Marokko - 2005

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Marokkaanse kms

Bericht door Trikke »

LucVB schreef:dag Trikke
De route die je op de kaart in blauwe stift hebt uitgetekend, hoeveel km is dat?
en hoelang heb je daar over gedaan?
Ik ben 14 dagen op Marokkaanse bodem geweest. 10 dagen gereden.
Totaal: 3700 km in Marokko (tussen de 120 en 530 km per dag)

Trikke
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Re: Nog enkele weetjes

Bericht door Trikke »

Geert VN schreef:
Trikke D schreef:
Geert VN schreef:
Dat is dan bij deze geregeld : op 03 MAR 06?
Voor mij OK. Om hoe laat?

Trikke
Meestal rond 19:30 h - 20:00h
Geert en andere axe-bezoekers: i.v.m. mijn Marokkoreis, ik kan wel een woordeke uitleg geven, maar voor foto's
verwijs ik u naar mijn MSN-fotoalbum (zie hoger) of er moet iemand ne laptop meebrengen. Ik breng allezins
ne CD-rom met de fotootjes mee.
Tot vrijdag.

Trikke
TravelToy
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006, 11:15
Contacteer:

Bericht door TravelToy »

@ Trikke : ik heb nog een vraagje. Als je zo door de straten gaat wandelen, waar laat je dan je motor achter ? In een parking van een hotel, gewoon langs de baan, of ... ?

Met dank,
TravelToy
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Bericht door GVN »

@ Trikke D : wij verwachten niet veel hoor : enkel een professionele powerpointpresentatie, een gedetailleerde uittekening van de route op een topografische kaart, een gps-bestand en een documentatiemap. :twisted:
Oh ja, die map in kleurenprint aub.
Kun je alles ook op CD-Rom zetten en in een gepersonaliseerde hoes steken? Op die van mij mag "Geert VN" staan.
Tot vrijdag. Ik kijk er echt naar uit. :twisted:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Moto achterlaten

Bericht door Trikke »

TravelToy schreef:@ Trikke : ik heb nog een vraagje. Als je zo door de straten gaat wandelen, waar laat je dan je motor
achter ? In een parking van een hotel, gewoon langs de baan, of ... ? Met dank, TravelToy
In de steden waar ik op camping stond, bleef mijne GS aan de ketting bij de tent. In Marrakech heb ik hem via
het hotel, in een bewaakte garage gestald tegen 2 euro per nacht. Toen ik op tocht in de bergen was, heb ik
hem aan een oud manneke toevertrouwd. Voor 3 euro heeft hij drie dagen op mijn moto gelet. Volgens
de mensen van 't hotel sliep hij in het kotteke ernaast. Ik kon da ni controleren, maar hij is allezins ni
verdwenen. Da's wa telt. Anders altijd binnen de muren van de auberges aan de ketting met het alarm op.
En op de campings naast de tent, met het alarm op en aan de ketting.

Trikke
Boxer-twin
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mar 2006, 22:10
Locatie: N51 54.833 E4 06.208
Contacteer:

Bericht door Boxer-twin »

Hoi Trikke,
Ons plan om dit jaar naar Marocco te gaan was al een beetje afgezwakt tot dat we uw verhaal en foto's hier zagen. Het is een heel mooi foto verslag. We gaan nu zeker in het najaar daarheen.

Merci en groetjes

Leo en Janet
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Bericht door Trikke »

Boxer-twin schreef:Hoi Trikke,
Ons plan om dit jaar naar Marocco te gaan was al een beetje afgezwakt tot dat we uw verhaal en foto's hier zagen.
Het is een heel mooi foto verslag. We gaan nu zeker in het najaar daarheen.
Merci en groetjes
Leo en Janet
Doen zou ik zo zeggen. En ga eens langs in de Auberge des Amis, Gorges du Todra, Tamtatouchte. Toffe gasten.
Trikke
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Amai Trikke!
8) 8) Daar heb je ons niks van verteld op de DC! Volgende keer details dus...
greetz,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Marokko

Bericht door Trikke »

Xavier schreef:Amai Trikke!
Daar heb je ons niks van verteld op de DC! Volgende keer details dus...
greetz,
Xavier
Xavièke,
Ge zijt precies nogal kort van geheugen.
[color=red][size=150]Xavier[/size][/color] schreef:wel trikke, dit is nu eens waardevolle reisinfo, thanks! Fotookes?
indit topic.
Maar met plezier wat meer uitleg op de volgende DC. Of wordt het een LC en wannneer?

Trikke
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

fotootjes verdwenen ?????

Bericht door Trikke »

Kan iemand mij helpen?
In dit Topic, zie hoger op vorige bladzijde, had ik een link naar een MSN-fotospace "Trikkespace" geplaatst.
Maar dit werkt verdomme niet meer. Wat moet ik doen?
Dank bij voorbaat

Trikke
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Bizar

Bericht door Trikke »

IRON GONZO schreef:bij mij werkt hij wel
Dus Gonzo, als ik het goed begrijp kun jij wel op mijn MSN-space en ik dus niet.
Want als ik op de link in uw laatste bericht "bij mij werkt hij wel" klik krijg ik een error bericht:
http://trikkespace.spaces.live.com/Erro ... Space.aspx
Hetzelfde als de reactie op mijn "Trikkespace"
?????????

