Dd schreef:ik zal niet uit m'n rol vallen...
dat plakt en ...
Slu,
Dd
WD 40
Moderator: GVN
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
IRON GONZO schreef:al geprobeerd meschienjakke schreef:Nu niet denken dat WD40 een glijmiddel is hé !!
Naar aangeven van deze !!Ik bracht opnieuw WD aan en herhaalde... en toen waarachtig ik kon de sleutel omdraaien even later sprong het stuurslot al eens even op
Dus is de conculsie dat WD toch de boel losmaakte en langzaam beter doet glijden
Was maar binnen te koppen hé pol !!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
- Locatie: Waasland
Ik ga nu niet beweren dat jij ongelijk hebt hoor misschien heb jij wel een of andere chemische reactie tussen WD en een bepaald lubrificans ervarenDd schreef:ik zal niet uit m'n rol vallen...
dat plakt en ...
Vanmorgen heb ik zoals beloofd mijn actie verder gezet en jongens dat ging me der soepel, "smooth"
Mijns inziens werkt het stuurslot van mijn 4wielbeemer nu perfect
Ik ga zeker trachten de bediening van het linker automatisch deurslot ook eens onder de loep nemen...
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
- Locatie: Hasselt
Op deze site kan je een lijst afhalen waar je alle mogelijke doeleinden op kan vinden waarvoor je wd40 kan gebruiken!
http://www.wd40.com
http://www.wd40.com
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
mijn ervaring als timmerman is.
dat wd40 wel goed helpt in een slot maar het is vet.
en daar blijft naar verloop van tijd vuil aan hangen (de klonten) waarddor het slot nog meer slijt.
dus inspuiten en uitblazen met perslucht is goed.
en grafiet voor het onderhoud of lubra rapid (geel met paars spuitbusje) een vetloos smeermiddel bij een goede slotenspecialist te koop.
dat wd40 wel goed helpt in een slot maar het is vet.
en daar blijft naar verloop van tijd vuil aan hangen (de klonten) waarddor het slot nog meer slijt.
dus inspuiten en uitblazen met perslucht is goed.
en grafiet voor het onderhoud of lubra rapid (geel met paars spuitbusje) een vetloos smeermiddel bij een goede slotenspecialist te koop.
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
en de andere keer zit het tegen
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Beste, ik kan je meedelen dat WD40 GEEN vet is. Dat het goedje na verloop van tijd verdampt en na verdamping een beschermende laag overblijft die zeker niet vet is. Dat het eerder alle vuil zal losmaken dan dat het vuil zal aantrekken.fast schreef:mijn ervaring als timmerman is.
dat wd40 wel goed helpt in een slot maar het is vet.
en daar blijft naar verloop van tijd vuil aan hangen (de klonten) waarddor het slot nog meer slijt.
Het goedje heeft zijn werk gedaan wat het moest doen. Dat slot hier in kwestie terug laten werken.
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
- Woonplaats: aant zeetje
- Locatie: West vlaanderen
het enige wat wd40 wel kan doen is bepaalde stoffen laten opzwellen, vooral rubberen dichtingen en o-ringen van o-ringkettingen. Dit "neveneffect" verdwijnt echter weer vanzelf en het rubber gaat erachter terug in oorspronkelijke staat.
Ik gebruikte wd40 bij mijne vorige moto voor mijn ketting prober te maken. Ketting eraf en alle vuil eraf spuiten, vervolgens 1dag/nacht laten "drogen/verdampen", nog is goed met luchtdruk erop en dan terug insmeren.
Maar nadat ik het had gehoord van dat opzwellen ben ik overgeschakeld naar petrolium. Waarschijnlijk was dat zelfs nog slechter dan de wd40
nu heb ik in elk geval dat probleem niet meer. Wat is een cardan toch een goeie uitvinding
Ik gebruikte wd40 bij mijne vorige moto voor mijn ketting prober te maken. Ketting eraf en alle vuil eraf spuiten, vervolgens 1dag/nacht laten "drogen/verdampen", nog is goed met luchtdruk erop en dan terug insmeren.
Maar nadat ik het had gehoord van dat opzwellen ben ik overgeschakeld naar petrolium. Waarschijnlijk was dat zelfs nog slechter dan de wd40
nu heb ik in elk geval dat probleem niet meer. Wat is een cardan toch een goeie uitvinding
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Sorry maar ook dat vermeende opzwellen moet ik tegenspreken! Petrolium derrivaten (diesel, petrolium, enz.) werken wel degelijk in op rubber. Met zwellen tot gevolg. Van WD40 heb ik dat nog nooit ondervonden. Sterker nog! Zwaar vervuilde rubber tubes reinig ik steeds met dit produkt. Het is bij mijn weten het éénige produkt dat enkel reinigt zonder iets aan te tasten. Zelfs de opdruk zoals bvb merk en type op deze rubber onderdelen komt mooi terug te voorschijn.the riding man schreef:het enige wat wd40 wel kan doen is bepaalde stoffen laten opzwellen, vooral rubberen dichtingen en o-ringen van o-ringkettingen. Dit "neveneffect" verdwijnt echter weer vanzelf en het rubber gaat erachter terug in oorspronkelijke staat.
