Met de GS op reis = avontuur verzekerd

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Gesloten
tweestoemper

Met de GS op reis = avontuur verzekerd

Bericht door tweestoemper »

Beste Collega GS'ers

Op 1 september vertrok ik richting Frankrijk met als ultiem doel de Route Des Grands Alpes te doen tot in Monaco, terug te keren via de Ardêche , Jura en de Vogezen

U leest het goed, de bedoeling... wat volgt is een zowaar een slapstick movie
Dag 1 = alles ok vré goeie bochtjes, volle bepakking, geen probleem
Dag 2 = steeds alles A ok tot ik s'avonds even mijn bandjes inspecteer en merk dat er op de bodemplaat een plas (ja een plas) olie ligt
Na kontrole komt dit van tussen de versnellingsbak en de motor (weeral want dit is nogal gebeurd)
Deze keer geen motorolie , wel boîteolie
Ik beslis even af te wachten en naar een BMW dealer te bellen in de Jura. Deze was uiteraard niet gehaast om te helpen. Gezien de Alpen in het verschiet liggen en dit niet bepaald een easy ride zal zijn voor mijn moteurke beslis ik om huiswaarts te keren
Op de laatste dag van ons verblijf wordt ik dan nog eens onder mijn rechter oog gestoken door een (kloot)hommel.
Afin, op weg naar huis rond Epinal voor zij onder u die de buurt zowat kennen, stoppen we (by the way mijne maat rijdt ook met nen GS) aan een benzinestation
Ik wil mijn machien op zijn middenbok trekken : middenbok breekt af. Effe snel ophangen aan het frame want da wil je niet meemaken als dat op volle snelheid loskomt
T'is nog ni gedaan hoor : volgende probleem = ABS lampje begint op de autosnelweg in Luxemburg te pinken voor niets
Ondertussen is de achterbrug ook nog aan het lekken
Pfffffffffffffff

Uiteindelijk toch thuis geraakt, onmiddellijk bij de dealer geweest. Alles onder garantie (ook al is mijne GS van 2004)
Ik kreeg onmiddellijk zijn persoonlijke GS 1150 mee om de reis mee verder te zetten. T'zal wel in de Eifel worden maar goed, een mooi gebaar. Ik weet dat het niet aan hem ligt maar er moet mij toch iets van het hart
WA NEN BROL IS DA, dit is toch ongehoord. Is dit de fameuze BMW kwaliteit????
Akkoord (vroeger altijd met YAM gereden) de vering van een JAP kan nog veel leren van een BMW maar wil er a.u.b. iemand van BMW eens op cursus bij de JAPPEN gaan om te leren wat betrouwbaarheid is.
Jongens, had mijn dealer niet zo goed gereageerd, k'had da stuk BMW gewoon in de fik gestoken

Anyway, als er nog iets voorvalt met deze GS dan staat er dezelfde dag nog een GS te koop.

Sorry hoor ik weet dat er hier overwegend positief gesproken wordt over de GS maar geef zelf toe , je kijkt een heel jaar uit naar een reis. Je doet je moto mooi binnen voor onderhoud op 20 000 Km, juist voor je vertrekt en dan al dat gezever. Bovendien de vakantie van mijne maat johanGS ook naar de vaantjes.

Wat kan ik nog verwachten ? Nog zwakke plekken bij de GS 2004 ? Stuur maar door dan kan ik er onmiddellijk laten naar kijken, hij staat toch binnen nu.

Greetz

Tweestoemper
The only easy day was yesterday
J
Contacteer:

Bericht door J »

ja wadde, dat allemaal in één reis???

ik had hem al voor minder buiten gesmeten, en een andere gekocht, want blijkbaar zijn er toch vele die dit niet meemaken.
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Dat pinkend abs lichtje + lekkende achterbrug heb ik ook al 2 maal meegaakt (ook op vakantie).Telkens werd de pont vervangen.
Wat was bij u het probleem juist met de lekkende achterbrug?Bij mij was de sensor van de Abs afgebroken of losgekomen en daardoor is de dichting beschadigd.De eerste maal was dit op weg naar huis en ben toen doorgereden tot in Luxemburg waar de pont begon te lekken en we wel moesten stoppen.Nu de tweede maal ben ik direkt naar een Bmw dealer (in Avignon) gereden voor de dichting stuk was en heb de moto daar achter gelaten en we zijn met de Tgv op kosten van Bmw assistance naar huis gekomen.
Moto is een K1200R.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Steffz1

