Lekkende voorvork RT 1100

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mills

Lekkende voorvork RT 1100

Bericht door Mills »

Hoi,
heb gemerkt dat mijn rechtervoovork een beetje lekt aan de oliekeerring, het ding zal wel eenvoudig te herstellen zijn na de halve voorkant te slopen, daar komen we wel achter, maar mijn vraag is eigenlijk: kan het kwaad om hier nog een 2 tal weken en een 1500 km mee te rijden, heb nu geen tijd voor de herstelling en ga normaal binnen 2 weken naar Frankrijk met de motor, daarna kan ik hem (haar) gerust herstellen.
Ik dacht gelezen te hebben dat de olie in de vork van een rt enkel dient als smering en niet als demping.

Groeten,
Mills.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

als het zo weinig is kan je gerust nog uw reisje aanvangen zonder probleem :wink:

het vervangen is heel gemakkelijk
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dbr

lekkende voorvork

Bericht door dbr »

Hoi Mills,

heb hetzelfde probleem bij de mijne (slechts 6250km gebold :-x :-x :-x ). Volgens de garage moet je er alleen opletten dat de olie niet op de remblok drupt. De remblok absorbeerd dan die olie en dat is niet best. Verder kun je er gewoon mee voort. Ze hebben er bij mij een doekje onder gehangen zodat eventuele olie niet druppelt tot op de remblok en disndag mag ie binnen voor herstelling. En idd, de voorvork is er enkel voor de geleiding heeft niets met vering te maken.

Groeten,

Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ne maat van mij heeft net hezelfde voor gehad...reparatie bij z'n dealer € 145 pleuro's...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Mills

Bericht door Mills »

Hoi,
bedankt voor de reactie's, ik heb de hele boel nog eens opgekuist en ontvet en nadien nog enkele ritten gereden zonder dat ik nog sporen van een olielek zie.
Ik had de moto een maand geleden meegenomen op de aanhangwagen op verlof, misschien dat ik hem daar te fel heb aangegespt en hierdoor de voorvork te fel belast heb waardoor er olie gelekt is.
Hoe zie ik nu hoeveel ik moet bijvullen, eerst alles aflaten en dan nadien terug opvullen?

Gr,
Mills
Plaats reactie