Mijn R1150RT heeft geen lichtschakelaar, dus zodra de sleutel omgaat
dan gaat het licht aan. Ik las op de website van Gelec over de inschakelvertrager.
Heeft iemand al zoiets aangeschaft en ingebouwd (hoe moeilijk/simpel is het)
en werkt het naar verwachting?
Ik ben erg benieuwd
Kruislicht inschakelvertraging
Moderator: GVN
Kruislicht inschakelvertraging
Met vriendelijke groet
Walter
Walter
... als uw batterij in orde is zie ik het nut van zo'n vertrager niet echt in.
Men is toch verplicht om met lichten aan te rijden, en eens je vertrekt moeten ze toch aan, waarom dit dan vertragen of uitstellen. Voor de rest zie ik niet in waarom uw contact zou moeten opstaan zonder dat je een rit voor de boeg hebt... Contact op, startknop en gaan met die banaan.
(ps: persloonlijke visie)
Men is toch verplicht om met lichten aan te rijden, en eens je vertrekt moeten ze toch aan, waarom dit dan vertragen of uitstellen. Voor de rest zie ik niet in waarom uw contact zou moeten opstaan zonder dat je een rit voor de boeg hebt... Contact op, startknop en gaan met die banaan.
(ps: persloonlijke visie)
Tja, mijn accu was dus blijkbaar niet in orde want hij sprong
net niet aan ofschoon ik een dag er voor nog 750km mee had gereden. Anderzijds kan mijn nieuwe accu
na 3 weken zo zijn afgezwakt, dat het starten met of zonder ingeschakelde verlichting net crusiaal kan zijn.
Wanneer je daarna gaat toeren dan heeft de accu weer de tijd om vol te raken. Als de accu eenmaal verrot is,
dan is zo'n vertrager uitstel van executie cq zinloos, daar ben ik het mee eens
net niet aan ofschoon ik een dag er voor nog 750km mee had gereden. Anderzijds kan mijn nieuwe accu
na 3 weken zo zijn afgezwakt, dat het starten met of zonder ingeschakelde verlichting net crusiaal kan zijn.
Wanneer je daarna gaat toeren dan heeft de accu weer de tijd om vol te raken. Als de accu eenmaal verrot is,
dan is zo'n vertrager uitstel van executie cq zinloos, daar ben ik het mee eens
Laatst gewijzigd door walrenshi op 11 okt 2007, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
Walter
Walter
Zo zou het inderdaad moeten werken.moh_fan schreef:Als het goed is gaat je licht uit op het moment dat je de moto start...
Een andere mogelijkheid dan een "vertrager" is een relais installeren die de lichten pas laat aangaan als de motor draait. Maar hoe dat moet gebeuren, dat kan ik je als electronica-leek niet vertellen.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
happyrtke
kruislicht inschakelvertrager
dat is vrij eenvoudig;je sluit een extra relais parrallel aan op de "startrelais",en je sluit de verlichting aan (alleen de +draad)op een NC (normaalgesloten contact),zo gaat bij het starten,ook dit extra relaistje aan,en uw lichten UIT,je kan eenvoudig checken in de zekeringdoos,dmv een zekering uit te trekken welke die v/d dimlichten is,en deze draad knip je dan over,en sluit je aan op het normaalgesloten contact van de extra relais.SUCCES.....
-
Gert Horsting