Zumo met kuren ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Snoopy

Zumo met kuren ?

Bericht door Snoopy »

Enkele maanden geleden heb ik mijn SPIII vervangen door een Zumo. Aanvankelijk was ik zeer tevreden (gemakkelijke bediening, MP3, GSM koppeling). Ondertussen heb ik echter vastgesteld dat er problemen zijn met het inladen van routes. Zowel eigen routes alsook routes die ik van extern kreeg (BMW) blijken niet correct ingeladen te worden. Nochtans volg ik de gebruikelijk procedure ttz dupliceren,herberekenen en aanpassen alvorens op te laden via mapsource.

Bart van Sof Solutions, waar ik het toestel heb gekocht, had hiervoor niet onmiddellijk een verklaring. Volgens hem zou dit te wijten kunnen zijn aan het aantal afslagen in de route. Blijkbaar is dit beperkt per route. Hij adviseerde mij ook om de routes op te slaan als GPX en vervolgens in te laden.

Gisteren heb ik een aantal eigen en externe routes (Weissensee) trachten in te laden met de GPX methode. Hierbij heb ik het volgende vastgesteld:

1)Inladen van eigen routes:
a.Lokale routes (België,Duitsland,Luxemburg) zelfs va 400 km worden perfect overgezet
b. De aanlooproutes die ik maakte voor de Weissensee (Duistland, Zwitserland, Italie, Oostenrijk) gaven problemen. Bij de meeste kreeg ik melding dat de afstand te lang (300 tot 350 km) was. Na opsplitsing van de route lukte het wel. Andere routes met een vergelijkbare afstand in de dezelfde omgeving lukten zonder probleem.

2) Inladen van externe routes (Weissensee): Bijna alle routes gaven aan dat ze te lang waren. Na opdeling in 2 delen lukte het wel voor een aantal routes. Herberekenen op het toestel was soms een oplossing maar in andere gevallen kreeg ik resultaten zoals 0,.. km of meer dan 10.000 km. Nadat ik een aantal van deze routes zelf opnieuw heb gemaakt lukte het met de meeste wel. Soms lukte bij een 2e poging dan weer wel. Bij sommige routes (minder dan 200 km) kreeg ik echter nog steeds de melding ‘te lang’ en ‘zal herbereken bij het einde’. Het verschil is maar 20km op het einde dus op zich geen groot probleem.

Excuses voor dit lange bericht maar het is moeilijk om dit korter uit te leggen. Het probleem heeft volgens mij duidelijk te maken met de rekenfunctie van de Zumo. Ik heb de indruk dat het berekenen van de routes niet stabiel verloopt. Doe ik iets verkeerd of slaat mijn Zumo gewoon tilt. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen ?

Alvast bedankt voor de reactie

Philippe
J
Contacteer:

Bericht door J »

Het enige waar ik zo direct opkomis het overschrijden van het aantal tussenpunten. Ik weet dat daar een beperking opzit.

Maak eens in mapsource een beginpunt bij je thuis en het eindpunt aan de weisensee en voor de rest niets. Laad deze route eens in, en kijk of hij dan ook problemen geeft.
ferre10

Bericht door ferre10 »

ik herken dit probleem.ik heb het ook al eens voorgehad.
de melding "route te lang" heeft niet echt iets te maken met de lengte in km. maar met het aantal routeberekeningen dat nodig is om de ganse route af te werken. zo kun je probleemloos naar Barcelona over de snelweg , maar kan een ardennenrit van 350km voor problemen zorgen.
een echte oplossing heb ik er ook niet voor, behalve dan de route te delen .
als je door het delen van de route's in de problemen komt met het aantal dat moet geladen worden kan je enkele route's voorzien van genoeg routepunten en laden als direct route en op het toestel herberekenen.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Snoopy

Bericht door Snoopy »

J schreef:Het enige waar ik zo direct opkomis het overschrijden van het aantal tussenpunten. Ik weet dat daar een beperking opzit.