Ik gebruikte wd40 bij mijne vorige moto voor mijn ketting prober te maken. Ketting eraf en alle vuil eraf spuiten, vervolgens 1dag/nacht laten "drogen/verdampen", nog is goed met luchtdruk erop en dan terug insmeren.
Maar nadat ik het had gehoord van dat opzwellen ben ik overgeschakeld naar petrolium. Waarschijnlijk was dat zelfs nog slechter dan de wd40
nu heb ik in elk geval dat probleem niet meer. Wat is een cardan toch een goeie uitvinding
Volgende ivm dichtingen:the riding man schreef:het enige wat wd40 wel kan doen is bepaalde stoffen laten opzwellen, vooral rubberen dichtingen en o-ringen van o-ringkettingen. Dit "neveneffect" verdwijnt echter weer vanzelf en het rubber gaat erachter terug in oorspronkelijke staat.
Ik gebruikte wd40 bij mijne vorige moto voor mijn ketting prober te maken. Ketting eraf en alle vuil eraf spuiten, vervolgens 1dag/nacht laten "drogen/verdampen", nog is goed met luchtdruk erop en dan terug insmeren.
Maar nadat ik het had gehoord van dat opzwellen ben ik overgeschakeld naar petrolium. Waarschijnlijk was dat zelfs nog slechter dan de wd40
nu heb ik in elk geval dat probleem niet meer. Wat is een cardan toch een goeie uitvinding
bij rubber zijn er verschillende kwaliteiten:
één van de meest resistente is Viton die moet normaal tegen vetten, oliën, diesel , benzine, alcoholen, ea. kunnen verdragen.
Blijkt dat er ook veel varianten zijn van het materiaal Viton
daar wij op het bedrijf afsluiters hebben met zogenaamd Viton
maar na maanden in aanraking tezijn geweest met onze producten:
Alcohol (technische alcohol dus wij lopen er niet dronken bij ),
white spirit, lampenolie toch zijn gaan zwellen of zelf broos worden
met lekken en contaminatie tot gevolg.
EPDM rubber is het meest klassieke maar is niet resistent tegen bovenstaande.
Van Teflon worden ook vaak dichtingen gemaakt maar eerder voor speciale toepassingen
en het materiaal is niet samendrukbaar maar zeer resistent, nog hoger in de resistentietabel als Viton.
Hierbij dus een beetje technische achtergrond.
585cc links - 585cc rechts
Viton Vs Kalrez
Wat Viton betreft is het idd correct dat het resistenter is dan Teflon wat petroleumderivaten betreft.
Indien in koude omgevingen/producten gebruikt word is teflon echter nog steeds aangewezen, viton kan dan hier weer niet tegen.
Doch na verloop van tijd word dit toch nog aangetast en begint af te scheuren/brokkelen.
Wat bij ons gebruikt wordt zijn Kalrez dichtingen. deze zijn veel resistenter voor diverse petroleum derivaten en zelfs agressievere producten. jammer genoeg is ook hier de prijs navenant.
Maw, schandaaalig duur , hoewel viton ook vaak al niet schappelijk meer is te noemen.
En WD40 heb ik ook nog niet meegemaakt dat dit rubber doet zwellen.
wat het wel doet is de verloren natuurlijke elestischiteit (of zoiets )terug verbeteren.
Indien in koude omgevingen/producten gebruikt word is teflon echter nog steeds aangewezen, viton kan dan hier weer niet tegen.
Doch na verloop van tijd word dit toch nog aangetast en begint af te scheuren/brokkelen.
Wat bij ons gebruikt wordt zijn Kalrez dichtingen. deze zijn veel resistenter voor diverse petroleum derivaten en zelfs agressievere producten. jammer genoeg is ook hier de prijs navenant.
Maw, schandaaalig duur , hoewel viton ook vaak al niet schappelijk meer is te noemen.
En WD40 heb ik ook nog niet meegemaakt dat dit rubber doet zwellen.
wat het wel doet is de verloren natuurlijke elestischiteit (of zoiets )terug verbeteren.
Je hebt denkers en je hebt doeners,
de ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen.
de ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen.