R1200RT - "Flapperende" ruit ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MCC-RT
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2005, 20:50
Locatie: As

R1200RT - "Flapperende" ruit ?

Bericht door MCC-RT »

Op forums las ik opmerkingen over een flapperende ruit van de R 1200 RT. Graag zou ik meer hierover willen weten van 1200 RT-testrijders of -eigenaars.
- Hebt u het flapperen/extreem (storend) trillen van de ruit al ondervonden?
- Zo ja, onder welke omstandigheden en snelheid?
- Indien het een continu probleem is, denkt u dat er technisch gezien al iets aan gedaan kan worden?
- Zouden over dit thema dan "(contractuele) afspraken" gemaakt kunnen/moeten worden met de dealer betreffende een oplossing van het probleem (wellicht van zodra dit door BMW bekend gemaakt is). Mijn dealer vertelde me dat hij tijdens zijn testritten nooit een trillende ruit heeft gehad, ze zou "perfect stil" gebleven zijn.

Ik moet nog tot ± midden maart geduld hebben om de R 1200 RT in ontvangst te kunnen nemen. Als beginner zal ik zéker nog niet het onderste uit de kan halen (=> de motor moet logischerwijs de eerste ... kilometers rustig ingereden worden) maar bovenstaand thema is het enige waarover ik nog een beetje ongerust ben. Verder heb ik alle vertrouwen in de kwaliteit van de motor en de dienstverlening van de BMW-dealer.

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

:wink:
MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Eerst maar eens proefrijden en dan de zaak voor je neus eens bekijken want ook op forums verschijnt veel Bullshit...
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

Bericht door yann »

In vergelijking met een Ceebaileys vond ik ze toch wat aan de povere kant. Niet dat het flappert gelijk een vlagje aan 100km/h, maar stil stond ze toch ook niet.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik zeg altijd, liever soepel - anders breekt het.

Een testrit zal je wel uitsluitsel geven, en de vraag is, op welke snelheid, in welke stand, enz enz... subjectiviteit top.
Voor de ene gaat het "mega flapperen" noemen, voor de andere "een beetje bewegelijk"

Veel succes :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb jammer genoeg nog maar 130 Km kunnen bollen.
Aan +/- 60 Km op de gewone weg met de ruit in de laagste stand, en aan +/- 110 Km op de autosnelweg met de ruit +/- volledig naar boven.

Ik heb helemaal niet op dit probleem zitten letten, omdat ik hiervan nog niets had vernomen.

Feit is dat mij in ieder geval toen helemaal NIETS is opgevallen.
Indien het "wapperde", dan was het zeker niet echt opvallend overdreven.

Hoop vanaf volgend week-end terug te kunnen starten, dan zal ik er eens op letten :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Ferre

Bericht door Ferre »

Ik heb er bij mijn testrit niets van gemerkt. :o
Kurt1200
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 jan 2005, 12:03

Bericht door Kurt1200 »

Tijdens de testrit heb ik er speciaal op gelet. De ruit wappert wel degelijk een beetje, maar dat doet die op mijn 1150 rt ook. De ruit is wel merkelijk groter dan de standaardruit van de vroegere RT. Het enige dat me stoorde was dat ik op de hoogste stand net op de boord van de ruit keek en er enige vervorming was.
Alainmotard
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2005, 09:54
Locatie: Groot Aalst

Flapperende ruit r1200rt

Bericht door Alainmotard »

Tijdens proefrit enkel bemerkt bij 't wegrijden, aan lage snelheid dus. De ruit stond lichtjes opgelicht. Vanaf 20kph niks meer gemerkt.
Behalve dan dat ze beter werkt, geen gebulderd rond de helm, betere bescherming op de schouders. Ik ben 1,89m en zadel in hoogste stand. Groeten!
MCC-RT
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2005, 20:50
Locatie: As

Bericht door MCC-RT »

Ik dank jullie allen voor je antwoorden.

Normaal gezien kan ik achter een dikke week mijn voorafgaande zorg aan de realiteit gaan toetsen en hoop dat het trillen niet storend is.

Voor iedereen nog veel aangename en veilige kilometers.

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
Plaats reactie