R1200RT - nieuwe foto?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Heb in het weekend twee ritjes gemaakt, samen zowat 470 Km.

Het het al eens gelezen ergens op de website en ik moet het ook toegeven, maar de achteruitkijkspiegels zijn niet wat het wezen moet.

Dat zal ook wel afhangen van Uw figuur (grote), maar toch. Ik denk echt dat dat beter moet kunnen.

Ik ga in ieder geval eens uitkijken naar kleine bolle spiegeltjes die ze ook in auto's gebruiken. Misschien geeft dat een bijkomend beter zicht :!:

Verbuik volgens de boortcomputer: tussen de 5.8 en 6.1 Liter.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Zojuist mijn verbruik uitgerekend: 19.52 Liter voor 360 Km.
Dat geeft 5.5 L/100 Km.

Maar met zijn 706 Km op de teller is hij dus nog helemaal niet gerodeerd.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
MHV642
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:53
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

ik had na 400km, waarvan 250 km zeer rustig rijden (max 4000tr/min), plus een 100km autoweg aan 120km/u een verbruik van 5 liter.

Ik tankte iets meer dan 20 liter, en de de meter stond al bijna droog (in het schuine driehoekje)
waar zitten die 7 andere liters dan ?

P.S. heb je ook gemerkt dat het soms zeer lang kan duren (tot enkele honderden meters rijden) dat de meter nog "leeg" aanduidt, terwijl je net volgetankt hebt ? :(

Bart
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

MHV642 schreef:
P.S. heb je ook gemerkt dat het soms zeer lang kan duren (tot enkele honderden meters rijden) dat de meter nog "leeg" aanduidt, terwijl je net volgetankt hebt ? :(

Bart
Heel lang vind ik dat toch niet. Ik heb max. 100 m gereden toen hij al wist hoe laat het was.
Misschien heeft het ook iets met tijd te maken, ipv afstand.
Tanken, motor starten, even alle tellers nog op nul zetten, helm sluiten, eens goed gaan verzitten en klaar voor de start, langzaam het benzinestation uit, even wachten tot de baan vrij is: en dan is het geen 100m meer vooraleer de aanduiding op vol staat :!:

Tijdens het rijden dit weekend gaf de boordcomputer een verbruik aan tussen de 4.8 en 5.3 liter/100 Km :!:
Met mijn laatste tankbeurt van 19.5 liter zal ik op 5.4 liter, maar ik heb niet zo goed opgelet of hij de vorige keer wel helemaal vol was of niet, en dat heb ik nu ook weer niet gedaan. Het is tenslotte geen zelfbediening bij mij, en die bedienden willen op een moto ook geen overlopen riskeren.
Dus het juiste verbruik zal ik maar na een tijdje weten aan de hand van het gemiddelde. Maar dat zal zeker onder de 5 liter liggen. Of wij aan 3.6 geraken aan 90 Km/uur is een andere vraag :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
dolf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2005, 20:26
Locatie: Turnhout

Bericht door dolf »

Hé allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje op jullie forum. Ik ben een her-opstapper, en heb ondertussen een dikke 800 km met mijn nieuwe 1200RT gereden. Ik heb ook de volgende bemerkingen:
- Koplamp stond bij mij ook veel te hoog ingesteld, is wel makkelijk bij te regelen. :idea:
- Ik had verwacht dat het schakelen iets vlotter zou gaan.
- Bij mij was het ook zo dat, toen volgens de boordcomputer nog een 40 km kon gereden worden, er nog geen 20 liter in de tank ging.
- Verder rijdt hij prima, veel lichter dan hij lijkt.

groetjes
Dolf
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

dag dolf
welkom op dit forum.
proficiat met uw 1200rt en dat voor een her-opstapper
nog veel plezier hier op het zotste bmw forum van het land.
Uiteraard ook op uw RT
Prins Bart
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dolf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2005, 20:26
Locatie: Turnhout

Bericht door dolf »

Bedankt RS,

Zeg is een pasfoto bij je berichtjes verplicht?

