Tankinhoud

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

gsmotaar

Tankinhoud

Bericht door gsmotaar »

Hallo iedereen,

Ben de trotse eigenaar van een GSA ADV 2006 en na enkele maanden was ik toch nieuwsgierig of de tankinhoud wel werkelijk 33l zou bedragen.
Deze morgen naar het werk gereden en ik kwam daar aan en kon maar
9km meer rijden dus eerst getankt tot in de nok en wat blijkt 33,60l heb ik er in gekregen.
Dus ben ik tot de conclussie gekomen dat mijne info display en mijn tank goed op elkaar zijn afgesteld, niet toch.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,

Bij mij hetzelfde... de boordcomputer daar kan je op vertrouwen.
Bij nul kilometer op de boordcomputer ook iets meer dan 33 liter getankt.

GRTS Danny
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
RUSOR schreef:de boordcomputer daar kan je op vertrouwen.
Euh, kweenie zulle, ik vertrouw op 't aantal gereden km's, en alleen op dat :evil:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Koppel!! schreef:YOO
RUSOR schreef:de boordcomputer daar kan je op vertrouwen.
Euh, kweenie zulle, ik vertrouw op 't aantal gereden km's, en alleen op dat :evil:

Grtz, Philip!
Het gaat over een moto he koppel niet over een DAX :grin: :grin: :grin:

Grapje he... maar bij mijne GS was het ook niet altijd correct.... bij de GSA werkt dat blijkbaar beter

GRTS Danny
Frank K

Bericht door Frank K »

Koppel!! schreef:
Euh, kweenie zulle, ik vertrouw op 't aantal gereden km's, en alleen op dat
Ik heb nogthans andere dingen gezien... en gefilmd :razz: :twisted:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Frank K schreef:Koppel!! schreef:
Tot op dat moment vertrowude ik nog op de indicator, daarna nimeer, en 'k zen toch géne tweede keer zonder gevallen hé ;)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty

Bericht door Shulty »

Koppel!! schreef:YOO
Frank K schreef:Koppel!! schreef:
Tot op dat moment vertrowude ik nog op de indicator, daarna nimeer, en 'k zen toch géne tweede keer zonder gevallen hé ;)

Grtz, Philip!
Nog ni.....nog ni.... :mrgreen:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
pieter lankhuijzen

Bericht door pieter lankhuijzen »

RUSOR schreef:Hoi,

GRTS Danny
Afgelopen weekend, Klein Zwitserland en Opwarmertje gereden (wat was het weer mooi dit jaar!) en heb 34,89 liter getankt in Pommerloch, terwijl ik volgens de display nog 8km kon rijden!
Ook eerder al een keer 32,6 liter getankt (Passenparade Livigno), terwijl volgens de display nog 36km verder gereden kon worden.
Vriend met nieuwe 1200RT heeft ook meer kunnen tanken als opgave BMW en heeft het zelf gedurft verder te rijden als volgens display mogelijk was (de display gaf na o km dan twee streepjes aan).
Ik vertrouw ook blindelings op actieradius die de display aangeeft, in ieder geval de laatste 60km. Daarvoor helaas een traject zeer grote fluctuaties.

Pieter Lankhuijzen
RUSOR

Bericht door RUSOR »

pieter lankhuijzen schreef:
RUSOR schreef:Hoi,

GRTS Danny
Afgelopen weekend, Klein Zwitserland en Opwarmertje gereden (wat was het weer mooi dit jaar!) en heb 34,89 liter getankt in Pommerloch, terwijl ik volgens de display nog 8km kon rijden!
Ook eerder al een keer 32,6 liter getankt (Passenparade Livigno), terwijl volgens de display nog 36km verder gereden kon worden.
Vriend met nieuwe 1200RT heeft ook meer kunnen tanken als opgave BMW en heeft het zelf gedurft verder te rijden als volgens display mogelijk was (de display gaf na o km dan twee streepjes aan).
Ik vertrouw ook blindelings op actieradius die de display aangeeft, in ieder geval de laatste 60km. Daarvoor helaas een traject zeer grote fluctuaties.

