Noorwegen - Noordkaap

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Noorwegen - Noordkaap

Bericht door luc boxer »

In juni plan ik een reis naar de noordkaap in noorwegen.Heeft er iemand tips over bepaalde roetes,zeker te bezoeken plaatsen,en eventuele goede verblijfadressen? De planning is van zo snel mogelijk aan de kaap te zijn (+/- 5 dagen) langs finland of zweden.En rustig langs de kust van noorwegen terug te komen (+/- 14dagen). Dit zonder tent maar met slaapzak om in hutten of jeugdherbergen te overnachten[/b]
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Luc, hier een heel goed overzicht dat Stoffel gevonden heeft

http://users.pandora.be/lucsa.1/noorweg ... p%2004.htm
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Luc is ook lid van de gekruiste-stemvorken club en heeft al menig collega het Kaap-virus bezorgd, zodat er ook al enkele andere de rit gemaakt hebben, c.q. plannen voor deze zomer.
Zijn reisverhaal staat ook HIER
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

Dirk, dat is blijkbaar dezelfde link :wink:
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Stefken schreef:Dirk, dat is blijkbaar dezelfde link :wink:
De link van Dirk verwijst naar een kort verslagje dat ik eerst had gemaakt om op het forum te plaatsen, dit samen met een webpagina bestaande uit foto's. Onderaan word dan verwezen naar het uiteindelijke reisverslag.

@Luc Boxer,
Jeugdherbergen kan ik aanbevelen, Alleen niet te vinden in de omgeving van de Noordkaap zelf. De linken naar de verschillende sites van de jeugdherbergen vind je op onze linkpagina. Wij deden de heenreis tot aan de kaap in 6 dagen met oa een bezoek aan het berenpark in Orsa (Zweden). Hou ook rekening met een grote kans op een bandenwissel tijdens de reis. Indien je nog vragen hebt mag je die altijd stellen (ben wel een 2tal dagen off-line wegens pc-problemen).
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Bericht door luc boxer »

Bedankt voor de tips.Ikzal ze eens rustig lezen en zien wat ik er kan uithalen.Meerdere tips zijn zeker nog altijd welkom.Dank u
@R100R
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 okt 2004, 10:54
Locatie: parkstad (nl)

Bericht door @R100R »

hey luc :wink:

ben in 2002 geweest 8) waanzinnig mooi

als je gaat zorg voor vers rubber,nieuwe remblokken en neem 1 liter olie mee (tis daar erug duur :oops: )
een hutten tocht is zeker aan te bevelen ( neem aan dat je georganiseerd gaat :?: ) ben net buiten honningvag (nordkapp camping) in een hut gaan zitten ( grote hut met 16 bedden )
Ik zat er 2 dagen vast vanwege de storm (windkracht 9/10) :shock:
hou hier rekening mee :wink:

als je de kaap wilt zien moet je dokken ( en denk niet dat je alleen bent daar :( ) hele busladingen worden er gedropt :evil:

snap alleen niet waarom snel heen en traag terug :?:


Ohja.... en nog iets als men in zweden een weg open breekt dan doen ze dit ook over een lengte van zo'n 10/20 km :roll: ( ben een hier voor 60km moeten omrijden ) dus als er staat omleiding dan doe dit ook maar :!:
Er waren van die snuggeren die dachten "wat die auto kan dat ken ik ook" :!:

not
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Bericht door luc boxer »

hey @R100R :wink:
De bedoeling van snel heen en traag terug is omdat ik in 1999 zuid-noorwegen en in 2002 midden noorwegen heb gezien. Daarom wil ik snel boven zijn om zoveel mogelijk te zien van noord noorwegen en van de lofoten. :o Ik weet niet veel van de overnachtingen in noord-noorwegen en in zweden of finland.
Bedankt voor u reaktie
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door lucsa »

@R100R schreef: Ohja.... en nog iets als men in zweden een weg open breekt dan doen ze dit ook over een lengte van zo'n 10/20 km :roll: ( ben een hier voor 60km moeten omrijden ) dus als er staat omleiding dan doe dit ook maar :!:
Er waren van die snuggeren die dachten "wat die auto kan dat ken ik ook" :!:

not
Dat hebben we vorig jaar ook ondervonden in Zweden, de weg van Åsele naar Lycksele (zo'n 80km) na 3/4 van de weg plots een bord "wegenwerken". Die kregen we voorgeschoteld tot in het centrum van Lycksele vergezeld van enkele pittige buien. Prettig rijden is het inderdaad niet. :evil:
De bussen op de Noordkaap komen vooral vanaf 22u aan.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Bericht door luc boxer »