Tja shit happens denken de meesten hier ... and life goes on

Bericht door Steffz1 »

.... beste,

uw verhaal klinkt mij bekend in de oren. Zoek maar een op PONT of Cardan. Mijn vakantie in Italië is ook verbrod geweest door een probleemke met de Cardan :shock: :-(

Net als Guido is de mijne een BMW K1200r

mvg

Stef
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Misschien een model 2004 dat nooit enige aanpassingen gekregen heeft die nochthans wel door de dealers moeten worden uitgevoerd? Feit dat alles onder garantie wordt opgelost wijst hier wel op. Misschien gaat je dealer of de vorige eigenaar hier niet helemaal vrijuit?
Vraag es aan uwen dealer of ge zijne 1150 nie moogt houden....
Ik heb een dikke 40000km en gelukkig nog geen enkel probleem gehad tot voor kort, toen is mijn ABS module tilt geslagen. (tijdens een afdaling in de dolomieten, en het had niets met oververhitte remmen te maken, was 1 vd'1ste hairpins na de top) Is gelukkig door reinigen vd sensors opgelost, maar betrouw den boel ook nie goed meer. Dat BMW zelf van dit remsysteem is afgestapt zegt genoeg, maar ondertussen zitten wij er wel mee. Probeer maar es ne moto te verkopen waarvan BMW zelf toegeeft dat het remsysteem te delicaat en onbetrouwbaar is....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Amai nie leuk zoiets tegenkomen, moeten wij met z'en allen nu
Beginnen Met Walgen ?
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
rudylexus

Re: Met de GS op reis = avontuur verzekerd

Bericht door rudylexus »

tweestoemper schreef:k'had da stuk BMW gewoon in de fik gestoken
Tweestoemper
Pas op tweestoemper,
Doe wa da ge wilt, maar steek hem nie in brand; ´t is allemaal plastiek, ge kunt nog een zware rookvergiftiging op doen!
Groetjes Rudy
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Guidoviv schreef:Dat pinkend abs lichtje + lekkende achterbrug heb ik ook al 2 maal meegaakt (ook op vakantie).Telkens werd de pont vervangen.
Wat was bij u het probleem juist met de lekkende achterbrug?Bij mij was de sensor van de Abs afgebroken of losgekomen en daardoor is de dichting beschadigd.De eerste maal was dit op weg naar huis en ben toen doorgereden tot in Luxemburg waar de pont begon te lekken en we wel moesten stoppen.Nu de tweede maal ben ik direkt naar een Bmw dealer (in Avignon) gereden voor de dichting stuk was en heb de moto daar achter gelaten en we zijn met de Tgv op kosten van Bmw assistance naar huis gekomen.
Moto is een K1200R.
Het probleem is dat zen GS een occasie is maar wel met 1j garantie.
Hij heeft helaas geen service kaart gezien die enkel aan de eerste eigenaar wordt gegeven ;)

Sjah onze reis is een beetje in de olie gevallen :clown: , maar goed we hebben er het beste van gemaakt wat we konden en de jura een beetje beter leren kennen 8-)

We weten in ieder geval al waar naartoe volgend jaar 8)
Hoe kunnen we anders testen of het goed gemaakt is :twisted:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
J
Contacteer:

Bericht door J »

JohanGS schreef: Het probleem is dat zen GS een occasie is maar wel met 1j garantie.
Hij heeft helaas geen service kaart gezien die enkel aan de eerste eigenaar wordt gegeven ;)
tja en waarom zou die vorige eigenaar hem weg gedaan hebben, misschien hier iemand anders op het forum met soortgelijk verhaal :cry: :cry: :cry:

Ik denk dat het ne moto zal worden die nog dikwijls van eigenaar zal veranderen. :-?