Pieter Lankhuijzen
Hoi Pieter,
Dat lang geleden dat ik je nog eens gezien heb

GRTS Danny
nimrod

Tankinhoud

Bericht door nimrod »

De tankinhoud van mijn GS 1200 (2005) zou 20 liter moeten zijn. Ik heb er echter al 21,3 liter ingekregen zonder vooraf droog gevallen te zijn. Beter te veel dan te weinig zullen we maar zeggen. Wat mij wel opvalt, is dat bij gelijke aanduiding van de boordcomputer, ik niet telkens dezelfde hoeveelheid kan tanken; het scheelt soms een halve liter.
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is ?
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Sommige pomphouders nemen het niet zo nauw met hun maatstaf voor 1 liter :-(
1 Liter betalen, 0.95 liter krijgen bijvoorbeeld, geeft dan 31.58 liter tanken om een 30 liter tank te vullen of (1.58 l x 1.392€/l =) 2.2 € teveel betaald per tankbeurt :!:
Wat ook nog wordt toegepast om de mensen bij de neus te nemen, is het opwarmen van de voorraadtanks met enkele graden. Vloeistoffen zetten uit bij opwarming, dus minder energie per liter :-( Beu voor ons, maar voor de teller van het bevoorradingsstation is een liter een liter, niks meer en die betalen we dan ook :roll:
Jammer dat voor zo'n overtredingen geen flitspalen bestaan ! De staat zou er nochthans wel bij varen :wink: maar de zonet opgelichte weggebruikers zijn een gemakkelijker prooi, nietwaar :twisted:
Grtz Kurt
J
Contacteer:

Bericht door J »

Kurt Steyaert schreef:Sommige pomphouders nemen het niet zo nauw met hun maatstaf voor 1 liter :-(
1 Liter betalen, 0.95 liter krijgen bijvoorbeeld, geeft dan 31.58 liter tanken om een 30 liter tank te vullen of (1.58 l x 1.392€/l =) 2.2 € teveel betaald per tankbeurt :!:
Wat ook nog wordt toegepast om de mensen bij de neus te nemen, is het opwarmen van de voorraadtanks met enkele graden. Vloeistoffen zetten uit bij opwarming, dus minder energie per liter :-( Beu voor ons, maar voor de teller van het bevoorradingsstation is een liter een liter, niks meer en die betalen we dan ook :roll:
Jammer dat voor zo'n overtredingen geen flitspalen bestaan ! De staat zou er nochthans wel bij varen :wink: maar de zonet opgelichte weggebruikers zijn een gemakkelijker prooi, nietwaar :twisted:
Grtz Kurt
Daar twijfel ik toch aan hoor Kurt.
Bvb opwarmen tanks. Heb je de tanks al eens gezien die onder de grond steken. Als je dat moet opwamen vermoed ik dat je meer kosten zal hebben aan het opwarmen dan winst aan het bedrog.

Dat van die liters heb ik nog al gehoord, maar bij controle' en dit gebeurtwel, is het direct gedaan met hun licentie en al de negatieve reclame erbij. Ik denk dat het redelijk just zal zijn.
Chris v

Bericht door Chris v »

Hallo,
Hier erger ik mij nu eens rot aan hé. Waarom zijn er altijd mensen die een uitgebreide commentaar moeten geven op een onderwerp waar ze 0,0 % vanaf weten en daarbij dan nog andere mensen in een slecht daglicht brengen ?
Ik ben zelf geen benzinestation-uitbater maar heb er wel jaren als arbeider mijne boterham mee verdiend en ik kan jullie één ding met 100% zekerheid vertellen: er zal in België geen enkele pomphouder het risceren om te knoeien met z'n meterstanden. Er zijn frequente hoeveelheidscontroles door erkende instanties en wie betrapt wordt kan zijn zaak sluiten ! Is't niet vanwege de grootte van de boete ,dan wel door de negatieve reclame waar de grote oliemaatschappijen niet blij mee zullen zijn..
En dan zouden ze hun ondergrondse tanks van 20000 en 30000 liter ook nog gaan verwarmen met te stoken op rode diesel zeker ?!
Van het eigenlijke onderwerp i.v.m. de tankinhoud kan ik alleen maar zeggen dat ik nooit wacht totdat 'm leeg is om 'm terug vol te gooien, m.a.w ik weet er 0,00% vanaf dus zwijg ik erover...
Grtz,
Chris
Kurt Steyaert

