Koppelingsprobleem

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jacky

Koppelingsprobleem

Bericht door jacky »

Moto R1100RT 96 106.000 km. Gisteren op het werk aangekomen en opeens had ik ongeveer 1.5 cm vrije slag op de koppelingshendel ipv 0.7cm. Om s'avonds naar huis te rijden de vrije slag terug gebracht naar 1 cm dmv vd stelring. Ik ben thuis geraakt, opschakelen verliep nog perfect, motor reageerde goed op het gas ( koppeling slipte niet door) terugschakelen op het einde vd rit moeilijk. Thuis gekomen kabel gecontoleerd = ok. Zou het kunnen dat de veer binnenin het koppelingsmechanisme het begeven heeft? Persoonlijk hoop ik dat het niet de koppeling is omdat het opschakelen nog goed verliep en de motor nog goed op het gas reageerde. Ik heb reeds ervaring met doorslippende kopplengen.Eerste koppeling werd volledig vervangen op 40.000 km .
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

zou inderdaad iets met het koppelingsmecanisme kunnen zijn

Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jacky

Bericht door jacky »

Oplossing gevonden, moertje vande stelschroef voor het koppelingsmechanisme was los getrild.
Plaats reactie