Grootlicht defect

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ite 514
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2005, 09:26
Locatie: Kermt - Hasselt

Grootlicht defect

Bericht door ite 514 »

Hallo dames en uiteraard heren,

Sedert vanmorgen zit mijn R850RT (geboortejaar 1998) zonder grootlicht. Ik ken absoluut niks van techniek doch heb al gekeken naar de lamp en de zekeringenkast. De lamp ziet er gezond uit en er is geen draadje dat hangt te flapperen. De zekeringenkast is nog steeds gevuld met gezonde zekeringen, alleen mis ik in het BMW boekske het nummer van de zekering voor het groot/dimlicht. Alle anderen staan erin zoals :
rem/achterlicht = 1
parkeerlicht = 2
knipperlichten = 3 etc.

Wat kan nog de oorzaak zijn of moet ik morgen eventjes naar de garage voor vervanging van de blijkbaar intacte lamp?


Groetjes

Johan
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Bericht door GSeorgie »

Staat je lichtenschakelaar wel op groot licht ?

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

Een lamp die er ogenschijnlijk goed uitziet kan wel degelijk defect zijn. Vervang de lamp met een nieuwe je zult het zeker weten.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Meten is weten !

Spanning meten, is er 12v voor het grootlicht ?
Controle of er spanning is voor het dimlicht.
Indien twijfel, de meter instellen op "weerstand meten", lamp eruit halen met zachte wollen doek, en weerstand van de gloeidraad meten.
Deze zou bijna O "nul" moeten zijn.

Indien er 12 volt gemeten voorhanden is, EN de gloeidraad is intact, zit het probleem in een slecht contact, oxidatie, bedrading die beschadigd is ofzo ....
Plaats reactie