Wel, verklaar jij me dan eens waarom er soms meer liters in je tank kunnen dan deze groot is? En kun je me dan ook uitleggen waarom dit verschil niet steeds evengroot is?
Belgie loopt over van de controles door erkende instanties maar toch rijden we nog allemaal te snel en puilen sommigen hun zakken uit van het zwart geld ?!? Niet bijzonder effectief die controles blijkbaar :wink:
Wat dat opwarmen betreft, dit heb ik gehoord van een mazoutboer :-?
Grtz Kurt :wink:
Laatst gewijzigd door Kurt Steyaert op 22 aug 2007, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Chris v schreef:Hallo,
Hier erger ik mij nu eens rot aan hé. Waarom zijn er altijd mensen die een uitgebreide commentaar moeten geven op een onderwerp waar ze 0,0 % vanaf weten en daarbij dan nog andere mensen in een slecht daglicht brengen ?
Ik ben zelf geen benzinestation-uitbater maar heb er wel jaren als arbeider mijne boterham mee verdiend en ik kan jullie één ding met 100% zekerheid vertellen: er zal in België geen enkele pomphouder het risceren om te knoeien met z'n meterstanden. Er zijn frequente hoeveelheidscontroles door erkende instanties en wie betrapt wordt kan zijn zaak sluiten ! Is't niet vanwege de grootte van de boete ,dan wel door de negatieve reclame waar de grote oliemaatschappijen niet blij mee zullen zijn..
En dan zouden ze hun ondergrondse tanks van 20000 en 30000 liter ook nog gaan verwarmen met te stoken op rode diesel zeker ?!
Van het eigenlijke onderwerp i.v.m. de tankinhoud kan ik alleen maar zeggen dat ik nooit wacht totdat 'm leeg is om 'm terug vol te gooien, m.a.w ik weet er 0,00% vanaf dus zwijg ik erover...
Grtz,
Chris
Er is ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting...en als iedereen moest zwijgen als ze er niets van afweten dan hadden we ook geen politiekers meer.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

tja.... en de paté groeit hier ook aan de bomen.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb toevallig het geluk (of ongeluk soms) om in de chemie te werken, en heb dit eens voorgelegd aan ne slimme collega, (te oordelen volgens zijn salaris moet hij wel veeeel slimmmer zijn dan ondergetekende) en die zegt dat plastiek wel degelijk een uitzettingcoefficient heeft en het dus best mogelijk is dat een plastick tank met een inhoud van 30l onder invloed van zon een motorhitte een grotere inhoud kan krijgen. Gaat wel niet over liters, maar de tank kan in zijn geheel enkele mm uitzetten, dus afhankelijk vd vorm zou het wel een beetje kunnen schelen. Bovendien als het warm is, vul je de (warme, uitgezette) tank met koude benzine.....

Verder denk ik dat de fabrikanten een mooi afgeronde tankinhoud opgeven, maar dat dit in praktijk wel iets meer kan zijn. Ook al omdat de fabrikant rekening houdt met een veilige afvulhoogte, en enzovoort...

Maar da's natuurlijk mijn eigen mening hé, ik weet er verder niets van.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Kurt Steyaert

Chris v schreef:Hallo,
Grtz,
Chris

Wie zei er iets over stoken op rode diesel? Jij weet er blijkbaar meer van, vertel es ... :wink:

Naftetanks die krimpen en uitzetten met liters verschil? Ik heb ook jaren in de chemie gewerkt tussen al die knappe koppen en het lijkt me zeer sterk :shock: Trouwens ook een alu-tankje zal geen liters uitzetten :roll: Wat meer , als men die koude vloeistof bijgiet, moet de tank dan niet terug krimpen en zijn oorspronkelijke inhoud bekomen? Of kan dat ook verschillen? :twisted:
Veilige afvulhoogte, me reet :roll: Vol tot in de nok, telkens weer. Rijden tot reserve aanfloept (nog kleine 5l dus), gaan tanken en weer tot in de nok. Ondanks de resterende liters reserve in de tank van 30 liter totaal, ongeveer 30 liter kunnen bijvullen lijkt me heel raar. Waar zijn die reserveliters dan? Nemen die geen volume in beslag misschien?
Of mijn benzinemeter correct werkt? Ik denk het wel, kan ongeveer nog 75km op reserve alvorens stil te vallen :oops: Testen ten velde wezen dit reeds uit :grin:

Behalve dat ik als consument niet graag bedrogen word, maakt het me voor de rest ook niet veel uit eigenlijk :-? :shock: 8-)
Veel lange tenen en tamme commentaren hier. Met deze mentaliteit waren we er in 1992 NOOIT in geslaagd om MAG op te richten. Motorrijders zijn van oudsher rebels en vooral kritisch. Mensen die voor hun vrijheden opkwamen ondanks het vele protest van de grote, tamme kudde.
Hier wordt je veroordeeld omdat je kritisch durft te zijn of bepaalde zaken aan het licht stelt !!!!! Hoe triestig en bekrompen kan een mens zijn :cry:
Relax

Bericht door Relax »