Toch is mijn eerste hoop voor jou dat het opgelost geraakt,

J
JohanGS

Bericht door JohanGS »

J schreef:
JohanGS schreef: Het probleem is dat zen GS een occasie is maar wel met 1j garantie.
tja en waarom zou die vorige eigenaar hem weg gedaan hebben, misschien hier iemand anders op het forum met soortgelijk verhaal :cry: :cry: :cry:

Ik denk dat het ne moto zal worden die nog dikwijls van eigenaar zal veranderen. :-?

Toch hoop ik voor jou dat het opgelost geraakt,

J
Tis mijne maat Tweestoemper zen machine hee :wink:
Khoop voor hem dat het na deze herstelling eindelijk gedaan is met de problemen, want ze stapelen een beeke op.

Tprobleem is dat hij verslaafd is aan de vering 8)
Om nog te zwijgen van de offroad capaciteiten en de wegliging :mrgreen:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Mark

Bericht door Mark »

Pas op tweestoemper,
Doe wa da ge wilt, maar steek hem nie in brand; ´t is allemaal plastiek, ge kunt nog een zware rookvergiftiging op doen!
Hangt ervan af of het nog een 1150 is of al een 1200 (van 2004). In het geval van die 1150 valt de plastiek nog mee.... als het echter een 1200 is best een gasmaskerke opzetten bij het in brand steken :lol: :lol: :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

OEI, een serieuse haar in de GS-boter precies :cry:
Van succesverhaal naar ..... :ncool:

Ben tot hiertoe van zulk onheil gespaard gebleven, maar als je zoiets moet meemaken ..... man, man, man wat een misèrie :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
tweestoemper

Bericht door tweestoemper »

Ja de Johan heeft gelijk. Als het niet was voor de fenomenale wegligging en stuureigenschappen was da kreng al lang de deur uit.
Zij die mij kennen weten dat ik daar geen twee keer over denk.
Voorlopig blijft de GS in mijn handen omdat het mij toch geen bal kost. Eens uit garantie (binnen 2 maanden) , problemen = eruit !

Hebben jullie ook zoveel last op lage toeren (2500 tpm): bokken, cardan beginnen kloppen. Er zijn ondertussen mappingupdates uitgekomen. Zijn deze normaal gratis. If so dan zal ik mijne dealer eens aan de tand voelen hierover.

K'moet zeggen dat de 1150 GS veel zachter is van motor , veel minder bokkig. Normaal ? Toegegeven in hogere toeren is ie wat korter van adem maar dan ben je toch al tegen niet al te legale snelheden bezig.

Alvast bedankt voor de talrijke reacties

Tweestoemper
The only easy day was yesterday
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Slik, en ik heb vandaag al mijn spaarcentjes gespendeerd aan een nieuwe GS....
Had beter dit ni gelezen, dan zou ik beter slapen.... :-?
I like my bike!!
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

nog ne keer..; en al zoveel gezegd.. Meestal komen hier alleen de negatieve verhalen naar voren... Er zijn ook zoveel positieve verhalen te aanhoren over een GS.

Pech voor de eigenaar... en medeleven door de anderen.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
rudylexus

Bericht door rudylexus »

JH. schreef:Meestal komen hier alleen de negatieve verhalen naar voren...
Man man man,
Wa zegt gij nu weer??? … Da meent ge toch nie zekerst!!!
Meestal is da hier een aaneengebreidelofzang van alles wat ook maar iets met BMW te maken heeft!!!
Groetjes Rudy
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Meestal is da hier een aaneengebreidelofzang van alles wat ook maar iets met BMW te maken heeft!!!
Dan zou ik toch maar eens goed leren lezen...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

rudylexus schreef:Man man man,
Wa zegt gij nu weer??? … Da meent ge toch nie zekerst!!!
Groetjes Rudy

da meen ik wel... Voor de rest nog wat 'proficiat met uw motor' of wa stoeferij met een nieuwe tool. Och ja... de moppekes nog vergeten... :roll:
Afbeelding
rudylexus

Bericht door rudylexus »

(s)Campi schreef:
Dan zou ik toch maar eens goed leren lezen...
Ah Ja....,
Gij geilt zelfs op alles waar BMW op staat.
Groetjes Rudy
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

pfffff... there we go again :cry:
Afbeelding
Gesloten