No Radio

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GuyK1200LT
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2004, 11:29
Locatie: Steendorp

No Radio

Bericht door GuyK1200LT »

Gisteren heb ik een ritje gemaakt met de K1200LT. Radio werkte perfect. Tijdens de tankbeurt de radio uitgeschakeld.
Na tanken heb ik de radio terug willen inschakelen maar het display lichte niet op. Na een tijdje komt de melding "No Radio" op het display, en daarna valt het display weer uit (schijnbaar "vindt" het systeem de radio niet meer).
De zekering 8 in nog ok.
Is er niemand die dit reeds heeft meegemaak? zoniet zal ik de tupperware moeten verwijderen en op zoek gaan. Ik denk dat er nog een zekering op de achterzijde van de radio zit maar helaas is deze niet zo makkelijk om deze te bereiken.

Guy
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

Guy,

Er zit inderdaad ook nog een zekering achterop de radio-unit. Daarvoor moeten de zijpanelen eraf voordat het deel eraf kan waar de radio in zit. De zekering zit verstopt bij de aansluiting van de kabel (welke met een hefboompje loskomt). De zekering kan zijn losgekomen of de contacten zijn enigszins gecorrodeerd. Als de radio-unit weer op het paneel gemonteerd is, dan kun je de onderzijde goed met siliconenspray inspuiten om de zaak goed vochtwerend te maken.

Mocht je de tijd ertoe vinden om de boel open te gooien, neem dan ook even de tijd om de diverse stekkeraansluitingen van de radio (links op de tank) goed te reinigen met contactspray en de connectoren weer zorgvuldig te verbinden. Dit geld ook voor de connector op de radio-unit. De connectoren, wanneer weer op hun plaats gemonteerd kunnen nog extra vochtwerend gemaakt worden met siliconenspray voordat het linker zijpaneel teruggemonteerd wordt.

Mocht deze toer geen soelaas bieden, dan kan het nog maar één ding betekenen, .....




... en die kost veel geld.

Dit antwoord had ik ook op het forum van k1200lt.nl gegeven
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Robert GTL
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2005, 18:23
Woonplaats: Paal
Locatie: Limburg

Bericht door Robert GTL »

Guy,

Ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad een jaartje terug. De dag nadien kreeg ik de moto niet meer gestart....kapotte batterij...Men heeft mij verteld dat indien de batterij stuk is of bijna volledig ontladen, de niet-vitale stroomafnemers worden afgesloten om je toch nog thuis te krijgen met een minimum aan stroomafname....
To beem or not to beem, that's the question !
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Dat verhaaltje van afsluiten der niet vitale stroomafnemers is een fabeltje hoor! Eens je motor draait is het de alternator die voor stroom zorgt. En dus niet de batterij. Wat er wel gebeurt :arrow: bij het starten wordt er zoveel mogelijk stroom naar je starter gestuurd en worden alle andere gebruikers even zonder stroom gezet. :wink:
Plaats reactie