LUCSA
De jeugdherbergen is dat noodzakelijk om deze slaapplaatsen vooraf te boeken in de maand juni :?:
Heeft er nog iemand goede adressen voor te overnachten in Noorwegen-zweden-finland-denemarken :?:
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door lucsa »

luc boxer schreef:LUCSA
De jeugdherbergen is dat noodzakelijk om deze slaapplaatsen vooraf te boeken in de maand juni :?:
Heeft er nog iemand goede adressen voor te overnachten in Noorwegen-zweden-finland-denemarken?
Niet alleen op internet,maar uit eigen ervaring. :lol:
Noodzakelijk is het niet, maar hadden verschillende plaatsen die op het moment (juli) dat wij er waren, volzet waren. Je kan ook meestal in de jeugdherberg uw plaats voor de volgende avond boeken. Geen enkele jeugdherberg dat we tijdens de reis hebben gebruikt viel tegen. De ene al mooier gelegen dan de andere. Sommigen bieden de mogelijkheid om te ontbijten. In de omgeving van de Noordkaap vind je geen jeugdherberg en is het behoorlijk prijzig.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Bericht door Patrick V »

Hier heb je er nog eentje.

http://dutchman.org.uk/2004_Rides.htm

Veel reisplezier.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
ior
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:00
Locatie: zoersel

geografische noordkaap

Bericht door ior »

Hej!

De meesten gaan met de bus naar de toeristische noordkaap. Iets noordelijker ligt de geografische noordkaap (knivskjelodden), deze is gratis en je moet er een mooie wandeling voor maken van een aantal uur.

Deze wandeling begint op de kleine parking iets voor de slagbomen van die andere noordkaap. Je volgt dan de steenmannetjes (hoopjes steen van 1 meter hoog, je loopt van steen naar steen). reken op een wandeling van 8 uur heen en terug door mooi (maar redelijk zwaar) terrein.
Neem zeker warm drinken en eten mee voor onderweg, regenjas en broek, en warme trui. reken er op dat het weer kan omslaan.

op de noordkaap zelf heb je het gevoel dat je aan het einde van de wereld staat, en je staat noordelijker dan de afgezette toeristen.
Langs de andere kant, de weg er naar toe moet de bedoeling zijn, niet de noordkaap zelf, want dan ga je bedrogen uitkomen.


Op de terugweg kan je de E 45 nemen door Zweden, waarbij je zeker tussen vilhelmina en stromsund de 342 moet nemen. Dit is de hoogst gelegen weg in zweden, en is enkel geopend half Juli-eind augustus.

Rij je met een Gs zijn er prachtige onverharde wegen in die buurt.

grtjs, Danny
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Bericht door luc boxer »

Bedankt allen voor de reacties en tips. Deze zijn zeer nuttig voor het maken van mijn reis, die voor 80% af is. Nu kan ik beginnen aftellen, ik heb een overtocht geboekt van kiel naar oslo die vertrekt op zeven juni.
Aftellen nu maar.
Groetjes
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Luc, veel plezier ginder in het Noorden :wink:
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Bericht door luc boxer »

OOPS
Even vergeten te zeggen dat ik veilig terug ben (al van 27 juni :oops: )
van mijn noordkaapreis.
Vertrokken op 7 juni via zweden,finland en noorwegen een reis van 20 dagen waarvan 2 dagen regen en 2dagen op de boot kiel>oslo en oslo>kiel en 9000 prachtige km.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Cookie's madam
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:53
Locatie: Turnhout

Bericht door Cookie's madam »

Handig al die tips, wij vertrekken de 13e aug richting noorwegen met dochter & hond. Kwestie van zelfde weertype te hebben dan Schotland.
La terre n'est qu'un seul pays et tous les hommes en sont les citoyens.
La terre, cette poignee de poussiere n'est qu'un seul foyer. Qu'il le soit dans l'unité.
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Dat zijn nu is de echte, hé.
Veel regen en weinig zon gewenst, hou het veilig anders moeten wij ons potteke komend jaar zelf koken. :wink:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Plaats reactie