Maak eens in mapsource een beginpunt bij je thuis en het eindpunt aan de weisensee en voor de rest niets. Laad deze route eens in, en kijk of hij dan ook problemen geeft.
Hallo J,

Bedankt voor de reactie. Ik denk echter niet dit de oorzaak is van het probleem. De routs van Weissensee die ik heb gekregen bevatten niet al te veel tussenpunten en zelf heb ik er geen bijgezet. Ik ga het toch eens proberen maar dan om te zien wat resultaat dit geeft.

grtn
Snoopy

Bericht door Snoopy »

ferre10 schreef:ik herken dit probleem.ik heb het ook al eens voorgehad.
de melding "route te lang" heeft niet echt iets te maken met de lengte in km. maar met het aantal routeberekeningen dat nodig is om de ganse route af te werken. zo kun je probleemloos naar Barcelona over de snelweg , maar kan een ardennenrit van 350km voor problemen zorgen.
een echte oplossing heb ik er ook niet voor, behalve dan de route te delen .
als je door het delen van de route's in de problemen komt met het aantal dat moet geladen worden kan je enkele route's voorzien van genoeg routepunten en laden als direct route en op het toestel herberekenen.
ferre
Hallo Ferre,

Bedankt voor de reactie. Het opdelen in stukken van zelfgemaakte routes is inderdaad soms een oplossing. Het probleem manifesteert zich voornamelijk met routes die ik heb gekregen. Het vreemde is dat als ik ze zelf opnieuw maak (niet dupliceer) het probleem blijft. Ik begin te vermoeden dat het iets te maken heeft me de waypoints. Ik heb de 6 delen van mijn aanloop route, alle Weissenseeroutes + 2 extra en nog een 5 tal eigen routes zonder problemen kunnen inladen. Wat dat betreft is de Zumo dus top.

Grtn,
Philippe
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Snoopy ik heb een GPSmap 60csx. Mijn toestel heeft een beperking van 50 viapunten per route. De Via-punten zijn die kleine zwarte vierkantjes als je die opent in Mapsource. Als je in mapsource op een route gaat staan en rechts klikt en route eigenschappen kiest dan kan je het aantal via-punten tellen. Mijn toestel heeft een beperking van 50 viapunten per route. Indien meer wil mijn toestel dit niet berekenen.
Wat ik bvb voorheb is het volgende :

ik maak de route en verdeel die, ondertussen converteer ik de route naar een track met wingdb. Vervolgens laad ik route en track in mijn GPS en herberkend mijn GPS de route omdat ik de optie herberekenen afzetten niet heb. Nu hoopte ik mijn via-punten zo goed geplaatst te hebben dat de herberekende route toch over de oorspronkelijk track loopt maar dit is niet waar. Zelfs na ongeveer de instellingen hetzelfde als mapsource te zetten lukt het niet en laat hij mij op een bepaald moment een lus rijden :shock:

Vreemde dingen zune ....

PS ik moet er wel bijzeggen dat ik met metroguide rij. Plug-in van http://www.geodude.nl in mapsource waardoor metroguide (metrogold) routeerbaar wordt
Snoopy

Bericht door Snoopy »

Steffz1 schreef:Snoopy ik heb een GPSmap 60csx. Mijn toestel heeft een beperking van 50 viapunten per route. De Via-punten zijn die kleine zwarte vierkantjes als je die opent in Mapsource. Als je in mapsource op een route gaat staan en rechts klikt en route eigenschappen kiest dan kan je het aantal via-punten tellen. Mijn toestel heeft een beperking van 50 viapunten per route. Indien meer wil mijn toestel dit niet berekenen.

ik maak de route en verdeel die, ondertussen converteer ik de route naar een track met wingdb. Vervolgens laad ik route en track in mijn GPS en herberkend mijn GPS de route omdat ik de optie herberekenen afzetten niet heb. Nu hoopte ik mijn via-punten zo goed geplaatst te hebben dat de herberekende route toch over de oorspronkelijk track loopt maar dit is niet waar. Zelfs na ongeveer de instellingen hetzelfde als mapsource te zetten lukt het niet en laat hij mij op een bepaald moment een lus rijden :shock:

Vreemde dingen zune ....

PS ik moet er wel bijzeggen dat ik met metroguide rij. Plug-in van http://www.geodude.nl in mapsource waardoor metroguide (metrogold) routeerbaar wordt
Hey Steffz1,

Blijkbaar ben ik dan toch niet de enige die met 'import' problemen :-? Misschien ligt het dan toch niet aan mij :wink:. Ik heb juist even gekeken en het aantal waypoint van mijn routes is max 10. Die van de Weissensee bevatten max 30 of respectievelijk 15 wp in opgedeelde vorm. Dit kan het probleem dus niet zijn denk ik. Toch bedankt voor de tip !
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

Snoopy schreef:
J schreef:Het enige waar ik zo direct opkomis het overschrijden van het aantal tussenpunten. Ik weet dat daar een beperking opzit.

