R1200RT - onderkant ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

R1200RT - onderkant ?

Bericht door Francis »

Hallo de leute :!: :wink:

Ik vraag me al een paar dagen iets af.
De onderkant van de carenage van dit nieuw model, uit wat is die gefabriceerd - samengesteld ? Plastiek ?
Stel, je krijgt daar een kras,
Wat zie je dan onder die kras ? Ok, iets dat geschonden of kapot is, weet ik wel :wink: Maar zie je iet wits, iets zwarts, of is die volledige onderkuip uit hetzelfde materiaal gefabriceert ????
Waar zie je die kras dan het duidelijkst op denken jullie ? Op een grijze onderkant of op een zwarte onderkant ?
Ik vraag me gewoon af of je eventuele beschadigingen beter ziet op een grijze onderkuip dan op een zwarte :roll: :?:

Iemand een idee :?:
Alvast erg bedankt de bikers,
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
misterbean
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2005, 10:32
Locatie: Walibi

Bericht door misterbean »

Op grijs zal je de kras minder zien dan op zwart.


Greetz Misterbean :wink:
Motorijden is geen ontspanning maar een inspanning.
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Francis,

Ik heb geen idee in welk basismateriaal (kleur) de kuip onderaan is vervaardigd. Want het is dit dat je wil weten.. :?

Kunststof is meestal zwart of crème kleurig, maar voor de R1200RT weet ik het niet... sorry. Misschien kan je dealer wel perfect antwoorden :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door Frans »

Op de k12rs is het een soort rubber- plastiek (iets tussen de twee)
Het is zwart en krast normaal niet Bij krassen kunnen ze eruit geschuurd en gepolierd worden.
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Francis »

@misterbean : Waarom ?????

Ik had eigenlijk gedacht hier een antwoord te vinden in den aard van : neemt ne zwarte onderkant want ...., of neemt toch maar ne grijze onderkant want .....
Mor niks hiervan :!:

Is de materie eigenlijk vergelijkbaar met die van de stootranden van nen LT :?: :?:

Ik heb em persoonlijk met ne grijze onderkant gekozen, en ik vraag me nu gewoon stilletjes af oft nie beter (netter/mooier) zou wezen in die donkere kleur :oops: :wink: :?:

Alvast bedankt,
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
misterbean
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2005, 10:32
Locatie: Walibi

Bericht door misterbean »

Op zwart ziet men beter beschadigingen of vuil.
Dit komt waarschijnlijk ( weet ook ni zeker) omda zwart eigenlijk geen kleur is zoals wit.
Als ge een schijfje karton neemt en verdeelt in gelijke stukken en je kleurt elke taartstukje in met kleuren zoals blauw, geel , groen en nog wa kleuren ( weet nimeer dewelke dit waren, te's te lang geleden da ik op school zat) en je doet de schijf draaien op ne punt van ne passer dan krijg je het kleur Wit.Bij zwart is dit ook zo'n fenomeen.
Dit is pure Fysica maar fijne weet ik er nimeer van maar kan ni zeggen dat dit de juiste reden is.

Greetz Misterbean :wink:
Motorijden is geen ontspanning maar een inspanning.
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Als je zoals de koffers van BMW een zwarte plastic hebt als basismateriaal en je kuip neemt onderaan in het zwart, dan kan je net zoals bij de koffers makkelijk eventuele beschadigingen eruit schuren met een fijn schuurpapier en opblinken met siliconespray. Zie je niks meer van. Alles op voorwaarde dat natuurlijk de kunststof het kleur heeft van de buitenkant (gepigmenteerd)

Any better ?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Francis »

Thankx de gaste :!: :wink:
Pijs dak toch maar is aan mijn madam ga voorstellen om em volledig int zwart te neme :wink:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
brit

Bericht door brit »

Op zwart ziet men beter beschadigingen of vuil.
Dit komt waarschijnlijk ( weet ook ni zeker) omda zwart eigenlijk geen kleur is zoals wit.
zoals iedereen wellicht weet zijn de koffers van de 12gs voor een groot stuk grijs. bmw had volgens mij beter zwart gekozen. op die van mij zijn reeds veel vuile plekken die er met de beste wil van de wereld niet meer afgaan... niet enkel de kleur kan een boosdoener zijn, maar ook het materiaal volgens mij.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

ik heb al verschillende onderkuipen van bv. R1100-1150 RT 's in zwarte anti steenslag gespoten en dat is mooier dan beschadigde originele lak
MHV642
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:53
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

de R1200RT heeft geen onderkant, tenminste niet een soort spoiler achter het achterwiel zoals bij een R1150RT
Langs de zijkant zijn 2 (zwarte) stukken in plastiek (die hoog genoeg staan om geen steenslag te krijgen) , maar onderaan is er enkel het karter

Bart
Plaats reactie