Afgescheurde rubberkapjes GPS

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Afgescheurde rubberkapjes GPS

Bericht door Marc451814882 »

Dag iedereen,

in verschillende posts lees ik van mensen dat het rubberen afdekkapje voor de contacten in de mounting van de GPS afscheurt.
Ook bij mij kwamen er op de kortse keren scheurtjes (of moet ik schrijven keentjes) in het rubber.
Een oud trukje dat ik nog geleerd heb van m'n echte bomma is rubber nu en dan ééns in te wrijven met talkpoeder (babypoeder???) Ik vind deze remedie niet echt terug op het forum (heb misschien nog niet hard genoeg gezocht)
Feit is dat ik dit één keer per jaar doe met alle rubber afsluitingen op de auto (deuren, ramen, motorkap, kofferdeksel, enz...)
Heb het ook gedaan met het afdekkapje van de zumo en het afbraakproces is gestopt.
Heb al ondervonden dat dit trukje op bijna de meeste rubbersoorten effectief werkt.

Hopelijk heeft er iemand iets aan.

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

Bedankt voor de tip :thumright:
Talkpoeder is inderdaad een goed middel om rubberen dichtingen en ander blootgesteld rubber te beschermen tegen uitdroging/scheuren/verweren en andere ongewenste fenomenen. In een vorig leven gebruikten de collega's en ik talk om de rubberen dichtingen van onze Leopard tanks te beschermen tegen de vrieskou en ander ongemak in de Duitse winters. Ik gebruik het nu onder andere op de aanzuigrubbersvan mijn Guzzi (want die zijn ook gevoelig voor scheuren).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door dxamet »

talkpoeder is goed, maar niet zo ideaal voor buitengebruik, siliconevet of siliconespray verdubbelt ook de levensduur van rubber.
groeten,
dixamet
Erik GS
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2007, 14:24
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Erik GS »

dixamet,
heb je ook een merknaam van die siliconenspray of -vet ?
gr
Erik
1100R '97
1200GS '07 & zumo
Provence - Alpen - Vogezen - Zw Woud - Schotland - Slovenië
www.tigos.be
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door dxamet »

siliconevet in tubes van merk CFS, verkrijgbaar waar men sanitair verkoopt.
siliconespray is verkrijgbaar bij de fietshandel, merk o.m. eurol enz. iedere verdeler van smeermiddelen heeft dit wel in zijn gamma.
groeten,
dixamet
Erik GS
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2007, 14:24
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Erik GS »

thx dixamet !

Erik
1100R '97
1200GS '07 & zumo
Provence - Alpen - Vogezen - Zw Woud - Schotland - Slovenië
www.tigos.be
wemalo
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 sep 2006, 09:27

Bericht door wemalo »

Ik gebruik WD40.

Bij mij nog geen scheurtjes te bespeuren.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik neem aan dat we 't over de motorhouder van de Zumo hebben. Mijn oplossing was een telefoontje naar de importeur. Kort daarop een nieuwe thuis ontvangen van betere kwaliteit......


Overigens, ik gebruik ook siliconenspray om de rubbers van GPS, koffers, opbergvakje, e.d. soepel te houden.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Plaats reactie