Hallo J,

Bedankt voor de reactie. Ik denk echter niet dit de oorzaak is van het probleem. De routs van Weissensee die ik heb gekregen bevatten niet al te veel tussenpunten en zelf heb ik er geen bijgezet. Ik ga het toch eens proberen maar dan om te zien wat resultaat dit geeft.

grtn
Ik heb die weissensee-routes ook in mijn zumo 550 gezet en geen enkel probleem ondervonden. De route die de zumo maakt van de track (in slovenie) is wel 'te lang' maar hij kan die uitrekenen voor zowat 90% en ik kreeg het leuke berichtje dat hij wanneer ik de rest nodig heb de routeberekening zal vervolgen (en het gereden gedeelte weggooien neem ik dan aan)!! Toch leuk zoiets, ik zal maar zorgen dat mijn track nog op de sd kaart staat! Voor alle zekerheid de track in twee opgedeeld, maar toch benieuwd hoe dit in de praktijk gaat verlopen.
Daniel
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Snoopy,

opletten het zijn de viapunten niet de waypoints ;-)
Als ge zo weinig via of waypoints hebt dan neem je bijna geen afslag zeker ??

Ik rijd binnendoor naar Wirges (400 km) dit WE en daar had ik na het maken van mijn route meer dan 100 viapunten voor nodig omdat we vooral de kleine baantjes nemen ;-)

mvg

Stef
Snoopy schreef:
Steffz1 schreef:Snoopy ik heb een GPSmap 60csx. Mijn toestel heeft een beperking van 50 viapunten per route. De Via-punten zijn die kleine zwarte vierkantjes als je die opent in Mapsource. Als je in mapsource op een route gaat staan en rechts klikt en route eigenschappen kiest dan kan je het aantal via-punten tellen. Mijn toestel heeft een beperking van 50 viapunten per route. Indien meer wil mijn toestel dit niet berekenen.

Vreemde dingen zune ....

Hey Steffz1,

Blijkbaar ben ik dan toch niet de enige die met 'import' problemen :-? Misschien ligt het dan toch niet aan mij :wink:. Ik heb juist even gekeken en het aantal waypoint van mijn routes is max 10. Die van de Weissensee bevatten max 30 of respectievelijk 15 wp in opgedeelde vorm. Dit kan het probleem dus niet zijn denk ik. Toch bedankt voor de tip !
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Daniel Tempelaere schreef:
Snoopy schreef:

Hallo J,

grtn
Ik heb die weissensee-routes ook in mijn zumo 550 gezet en geen enkel probleem ondervonden. De route die de zumo maakt van de track (in slovenie) is wel 'te lang' maar hij kan die uitrekenen voor zowat 90% en ik kreeg het leuke berichtje dat hij wanneer ik de rest nodig heb de routeberekening zal vervolgen (en het gereden gedeelte weggooien neem ik dan aan)!! Toch leuk zoiets, ik zal maar zorgen dat mijn track nog op de sd kaart staat! Voor alle zekerheid de track in twee opgedeeld, maar toch benieuwd hoe dit in de praktijk gaat verlopen.
Daniel
Dag Daniel, hoe werkt dit bij de Zumo zo'n track omzetten naar een route ? Is dit dan een soort trackbackfunctie ?

mvg

Stef
Daniel Tempelaere

Ik heb de moeite gedaan om de weissensee routes op de zumo allemaal te laten herrekenen en deze dan te vergelijken met de originele.
1) één route gaf foutmelding dat het aankomstpunt te veraf was van een beschikbare baan. Dit opnieuw doen ging dan weer wel.
2) Twee routes hadden een kleine afwijking, ttz 1 à 2 km op zo'n 300 km afstand en waren niet belangrijk.
3) Maar vanuit de kerkstraat in Melle naar de start rijden (lummen) is totaal anders!! Mapsource gaat over Antwerpen en de zumo verandert dit over Brussel. Bovendien in mapsource inverteren en dan gaat die ook over Brussel!
===> Toch soms rare dinge(tjes)n.
Vroeger had ik een 2820 en twee gulden regels:
1) Herbereken NOOIT op de GPS (wel vooraf in mapsource) van een gekregen route.
2) Plaats zo weinig mogelijk waypoints
==> capaciteit en risico op afwijkingen die je niet weet
Nu ben ik van idee aan het veranderen omwille van de zumo 550.
1) Wel herbereken
2) 'veel' waypoints om afwijkingen te minimaliseren.
*) Capaciteit speelt geen rol meer (te omzeilen via import op de zumo)
*) Soms handig op de zumo omdat je een waypoint (benzinepomp b.v.) kan toevoegen aan je route.
*) MAAR nu zwijgt die truus niet meer....iets wat dan weer niet bestond op de 2820!!
==> Ze moeten daar bij garmin die verschillende development teams eens met elkaar leren praten en misschien ook eens afkijken waar tomtom beter in is, zoals het aangeven van benzinepompen die echt op de route liggen!!
Daniel Tempelaere

