windscherm

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
hugo
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 okt 2004, 22:54
Locatie: linden

windscherm

Bericht door hugo »

Heb mijn windscherm volledig in "nieuwstaat" gekregen door het te simoniseren met zachte doek en het origineel VW-simoniseer-product.
Werkt perfect, alle vlekken, insectenresten en krasjes verdwenen.
Niet onaardig bij-effect : werkt water- en stofafstotend.
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Bericht door Jan en Greet »

En dat kan met elk 'simoniseer' product...koperpoets (Sidol...voor zij die nog dienstplicht hadden) is eigenlijk even goed en goedkoper!
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Bericht door Jan en Greet »

en nu mét onderschrift...
Een auto (als je wil moto-)wax voor gewone autolakken (niet de metallics) poliert eigenlijk de bovenste verflaag door middel van een erg fijne korrel in die vloeistf,voel maar eens tussen je vingers...die 'schraapt dan alle vervuiling én krasjes weg...zie maar naar de kleur van de gebruikte poetslappen na het inwrijven.
Awel koperpoets doet nét hetzelfde,je wrijft een minuscuul laagje van je ruit/scherm en krasjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.Je laat een olieachtige film achter,vandaar dat het oppervlak ook nog eens erg glad aanvoelt én bovendien waterafstotend is...is ook zo met een net gewaxte auto/moto.
Hip,hip nu zondag weer goe weer!
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Eric
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:48
Locatie: Reet / Prov: Antwerpen

windscherm

Bericht door Eric »

Dat polieren met sidol heb ik ook uitgeprobeerd voor de zomer en ik moet zeggen van alle producten die ik al had gekocht en geprobeerd is dit het beste
Eric
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Voor het dagelijks reinigen van vizier en windscherm gebruik ik AS Helm & Visierreiniger van de Duitse keten Louis (België: geen verdeler? Utrecht: Motozoom). http://www.Louis.de. Kost ca. € 6,95 voor een 250 ml flacon. Voldoende voor ruim 20.000 km in twee seizoenen.
Zitten er veel vliegenlijkjes op het scherm, dan leg ik gedurende 20 minuten voordien een goed natgemaakte krant op het scherm.

Voor een grondige (winter-)schoonmaakbeurt neem ik Original BMW Heckscheiben-Reiniger. ETK-nummer 81 22 9 407 665. Kost 7,95 €.voor een tube van 75 ml.

De laatste tips zijn afkomstig van FlyingBrick.de
Daar is ook getipt op Cabrio Heckscheiben-Politur C1. Dat is in Duitsland te koop bij ATU (Unger). 250 ml kost ca 7 €.
:D :D
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Bjoveer
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2004, 18:25

Sidol => koperpoets

Bericht door Bjoveer »

Misschien een domme reactie maar ik vraag mij echt af of ik deze Sidol mag gebruiken op mijn windscherm, ik heb nu verschillende kleine krasjes op mijn RT scherm maar heb altijd de schrik dat als ik zoiets gebruik nog veel meer krassen ga hebben, tenslotte zijn het toch allemaal korreltjes die je openwrijft op een glad scherm hé => ik zou denken dat dit toch schuurt of heb ik het volledig mis :oops:
BMW R 1100RT rijder
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Bericht door Jan en Greet »

Kijk,bij mijn vorige fiets,een Suz Bandit 12S,zat het schermpje volledig onder de krassen.
Men heeft mij indertijd aangeraden het eens te proberen met 'Sidol'...ik had toch niks te verliezen...lukte het niet dan kocht ik gewoon 'n nieuw (of occasie) ruitje...nu is 't Bmw-scherm nét iets duurder maar toch...doe maar,resultaat gegarandeerd!
Ook op mijn Bandit was het een prima resultaat,practisch alle krasjes waren weg,enkel de erg diepe grachten,ja die krijg je er natuurlijk niet uit!
Oefen eventueel even op een klein stukje plexiglas of ergens in een klein hoekje van 't scherm,voor de gemoedsrust hé...je zal verstteld staan van het bekomen resultaat...laat maar iets weten hé...
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Bjoveer
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2004, 18:25

Bericht door Bjoveer »

Ik heb Sidol gekocht op jullie aanraden enne na lang wrijven en poetsen blinkt mijn windscherm enorm, echter mijn kleine krasjes zijn er zeker niet uit.
Heb er ook met mijn dealer over gesproken en die beweerd dat dit niet echt de bedoeling is bij BMW schermen daar deze schermen over een vernis laag beschikken die je zo verwijdert of zelfs matte plekken in zou kunnen maken ... dus toch even opletten.

mvg

björn
BMW R 1100RT rijder
Plaats reactie