Automatisch uitschakelen radio/CDspeler R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
HanzThePanz

Automatisch uitschakelen radio/CDspeler R1200RT

Bericht door HanzThePanz »

Ik heb de BMW radio/CDspeler die een rare onhebbelijkheid heeft. Als ik 'em flink hard heb staan (ja, da's niet netjes :oops: ) en dan ook nog een beetje stevig wegrij bij een stoplicht, valt de CDspeler helemaal dood. Ik krijg 'em dan niet meer aan, ook niet in de radio-stand. Pas als ik gestopt ben en het contact uit en weer aan heb gezet, doet 'ie het weer. Als ik e.e.a. op een 'normaal' geluidsniveau zet komt dit probleem niet voor... Raaaaaarrrrrr?!

De oplossing is simpel: de radio op een normaal geluidsniveau zetten. Maar dat is me iets té simpel. Ik mag toch verwachten dat een apparaat van 1400 euro gewoon onder alle omstandigheden goed werkt? Zijn er meer R1200RT'ers die bovenstaand 'probleem' hebben? Mijn CDspeler heeft overigens helemaal geen last van overslaan ofzo (wat je ook regelmatig op de diverse fora leest).

Ik heb ditzelfde verhaal ook gepost in Nederland, (zie: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/91819/22 ) daar komen ook al wat reacties binnen...
Laatst gewijzigd door HanzThePanz op 01 jun 2006, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't fix it if it ain't broken...
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

'k heb dat nog niet voorgehad.
Mogelijk dat ik hem niet hard genoeg zet of stevig genoeg wegrij aan de lichten :?
Zal het eens moeten uittesten 8)
Gele: wel snel , niet rap
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Dat ie afslaat, dat heb ik nog nooit voorgehad :!:
Van da overslaan echter wel zenne :!: Word volgende week bij dealer nagekeken :!:

Zou da geen probleem met te zwakke batterij kunnen zijn ... maar een gedacht zenne ???
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
HanzThePanz

Francis schreef:Zou da geen probleem met te zwakke batterij kunnen zijn ... maar een gedacht zenne ???
Neeee... heb het al vanaf de eerste dag dat ik ermee reed. Er is trouwens wél een andere 'oplossing'. Ik schijn (gelukkig) niet de enige te zijn wie dit opviel. De functie SVOL waarmee je automatisch het volume harder laat gaan als je meer gas geeft kan je uitzetten... Zodra dit uit staat komt bovengenoemd probleem niet meer voor.
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Mijn cd speler is vandaag ook twee maal dood gevallen.
De eerste keer reed ik over een hobbelige overweg en 30 seconden later viel hij uit en was niet meer in gang te krijgen. Pas na afleggen van het contact wilde ie terug aan de praat.
En de tweede keer was op de autosnelweg. Hij stond zelfs helemaal niet te hard en ik reed een constante snelheid, plots gewoon, boem gedaan. Na afleggen contact was het weer in orde.
Ik heb het precies enkel wanneer de cd op staat want in de radio stand heb ik het nog niet voorgehad.
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Nog niet tegengekomen, maar ik beluister de muziek door de helm dus hard zetten is aldus niet nodig.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
HanzThePanz

Ben net terug van vakantie in Italië en inderdaad; als je de muziek via de Baehr intercom in de helm beluisterd zal hij nooit uitvallen. Maar bij het zonder intercom beluisteren van de muziek valt de CDspeler (en de radio trouwens ook!) helemaal dood als het volume te hard staat. Dat doodvallen gebeurt dan bijvoorbeeld bij het snel accelereren. De enige remedie is de motor stoppen, contact uit en weer aan. Volgens mijn dealer is het gewoon een beveiliging zodat je de boxjes niet opblaast... Ik kan er mee leven verder.
bart 4138

Bericht door bart 4138 »

Bij een versterker voor een huisinstalatie is dit ook het geval. Als hij overbelast word slaat hij af en dan moet je hem gewoon af en opzetten en hij werkt terug gewoon.

mvg
Bart Henderickx
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

help, ik heb strepen op mijne plasma als ik door putten rij en op de autoweg hoor ik mijne surround zo slecht. Iemand hier een oplossing voor? :lol:
bart 4138

Bericht door bart 4138 »

Doe je fiche los en spuit er contactcleaner in.

mvg
Bart Henderickx
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Bedankt voor de tip, maar het probleem was te wijten aan het lostrillen van de bevestiging van m'n schotelantenne. :lol:
Plaats reactie