vastgekoekte remblokken

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

vastgekoekte remblokken

Bericht door Xa4 »

jaja, ik heb destijds toen het nog écht koud was :lol: , even een probleempje gehad.
Mijn remblokken bleven na remmen steeds meer en langer dicht tegen de schijven (enkel de voorrem). Gezien de Blackline een deelintegraal systeem heeft, dan maar zoveel mogelijk de achterrem belast en naar den garagist. Oordeel : zout en water samen bevroren tussen de remblokken en de klauwen ... even wegslijpen en kopervet ertussen en prob opgelost.
Twee dagen later iemand (misschien bekend hier ?) tegengekomen met zelfde prob maar minder geluk : remschijven moeten laten vervangen ! :shock:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Geert I
Berichten: 160
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:22
Locatie: Ieper

Bericht door Geert I »

Gisterenochtend na een vijftal kilometer op de autosnelweg begon mijn voorrem opeens vast te zitten tot ik zelf volledig tot stilstand kwam( gelukkig tijdig de pechstrook opgereden!) Na enkele minuten opnieuw de motor gestart en met een krachtige snok hem naar achteren geduwd en ik kon weer verder rijden zonder probleem. Ik ben de ganse dag blijven rijden( +/- 6 uur) en heb geen problemen meer gehad! Wat is er dan 's ochtends misgelopen? graag uw reacties!
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

bij een wekelijkse onderhoudsbeurt (of maandelijks) behoort ook proper maken van de remblokgeleiders, gewoon goed proper maken met een sopje of remmenreiniger en een stijf borsteltje, goed doorspoelen met water (dat ding kan er tegen) een weinig vet mag maar dan kan je best de remklauwen effe demonteren(niet maandelijks uiteraard), 't accuraat en weinig aanbrengen...
de geleiders kunnen flink aankoeken dus in de gaten houden he
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

inderdaad danny ! eel just en ik zal het geweten hebben voor de komende winter :wink:
bij mij hebben ze toen ook de klauwen gedemonteerd en op de zijkanten van de blokjes een klein beetje van dat kopervet gesmeerd. naar't schijnt blijft dat heel erg lang goed dus ... 8)
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

Bij ons in de garage (waar ik werk)is het kopervet vervangen door keramisch vet dat nog beter schijnt te zijn,ideaal om de remblokken van een laagje te voorzien en om aan vijzen aan te brengen die regelmatig los moeten,nooit meer problemen om los te maken,ook al ideaal om velgen terug te monteren,komen nooit meer vast te zitten en blijkbaar nog goedkoper dan koper :D
Andalousie 09/2018
Plaats reactie