Steffz1 schreef:
Daniel Tempelaere schreef:[quote="Snoopy

Dag Daniel, hoe werkt dit bij de Zumo zo'n track omzetten naar een route ? Is dit dan een soort trackbackfunctie ?

mvg

Stef
Neen, een vrij intelligente omreking vind ik, functie op de zumo die ik niet had op de 2820.
1) Je krijgt een track (zoals deze van Peter Bosmans) en je wil die navigeren op de zumo. Dit is hier nog een speciaal geval omdat er geen kaartmateriaal is en dus zal het resultaat een directe route zijn. Als dit deels over banen loopt (v.b. sommige fietsroutes) dan krijg je gedeeltes routeerbaar en gedeeltes direct, echt wel knap!
Die track (samen met de rest trouwens) in een .GPX formaat op je SD kaartje zetten en dan op de zumo importeren kiezen. In de optie triplog kan je de track kiezen en de zumo doet de rest, hij zal in je overzicht van de routes verschijnen.
2) Je hebt zelf een tracklog opgenomen. Dan kan je hem eerst naar de pc sturen en idem hierboven, maar sneller is onder beheer triplog gewoon de functie save as route kiezen.
Hopelijk helpt je dit. Tot in Slovenie!!
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Steffz1 schreef:
Daniel Tempelaere schreef:[quote="Snoopy

mvg

Stef
Neen, een vrij intelligente omreking vind ik, functie op de zumo die ik niet had op de 2820.
1) Je krijgt een track (zoals deze van Peter Bosmans) en je wil die navigeren op de zumo. Dit is hier nog een speciaal geval omdat er geen kaartmateriaal is en dus zal het resultaat een directe route zijn. Als dit deels over banen loopt (v.b. sommige fietsroutes) dan krijg je gedeeltes routeerbaar en gedeeltes direct, echt wel knap!
Die track (samen met de rest trouwens) in een .GPX formaat op je SD kaartje zetten en dan op de zumo importeren kiezen. In de optie triplog kan je de track kiezen en de zumo doet de rest, hij zal in je overzicht van de routes verschijnen.
2) Je hebt zelf een tracklog opgenomen. Dan kan je hem eerst naar de pc sturen en idem hierboven, maar sneller is onder beheer triplog gewoon de functie save as route kiezen.
Van deze optie wist ik nog niets ... op mijn gpsmap 60 csx werkt dat toch niet spijtig genoeg ... thx for sharing
Snoopy

Bericht door Snoopy »

Daniel Tempelaere schreef:Ik heb de moeite gedaan om de weissensee routes op de zumo allemaal te laten herrekenen en deze dan te vergelijken met de originele.
1) één route gaf foutmelding dat het aankomstpunt te veraf was van een beschikbare baan. Dit opnieuw doen ging dan weer wel.
2) Twee routes hadden een kleine afwijking, ttz 1 à 2 km op zo'n 300 km afstand en waren niet belangrijk.

Voor ptn 1&2 heb ik dezelfde ervaringen, soms zonder en soms met herrekenen

3) Maar vanuit de kerkstraat in Melle naar de start rijden (lummen) is totaal anders!! Mapsource gaat over Antwerpen en de zumo verandert dit over Brussel. Bovendien in mapsource inverteren en dan gaat die ook over Brussel!

===> Toch soms rare dinge(tjes)n.

Inderdaad :twisted:

Vroeger had ik een 2820 en twee gulden regels:
1) Herbereken NOOIT op de GPS (wel vooraf in mapsource) van een gekregen route.
2) Plaats zo weinig mogelijk waypoints
==> capaciteit en risico op afwijkingen die je niet weet
Nu ben ik van idee aan het veranderen omwille van de zumo 550.
1) Wel herbereken
2) 'veel' waypoints om afwijkingen te minimaliseren.