Alvast bedankt voor de moeite.
Wie helpt mij?

Trikke
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Bizar

Bericht door Iron Gonzo »

Trikke schreef:
IRON GONZO schreef:bij mij werkt hij wel
Dus Gonzo, als ik het goed begrijp kun jij wel op mijn MSN-space en ik dus niet.
Want als ik op de link in uw laatste bericht "bij mij werkt hij wel" klik krijg ik een error bericht:
http://trikkespace.spaces.live.com/Erro ... Space.aspx
Hetzelfde als de reactie op mijn "Trikkespace"
?????????

Alvast bedankt voor de moeite.
Wie helpt mij?

Trikke
http://trikkespace.spaces.live.com/Pers ... c=blogpart

hier de complete link
er staan 192 foto's op :grin:
heb je al eens een schijfopruiming gedaan
en coockies verwijderd
Ccleaner is een zeer handige tool en gratis te downloaden
of gewoon de PC eens uitschakelen en enkele minuten later terug opstarten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Smetten
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:42
Locatie: 8940 Wervik

Bericht door Smetten »

Heb er in juli 2005 3000km rondgetoerd met vrouwlief op onze toenmalige Yamaha XJR1300SP.
Hebben niks dan goede herrinneringen aan die reis, alleen de zeer hoge temp was een minpuntje.

Geen problemen gehad met benzine, toen we op Tizi-N-Test pas nabij Asni
zonder koppeling vielen, wegens olietekort in reservoirtje, kregen we na reparatie te horen, toen we onze schuld vroegen.
"U geeft wat U vindt dat je me moet geven"
Denk niet dat je, bij ons, nog ergens zo'n antwoord kan verwachten in een garage.

Voor onze tocht met dromedaris in de duinen van Erg Chebbi, nabij Merzouga, hebben we de sleutels en motor toevertrouwd aan hoteleigenaar, bij gebrek aan tijd om die zelf nog te stallen voor vertrek.
Bij aankomst, de volgende dag, in namiddag stond de motor netjes geparkeerd in zijn tuintje.

Hoop er nog eens te kunnen terugkeren, dan liefst in het voorjaar, Marrakech laat ik dan wel links liggen, mij te druk en te opdringerige slangenbezweerders om met jou op foto te gaan.

Hebben heel goede herinneringen aan verblijf in mooie kuststadje ESSAOUIRA en aan de eerste dagen in CHEFCHAOUEN in Rifgebergte.

Vind ook dat een Marroko reis HEEL goed is voor de meesten onder ons, om vele van onze luxeprobleempjes te leren relativeren.
Zelden thuis
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Bericht door Trikke »

Smetten schreef:Heb er in juli 2005 3000km ................................
Vind ook dat een Marroko reis HEEL goed is voor de meesten onder ons, om vele van onze luxeprobleempjes te leren relativeren.
Volledig mee eens Smetten. Zowel wat het reizen in Marokko, als uw eindbeschouwing betreft.
Wat sommigen hier op het forum allemaal nodig hebben aan of bij hun moto, om hier wat rond de kerktoren te
hossen. Inderdaad soms wat overdreven.

Trikke
Boxer-twin
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mar 2006, 22:10
Locatie: N51 54.833 E4 06.208
Contacteer:

Bericht door Boxer-twin »

Boxer-twin schreef:Hoi Trikke,
Ons plan om dit jaar naar Marocco te gaan was al een beetje afgezwakt tot dat we uw verhaal en foto's hier zagen. Het is een heel mooi foto verslag. We gaan nu zeker in het najaar daarheen.

Merci en groetjes

Leo en Janet
We zijn geweest!! In mei hebben we zowat het hele land doorkruist. Wat een fantastisch land en wat een aardige mensen. We hebben zo genoten dat we er over denken in 2008 weer te gaan.

Trikke nogmaals bedankt voor alle info, we hebben er heel veel aangehad.

Ons verslag van onze trip is in de maak en zal ik tzt hier op het forum plaatsen.

Groetjes

Leo en Janet

Hier alvast een sfeerplaatje

Afbeelding
In de buurt van Jaffar ( Midelt)

Afbeelding
Camping/auberge bij Merzouga
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

Wij zitten momenteel in Quarzazate. Prachtig land maar veel te warm in augustus. Wij zijn een paar dagen geleden tot in M'Hamid (sahara) gereden, overnacht in de woestijn ... en nu terug in Quarzazate.
Vandaag niet kunnen rijden ... ik draag een geperforeerde vest, en de warme luchtstroom die er door waait is me zuur opgebroken.
Mijn schouders zitten momenteel onder de blaren ... foto's volgen als we thuis zijn. Ben genoodzaakt richting kust te rijden voor wat afkoeling.

Grt,

Fred.
Gesloten