Honda Transalp en daarna een Triumph Sprint gehad.

De Scarver is er hoofdzakelijk bijgekomen omdat m'n vriendin bezig is voor haar motorrijbewijs (ze reed al met een 125cc scooter, die we nu verkopen). Tot nu toe oefende ze met mijn oude XT, maar die bleek veel te hoog te zijn voor haar korte pootjes. Dat oud ding is trouwens ook wat nukkig geworden (die XT hee :mrgreen: ).

Waarom een Scarver: mooi (vinden wij toch), zeer handelbaar, zuinig en heel belangrijk: riemaandrijving. Ik heb namelijk een hekel aan het kuisen van moto's, zeker als de achterkant dan nog eens onder de olie of vet hangt (na 11 jaar kettingfietsen weet ik 't wel).
Ik vind het trouwens zeer spijtig dat de nieuwe BMW G's terug een ketting hebben. :(

Zo dat was het voorlopig. Ik heb al wat vragen in m'n achterhoofd, maar dat zal voor later zijn.
Laatst gewijzigd door rsl op 25 jun 2007, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het forum

een XT nukkig :?: al eens een honda XL600R van 83 ingang proberen kicken

gaat best vlot de 1ste koude start :D
maar als hij dan stilvalt tijdens het effe warmdraaien, weet je uw kuit wel zitten :twisted: (gelukkig heb je de decompressie hendel)
maar rijden als de beste :D
warmstarten is ook geen probleem :roll:
ps: ik heb er hier zo 2 staan :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Welkom op de kermis!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Wees welkom van mijnen tewege ook en shoot maar u vragen af :lol: :lol:
Afbeelding
rsl

Bericht door rsl »

IRON GONZO schreef:welkom hier op het forum

een XT nukkig :?: ...
't Is vooral de schakeldoos waarmee ze last had: stroef schakelen, koppelingshendel die te ver staat en te zwaar is, moeilijk in eerste te krijgen... Kwestie van gewenning misschien want ikzelf kan er goed mee leven, maar doe daar dan nog eens die voor haar te hoge zitpositie en de mottigheid :mrgreen: van m'n XT bij, en je weet waarom zij 'm maar niks vond...

Mijn XT heeft trouwens jammer genoeg geen kickstarter :(
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ach ze behandeld de motor even zacht zoals U 8)

zulke motoren vragen nu eenmaal een stevige aanpak :P

ben benieuwd hoe de scarver zal bevallen :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Die van ons is soms ook nukkig, maar rijd daarom niet slechter, zenne :P :lol: :lol:

BTW:

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
rsl

Bericht door rsl »

IRON GONZO schreef: ... ben benieuwd hoe de scarver zal bevallen :wink:

Tot nu toe heel positief: m'n vriendin is er al een paar keer mee naar haar werk gereden (Brussel!), en zij is er heel content van (en krijgt van iedereen complimenten).
Ikzelf heb er sinds we'm hebben nog maar één keer mee gereden, en ben ook onder de indruk: bijna even wendbaar als m'n XT, op de meeste wegen nog comfortabeler (en dat wil wat zeggen), en toch een heel stuk sterker dan de XT, zeker bij het doortrekken. En natuurlijk véééél schoner dan de XT.
Alleen de heel lage toeren verdraagt m'n XT beter; de Scarver begint dan wat te bokken, maar dat is kwestie van gewenning.
Charles

Re: Nieuwe Scarver-rijder

Bericht door Charles »

rsl schreef:Even voorstellen dus.
Mijn vriendin en ik hebben net samen een tweedehands Scarver gekocht. :D

Ikzelf heb daarnaast ook nog een oude XT600 en een Yamaha Bulldog, die binnenkort waarschijnlijk weggaat. Vroeger heb ik ook nog een Honda Transalp en daarna een Triumph Sprint gehad.

De Scarver is er hoofdzakelijk bijgekomen omdat m'n vriendin bezig is voor haar motorrijbewijs (ze reed al met een 125cc scooter, die we nu verkopen). Tot nu toe oefende ze met mijn oude XT, maar die bleek veel te hoog te zijn voor haar korte pootjes. Dat oud ding is trouwens ook wat nukkig geworden (die XT hee :mrgreen: ).