Ga dit ook eens proberen en zien wat het geeft.

*) Capaciteit speelt geen rol meer (te omzeilen via import op de zumo)
*) Soms handig op de zumo omdat je een waypoint (benzinepomp b.v.) kan toevoegen aan je route.
*) MAAR nu zwijgt die truus niet meer....iets wat dan weer niet bestond op de 2820!!
==> Ze moeten daar bij garmin die verschillende development teams eens met elkaar leren praten en misschien ook eens afkijken waar tomtom beter in is, zoals het aangeven van benzinepompen die echt op de route liggen!!
Snoopy

Bericht door Snoopy »

Steffz1 schreef:
Steffz1 schreef: Neen, een vrij intelligente omreking vind ik, functie op de zumo die ik niet had op de 2820.
Van deze optie wist ik nog niets ... op mijn gpsmap 60 csx werkt dat toch niet spijtig genoeg ... thx for sharing
Ik ook niet ! Was van plan om deze route op kaart uit te stippelen :roll: Weer een probleem minder. Bedankt voor de tip !
Daniel Tempelaere

Route 'hertekenen' op basis van de track zal in dit geval niet (of toch zeer moeilijk) lukken omdat er geen routeerbaar kaartmateriaal beschikbaar is in slovenie en de track bevat maar eventjes 3000 punten. Trouwens dergelijke route dan weer NOOIT herberekenen want hij zal proberen naar de dichtbijzijnde baan te rijden (op en af zo 100-den keren). je moet dat maar eens doen, je ziet wel wat een onzin het wordt. Trouwens geldt dit ook wanneer er wel routeerbaar kaartmateriaal aanwezig is want er worden veel te weinig viapunten overgehouden en bij herrekenen krijg je vaak een totaal andere baan. Pluk maar eens een fietstrack van het internet en moet je eens doen, je ziet wel. Dus braafkes de zumo zijn ding laten doen en afblijven :shock: !!
Snoopy

Bericht door Snoopy »

Daniel Tempelaere schreef:Route 'hertekenen' op basis van de track zal in dit geval niet (of toch zeer moeilijk) lukken omdat er geen routeerbaar kaartmateriaal beschikbaar is in slovenie en de track bevat maar eventjes 3000 punten. Trouwens dergelijke route dan weer NOOIT herberekenen want hij zal proberen naar de dichtbijzijnde baan te rijden (op en af zo 100-den keren). je moet dat maar eens doen, je ziet wel wat een onzin het wordt. Trouwens geldt dit ook wanneer er wel routeerbaar kaartmateriaal aanwezig is want er worden veel te weinig viapunten overgehouden en bij herrekenen krijg je vaak een totaal andere baan. Pluk maar eens een fietstrack van het internet en moet je eens doen, je ziet wel. Dus braafkes de zumo zijn ding laten doen en afblijven :shock: !!
Heb de track ingeladen en de routes komt uit op 169 km ipv 192 km. Een vrij groot verschil maar de Zumo geeft wel aan dat de route te lang is en zal herberekenen naar het einde. Als ik de route op de Zumo visueel vergelijk met de track in MS ziet het er vrij correct uit. Bij problemen voor het laatste stuk geeft ik Tarvisio in als bestemming. Waarschijnlijk lukt het dan wel. Voor alle veiligheid zal ik toch maar een landkaart meenenen :-).
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Aangezien SNOOPY"s topic niet te lezen is doordat hij steeds ieder topic meent te moeten quoten zal ik hier niet op antwoorden. :evil:
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

ECM schreef:Aangezien SNOOPY"s topic niet te lezen is doordat hij steeds ieder topic meent te moeten quoten zal ik hier niet op antwoorden. :evil:
Hahaha je hebt duidelijk iets tegen quoten :grin:

mvg

Stef
Bosse
Contacteer:

Bericht door Bosse »