Kurt Steyaert schreef:Heel verhaal
Het mag. Meer zelfs, het moet. Maar 't is ook de manier waarop. Cliché's en plattitudes scoren altijd goed bij het klootjesvolk.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Sommige pomphouders nemen het niet zo nauw met hun maatstaf voor 1 liter
1 Liter betalen, 0.95 liter krijgen bijvoorbeeld, geeft dan 31.58 liter tanken om een 30 liter tank te vullen of (1.58 l x 1.392€/l =) 2.2 € teveel betaald per tankbeurt
Wat ook nog wordt toegepast om de mensen bij de neus te nemen, is het opwarmen van de voorraadtanks met enkele graden. Vloeistoffen zetten uit bij opwarming, dus minder energie per liter Beu voor ons, maar voor de teller van het bevoorradingsstation is een liter een liter, niks meer en die betalen we dan ook
Kun je ons de naam van de bezinestations bezorgen die dergelijke overtreding begaan en vooral, de manier waarop je dit objectief hebt vastgesteld én gemeten?
Jammer dat voor zo'n overtredingen geen flitspalen bestaan ! De staat zou er nochthans wel bij varen maar de zonet opgelichte weggebruikers zijn een gemakkelijker prooi, nietwaar
Grtz Kurt
Er bestaat wél degelijk een controle, wel niet dmv. flitspalen maar door onaangekondigde controle's, getuige de loden verzegelingen aan elke pomp als je gaat tanken, immers wanneer er hiermede zou gesjoemeld worden verliest vadertje staat ook geld, en dat vinden ze niet zo leuk...
Wat dat opwarmen betreft, dit heb ik gehoord van een mazoutboer
Ik heb zelfs gehoord dat ze zondag a.s. mooi weer geven !
Of mijn benzinemeter correct werkt? Ik denk het wel, kan ongeveer nog 75km op reserve alvorens stil te vallen Testen ten velde wezen dit reeds uit
Dus je "denkt" het wel...en op basis hiervan ga je beschuldigen?
Behalve dat ik als consument niet graag bedrogen word, maakt het me voor de rest ook niet veel uit eigenlijk

Wat mekker je dan :salut:
Veel lange tenen en tamme commentaren hier. Met deze mentaliteit waren we er in 1992 NOOIT in geslaagd om MAG op te richten. Motorrijders zijn van oudsher rebels en vooral kritisch. Mensen die voor hun vrijheden opkwamen ondanks het vele protest van de grote, tamme kudde
Veel protest en toch tamme kudde zijn...lol
Hier wordt je veroordeeld omdat je kritisch durft te zijn of bepaalde zaken aan het licht stelt !!!!!
Kritisch zijn is m.i. toch nog iets anders dan klakkeloos dingen te verkondigen die niét deftig onderbouwd zijn en gebaseerd op horen zeggen...niemand die je hier veroordeeld...eerder beoordeeld maar da's wél iets anders hé Kurt.
Hoe triestig en bekrompen kan een mens zijn
Bedankt voor deze fijne woorden...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

1) Ik dacht dat de debietmeters en liter-tellers allen ge-ijkt moesten worden aan de pompen, maar ik kan me vergissen :-?
Het is dus niet onmogelijk wat je schrijft, technisch kan het.
Een verkeerd ge-ijkte meter en je gaat dus te veel of te weinig getankt hebben tov het aangeven van de teller.

2) Tanks opwarmen zou kunnen, maar dan moeten het buiten opgestelde tanks zijn, ik zie ze nu niet direct een tracing lint rond hun ondergrondse tanks leggen, dat is electriciteitverspilling, gaat die dan niet meer kosten dan het opbrengt aan de uitzetting van de vloeistof

3) De mazout-leveranciers die iets goedkoper zijn leveren ook dikwijls wat extra "water" in de brandstof, en hupla een paar liters...

Ik ga volledig akkoord met je standpunt dat misbruiken moeten worden gemeld, maar dit is niet het forum daarvoor. Trouwens moet daar wel bewijs van geleverd worden alvorens "lucht" te verkopen, want veronderstellingen blijven "veronderstellingen" en "ik heb gehoord dat..." brengt niet veel wijsheid aan de haard....
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kurt Steyaert

