hallo, heb sinds een tweetal weken een R850R van '98 en ben er op het eerste zicht tevreden over, aleen wat problemen met het schakelen van eerste naar tweede versnelling : dit gaat regelmatig moeilijk, 'valt' dan telkens in neutraal ipv tweede vanwaaruit ik hem zeer moeilijk naar tweede krijg. dit laatste lijkt me echter wel logisch. denk dat het dan misschien beter is om terug van eerste naar tweede te gaan. ook nu al twee keer gebeurt dat hij na moeilijk schakelen naar tweede even erna terugvalt in neutraal wat ik wel raar vind. ik vraag me af of ik de ontkoppeling misschien niet altijd ver genoeg indruk? moet binnen een aantal maanden sowieso naar de garage voor een onderhoud (bijna 40000km).
iemand hier ervaring mee?
schakelen R850R
Moderator: GVN
Staat hier ergens nog een topic over hetzelfde onderwerp. Koppeling inderdaad volledig intrekken (kijk ook eens of je niet teveel speling hebt) helpt al een heel eind. Na een tijd hoef je er niet meer op te letten, maar in het begin gewoon wat bewuster schakelen, en ver genoeg doortrekken in de eerste versnellingen. Als je te tam rijdt, dan valt ie te zeer terug in snelheid, zodat de tandwielen niet meer mooi syncroon lopen. Probeer maar eens een stoplichtsprintje, en je zal merken dat het schakelen plots vanzelf gaat.