Hoi allen,

Ik wil hier even een gouden raad schrijven voor zij die route's herbereken voor de Weissensee. Dit kan nodig zijn indien U een toestel hebt waarin het kaartmateriaal op voorhand geladen is. dwz bij aankoop. Dit is nl de NT versie, en die heb ik zeker niet gebruikt.
Open de route's in mapsource. Dupliceer ze, herbereken dan de orginele.
Trek de gedupliceerde daar waar afwijkingen zijn op de juiste weg. Dus het duplicaat. Als alles perfect klopt wis je het duplicaat. Dit doe je met al de route's. Dan bewaar je het bestand. Je sluit mapsource af. Opent dan terug mapsource en het bestand en laad alles in je GPS. Indien je zelf nog route's wil toevoegen, maak deze in dit bestand mee. Anders bestaat de mogelijkheid dat er tussen punten dezelfde naam krijgen en heb je problemen. Best is ook altijd eers route's die nog in toestel staan te verwijderen. Probeer géén route van de track te maken. Niet in mapsource, niet in je GPS dit lukt toch niet. In versie 9 zijn géén kaarten van Slovenië, en die in V8 en V7 liggen soms tot 1 km verkeerd.

Doen jullie dit niet zoals bovenstaande, dan garandeer ik u dat je ginder problemen hebt en regelmatig andere route's aan het rijden zijn als wij.
Vergeet zeker dan je roadbookrollertje niet mee te nemen :razz:
De oorzaak is zeker niet te zoeken in het aantal tussenpunten (routepunten). Ik gebruik er zo weinig mogelijk en al deze route's kunnen met de benodigde kaarten in een SP3 geladen worden. Dus de zumo's en andere moderne toestellen kunnen hier zeker en vast géén probleem mee hebben.

Groetjes,

Den Bosse, organisator en maker van.... Yes... de trip naar de Weissensee. Dus ook de GPS-route's.
Snoopy

Bericht door Snoopy »

Hallo iedereen,

Het probleem met mijn Zumo is opgelost ! Op advies van NoPa heb ik een hard reset gedaan en inderdaad alle routes worden, zelfs zonder dupliceren en herbereken, correct overgezet. Mysterie dus opgelost, en Snoopy terug blij :grin:

Mijn dank aan allen die tips hebben gegeven. Excuses aan diegene(n) die ik heb geërgerd met quotes. Ben nog niet vertrouwd met de 'etikette' op het forum. Was mij ook niet bewust dat dit storend werkt :oops: Heb toch een beetje geduld met de nieuwkomers :wink: Ondertussen heb ik de button voor een reply gevonden :-? 't zal dus niet meer gebeuren tenzij echt nodig :-P Zijn er misschien nog andere regels, zoals bvb het gebruik van teveel smiley's :twisted:

Salut
Daniel Tempelaere

Wat is het verschil tussen een reset en een 'hard reset'??
Hoe doe je een 'hard reset'? Ik ken enkel power knop samen met +knop indrukken.
Daniel
Snoopy

Bericht door Snoopy »

@ Daniel: Hou je vinger in de rechter benedenhoek van het scherm terwijl je de Zumo aanzet. Blijf drukken tot je het pop up scherm ziet verschijnen. Druk ja om alle gebruikersgegevens te wissen. Staat op pagina 45 van de pdf handleiding. Lukt niet altijd. Heb verscheidene keren moeten proberen. De reset zoals jij beschreef lukte niet bij mij.

Philippe
Daniel Tempelaere

Bedankt man, een beetje pijnlijk.....staat in de handleiding en niet gevonden :oops:
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Snooy, als fervent Garmin gebruiker zou ik de goude raad betreffende het dupliceren en herberekenen zeker opvolgen zeker als je bvb een verschil in kaartenmateriaal hebt :wink:

Vreemd dat een hard reset zoiets allemaal oplost ... het kan maar toch vreemd ...

mvg

Stef
Snoopy schreef:Hallo iedereen,

Het probleem met mijn Zumo is opgelost ! Op advies van NoPa heb ik een hard reset gedaan en inderdaad alle routes worden, zelfs zonder dupliceren en herbereken, correct overgezet. Mysterie dus opgelost, en Snoopy terug blij :grin:

Mijn dank aan allen die tips hebben gegeven. Excuses aan diegene(n) die ik heb geërgerd met quotes. Ben nog niet vertrouwd met de 'etikette' op het forum. Was mij ook niet bewust dat dit storend werkt :oops: Heb toch een beetje geduld met de nieuwkomers :wink: Ondertussen heb ik de button voor een reply gevonden :-? 't zal dus niet meer gebeuren tenzij echt nodig :-P Zijn er misschien nog andere regels, zoals bvb het gebruik van teveel smiley's :twisted:

Salut
Plaats reactie