Zadel

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pete
Berichten: 156
Lid geworden op: 04 okt 2004, 10:52
Locatie: Haacht
Contacteer:

Zadel

Bericht door Pete »

Zeer korte vraag:

Hoe verwijder ik in godsnaam het zadel van mijn 1150GS??? :oops: :oops: Ik heb geen boekjes of handleiding en moet dringend de bevestiging van mijn tanktas fatsoenlijk herstellen. Wil daarom mijn zadel verwijderen maar ik weet jammer genoeg niet hoe ik dat het best doe :roll:

Alvast bedankt voor de (zonder twijfel) duidelijke uitleg

Groetjes,

Pete
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

Aan de rechterzijde zit een slot. Ter hoogte van de achterkant, ongeveer, van het zadel maar nog voor het achterwiel. Er hangt ook zo'n cromé beugeltje aan voor een helm.
Met uw contactsleutel draait ge het slot naar rechts dacht ik. Uw zadel springt dan achteraan los. U heft dat daar op en trekt het zachtjes van onder uw benzinetank.
:wink:

Om te sluiten uw zadel zachtjes onder de benzinetank en letten dat de houders op hun plaats zitten.

Eens dat gedaan de achterkant van uw zadel naar de sloten dirigeren en duwen op hetzadel tot ge een klik hoort.
:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Bericht door Jo De Paepe »

Zeer kort antwoord :lol:

met de contactsleutel links achteraan het slot ontgrendelen , eerst de duozit oplichten en verwijderen en dan terrug het slot ontgrendelen en het zadel licht naar achter trekken en opheffen
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

Sorry ik heb een GSAdventure vandaar verschil in plaatsing slot.
:cry:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Jo De Paepe schreef: met de contactsleutel links achteraan het slot ontgrendelen , eerst de duozit oplichten en verwijderen en dan terrug het slot ontgrendelen en het zadel licht naar achter trekken en opheffen
Nog een kleine aanvulling : met ontgrendelen bedoelt Jo naar "rechts" draaien. Dikwijls lukt dat niet zo gemakkelijk en heeft de sleutel de neiging niet te willen meedraaien : duw dan, terwijl ge de sleutel naar rechts draait, eens goed op de achterkant van de duozit, en dan draait de sleutel vanzelf door.

mvg
Hans
Afbeelding
Pete
Berichten: 156
Lid geworden op: 04 okt 2004, 10:52
Locatie: Haacht
Contacteer:

Bericht door Pete »

Voilà sé! Direct een antwoord op mijn vraag. Bedankt jongens, ik ga het vanavond eens testen!! 8)

Groetjes,

Pete
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Bericht door Hobgoblin »

let wel op bij het terugplaatsen dat je het zadel in de voor jou juiste stand plaatst. er is namelijk een 'hoge' en 'lage' stand. anders zou je wel eens een vreemd gevoel van 'hoogteverschil' kunnen hebben.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Pete
Berichten: 156
Lid geworden op: 04 okt 2004, 10:52
Locatie: Haacht
Contacteer:

Bericht door Pete »

Roger, doe ik!

Groetjes,

Pete :wink:
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
Plaats reactie