Waarom een Scarver: mooi (vinden wij toch), zeer handelbaar, zuinig en heel belangrijk: riemaandrijving. Ik heb namelijk een hekel aan het kuisen van moto's, zeker als de achterkant dan nog eens onder de olie of vet hangt (na 11 jaar kettingfietsen weet ik 't wel).
Ik vind het trouwens zeer spijtig dat de nieuwe BMW G's terug een ketting hebben. :(

Zo dat was het voorlopig. Ik heb al wat vragen in m'n achterhoofd, maar dat zal voor later zijn.

Toppie motor hoor de Scarver.
Welke kleur en bouwjaar?

Heel veel veilige kilometers toegewenst en inderdaad, jullie vinden hem mooi en daar gaat het om..

Grtzz.
Charles
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Charles

Bericht door Charles »

rsl schreef:
IRON GONZO schreef: ... ben benieuwd hoe de scarver zal bevallen :wink:

Tot nu toe heel positief: m'n vriendin is er al een paar keer mee naar haar werk gereden (Brussel!), en zij is er heel content van (en krijgt van iedereen complimenten).
Ikzelf heb er sinds we'm hebben nog maar één keer mee gereden, en ben ook onder de indruk: bijna even wendbaar als m'n XT, op de meeste wegen nog comfortabeler (en dat wil wat zeggen), en toch een heel stuk sterker dan de XT, zeker bij het doortrekken. En natuurlijk véééél schoner dan de XT.
Alleen de heel lage toeren verdraagt m'n XT beter; de Scarver begint dan wat te bokken, maar dat is kwestie van gewenning.
Je kan er een andere bougie in (laten) doen een iridium of brisk en dan heb je in veel mindere maten last van het bokken rond de 4000 toeren.

Charles
rsl

Bericht door rsl »

Charles schreef:Je kan er een andere bougie in (laten) doen een iridium of brisk en dan heb je in veel mindere maten last van het bokken rond de 4000 toeren.

Charles
Heb ondertussen gemerkt dat ie onderaan toch sterker is dan ik eerst dacht: het geluid bij lage toeren deed me eerst denken dat ie bokte, maar als ik dan het gas opendraai, blijkt ie meestal toch nog redelijk goed te vertrekken.

Maar wat wij wel wat vervelend vinden, is het rijden bij constante toerentallen: het blok draait dan niet perfect rond, houdt telkens heel even in, als je begrijpt wat ik bedoel. Zou dat ook verbeteren met zo'n bougie? Of is dat gewoon eigen aan die vroegere injectiemotoren, en moeten we daarmee leven?
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Of koop gewoon deze bougies http://www.halo-benelux.com/prodinfonl.htm
en u probleem is opgelost, geloof mij ik had hetzelfde voor als gij, en nu niet meer :wink:
Afbeelding
Charles

Bericht door Charles »

bougimain schreef:Of koop gewoon deze bougies http://www.halo-benelux.com/prodinfonl.htm
en u probleem is opgelost, geloof mij ik had hetzelfde voor als gij, en nu niet meer :wink:
Ja ben ik met je eens, maar ik heb ze een meeltje gestuurt en men durft niet aan te geven of hun halo bougie ook echt werkt bij de F650CS Scarver, want daar had men (toen nog) geen ervaring mee.

Vandaar

Charles
rsl

Bericht door rsl »

bougimain schreef:Of koop gewoon deze bougies http://www.halo-benelux.com/prodinfonl.htm
Amai, dat zou wel mooi zijn als dat opgelost is door gewoon zo'n Halo of iridium bougie te steken. Maar hoe komt dat dan? Je zou toch denken dat BMW standaard de meest gepaste bougie erin zou steken? Of zijn die speciale bougies heel duur?
In ieder geval: ik ga het zeker proberen.
Bedankt.
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Als ik mij goe herinner heb ik voor 4 halo's iets van een 54€ betaald en ben zeer content want ik heb ze ook in mijn wagen en hij loopt zoals een trein, en pas op er is altijd positieve & negatieve comentaar op alles en nog wat, maar ik voel het verschil en de rest is voor mij bijzaak en gaat een oor in en direct de ander oor uit.

rsl schreef:
Amai, dat zou wel mooi zijn als dat opgelost is door gewoon zo'n Halo of iridium bougie te steken. Maar hoe komt dat dan? Je zou toch denken dat BMW standaard de meest gepaste bougie erin zou steken? Of zijn die speciale bougies heel duur?
In ieder geval: ik ga het zeker proberen.
Bedankt.
Afbeelding
Plaats reactie