Dolf
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

niet verplicht
tis zuiver een snel herkennings punt van degene die het berichtje heeft geplaatst.
je bent volledig vrij daar in
Wel opletten met de BMW logo in het gebruik van uw avatar(pasfoto)
daar staan regelementen op, op gebied van copy right.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Ik denk dat Dolf gewoon een graptje maakt over uw "pasfoto" :):)
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Bericht door Jan en Greet »

Zo'n foto,da's geen graptje meer hé...da's er serieus 'over' :lol: :lol:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Bericht door Jan en Greet »

En nee,wij zijn geen familie :!:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Walt
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 okt 2004, 21:15
Locatie: Aalst

Bericht door Walt »

dat zijn toch geen pasfoto's?? :wink:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

dolf schreef:- Koplamp stond bij mij ook veel te hoog ingesteld, is wel makkelijk bij te regelen. :idea:
- Ik had verwacht dat het schakelen iets vlotter zou gaan.
- Bij mij was het ook zo dat, toen volgens de boordcomputer nog een 40 km kon gereden worden, er nog geen 20 liter in de tank ging.
-Bij mij gaat hij zeer moeilijk in éérste bij koude motor. Maar eenmaal warm gedraaid ondervind ik helemaal geen problemen, het schakelen gaat zeer vlot.
- De koplamp staat denk ik bij mij ook zeer hoog. Maar hoe moet je dat controleren :?: Zomaar naar beneden draaien zonder te meten vind ik ook maar niets :!:
- De boordcomputer gaat bij mij op het laatste per gereden km wel enkele km naar beneden! Dat gaat zeker te snel.
Ik heb toen ook slechts +/- 20 liter getankt. Aangezien wij toen dus reeds aan de laatste 4 liter bezig waren (anders brand het alarmlampje niet) zou er dus min 23 liter in moeten kunnen (27-4=23).
Maar wanneer de moto op de zijstandaard staat, dan is hij rap vol tot aan de vulopening terwijl er nog een gedeelte BOVEN de vulopening uitsteekt. 'd as dus lucht die je niet gebruikt. Indien je de moto zou recht houden, dan kan er waarschijnlijk nog wel enkele liters bij!
Dat was ook zo bij mijn andere moto's.
En misschien gaat dat lampje wel iets te vroeg branden zodat er nog iets meer in zat?
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Walt schreef:dat zijn toch geen pasfoto's?? :wink:
nee :?: :?: :?: :?:
hoe zie ik er dan in het echt uit :?:
wie heeft die foto genomen :twisted:
:lol: :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dolf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2005, 20:26
Locatie: Turnhout

Bericht door dolf »

hla schreef: De koplamp staat denk ik bij mij ook zeer hoog. Maar hoe moet je dat controleren :?: Zomaar naar beneden draaien zonder te meten vind ik ook maar niets :!:
Ik heb de motor , aan, op de grote standaard gezet, ongeveer 2 m van de muur, en dan gedraaid tot het licht op de muur zo'n 5 cm lager stond. Hij moet wel volgende week binnen voor 1000 km beurt, en ik was wel van plan het dan aan de dealer te vragen. In ieder geval knipperen de automobilisten nu minder met de lichten naar mij.
brit

Bericht door brit »

Maar wanneer de moto op de zijstandaard staat, dan is hij rap vol tot aan de vulopening terwijl er nog een gedeelte BOVEN de vulopening uitsteekt. 'd as dus lucht die je niet gebruikt. Indien je de moto zou recht houden, dan kan er waarschijnlijk nog wel enkele liters bij!
Dat was ook zo bij mijn andere moto's.
een benzinetank van om het even welke motor/auto kan/mag niet volledig gevuld worden louter omwille van veiligheidsredenen (benzine is vluchtig... bij warmte komen dampen vrij etc etc etc...). hierdoor kan er ondermeer op de 12gs nooit de opgegeven tankinhoud getankt worden bij volledig lege tank.

op het uk forum is er een draadje waarin er beschreven staat wat je moet doen om die veiligheid op de 12gs weg te nemen. achteraf kan je om en bij de 3 liter meer tanken geloof ik...
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

In mijn handleiding staat dat er in het achterspatbord een plaat moet zitten die in hoogte regelbaar is om hiermee het spatbord te kunnen verlengen/verlagen.

Bij mij zit dit er echter niet op :!: :!: :!:

Ik heb nagevraagt bij de technieker van mijn dealer, en volgens hem zat dat er wel op in het begin maar zijn er nu reeds verschillende geleverd zonder :!: Hij zal navragen wat de bedoeling hiervan is.

Zijn er mensen die dit extra regelbaar stuk spatbord wel/of ook niet gekregen hebben :?:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Plaats reactie