Relax, Ik begrijp het niet goed, klootjesvolk? Dacht dat we hier over collega motorrijders bezig waren? :grin: Ik reken mezelf zeker niet bij die beoogde doelgroep van jou hoor :wink:
Ik was den diene bij MAG die het in diene tijd ook voor de bekakte BMW-rijders met hun toenmalige 100 pk-grens opnam. Reed toen al rond gehuld in de goretex op mijn 75/6 en ben nooit biker geweest. Nu heb ik niks meer met MAG te maken en zou ik twijfelen of ik de moeite nog zou doen voor zo'n bende ondankbare *** (censuur) die de 50% korting op hun motorverzekering,mede door ons bedongen, toch maar al te graag in hunne zak schuiven maar verder niks bijdragen tenzij wat uit de hoogte neerkijken en veroordelen van mensen die er een iets andere mening op na houden. :shock:
Wat een hoop gezeik toch hier altijd :!:

Scampie, ben jij lid bij een plak- en knutselvereniging toch? :grin:
De antwoorden op je creatief werkje zijn simpel. Mijn mazoutboer vertelde me dat verhaal een tiental jaar geleden naar aanleiding van een veroordeling van een concurrent. Zal dus waarschijnlijk wel kloppen? Heb me er verder ook niks meer van aangetrokken totdat ik de posting van nimrod las, die probeerde te beantwoorden en me dit herinnerde. Trouwens vandaar mijn gemekker :wink:
Objectief vaststellen? Goh, 'k weet niet? Simpele wiskunde, gezond verstand en zelf vaststellen dat er plots een paar liter meer bijkunnen dan anders? Telt dat ook of is dat niet voldoende om een posting te mogen doen? :oops:
Controles zijn er zeker, misbruik echter ook :shock: Waar en wie? Ik weet het niet, maar als ik het opmerk, zal ik jullie dit in het vervolg zeker melden :salut: Ik weet wel dat hierrond al meer te doen is geweest op tv, enkele jaren terug. Waarschijnlijk daarmee dat er nu zo'n controle-organen bestaan zeker ? Of ze alle misbruik uitsluiten? Zo naief zullen jullie ook wel niet zijn waarschijnlijk? :roll:
Veel protest en toch tamme kudde zijn, is vrij logisch. Vergelijk het met een grote betoging van Belgen en een mini-betogingske van allochtonen. De grootste betoging, nul incidenten. De tweede, half Brussel, Gent en Antwerpen op stelten. Vandaar de grote, tamme kudde. Begrijp je het nu? Ik ben dus geen rascist, maar kon me geen beter voorbeeld voor de geest halen om dit voor jullie duidelijk te maken :-?
Klakkeloos dingen verkondigen? Niet onderbouwd? Veroordeeld, beoordeeld? Gastjes, dit is een fucking forum, geen rechtzaal :shock:
De ons-kent-ons mentaliteit hier op 't forum begint duchtig tegen te steken :!: Is dat hier voor mensen met een BMW motorfiets of voor ingewijden enkel? Ge kunt dat nu oppakken gelijk ge wilt, bende kleingeestigaards :-x
You're welcome by the way! :wink:
JüRgen, dank voor de wijze woorden, toch iemand die durft na te denken of het al dan niet mogelijk is. :cheers:
Maar hey, zoals reeds gezegd: het zal me verder worst wezen, heb het ook maar uit mazoutboer zijne mond en wou enkel nimrod zijn teveel getankte liters proberen verklaren 8-)
Grtz Kurt
Laatst gewijzigd door Kurt Steyaert op 22 aug 2007, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Kurt Steyaert

Mocht er iemand buiten wat geprotesteer van overgevoelige zielen, nog een verklaarbare , technisch onderbouwde uitleg hebben voor het verschil in liters, laat maar horen. :wink: Tot nu toe nog geen verdere, aannemelijke uitleg gezien trouwens :twisted:
Don't shoot the pianoplayer :lol:
Grtz Kurt
CROW

Bericht door CROW »

Raar allemaal ik heb ne tank van 22 L en tank meestal 18 a 19 L en dan heb ik op mijn dagteller een km of 320 gedaan soms wat meer soms wat minder heb nog nooit meer dan 22 L in mijn bak kunnen doen,maar ja ik ben ook ne rare he
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Een paar technisch onderbouwde weetjes :

- Ja, als er benzine in je tank is en de tank staat in de zon, gaan de liters uitzetten, het zou niet de eerste zijn die een fontein uit z'n benzine tank ziet komen als ie net getankt heeft en dan na een half uurtje zon de tank wil opendoen (niet doen dus !!!)

- Ja, als je een tank van een groot volume zou opwarmen (dan moet ie der wel voor geschikt zijn) dan gaat je constructie (ijzer) uitzetten door de warmte en zou je dus idd meer liters kunnen vullen, maar afhankelijk van de uitzetting van je vloeistof kan dat dus weer niet meer.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie