FM transmitter voor draadloos mp3 (of ander) op je radio

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

FM transmitter voor draadloos mp3 (of ander) op je radio

Bericht door JH. »

Toen "de reclameblaadjes" vandaag in de bus vlogen, sprong deze me in het het oog...


Een fm "omzetter" voor ongeveer 50€.... (zijn ook her en der goedkoper te verkrijgen).

In eerste instantie sluit je je mp3 speler aan op het kleine toestelletje... Vervolgens kies je een frequentie en je stelt je radio (welke dan ook... auto, moto, thuis, noem maar op...) in op dezelfde frequentie... en wat hoor je...

Juist: je eigen mp3 keuzes.

Nu de andere toepassingen... : Zouden andere toestellen daarop kunnen aangesloten worden misschien... Ik denk aan bleutooth gps-en uit je radio laten komen enzo....

http://www.mp3shop.be/product/26566/181 ... ZwodpmYsmA



tip(even FM transmitter intikken in google en je vindt er verschillende merken en prijzen van dit toestel terug :wink: )
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Re: FM transmitter voor draadloos mp3 (of ander) op je radio

Bericht door GSven »

JH. schreef:Zouden andere toestellen daarop kunnen aangesloten worden misschien... Ik denk aan bleutooth gps-en uit je radio laten komen enzo....
Je kan daar eender wat op aansluiten, als het maar een 3,5mm audio aansluiting heeft. Maar je zal dan ook niet anders te horen krijgen dan je gps, dus stilte zolang madam niks te zeggen heeft.

Die dingen waren tot recent niet legaal, nu wel.

edit : "FM modulator" zal waarschijnlijk nog meer links opleveren.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

ik heb er zo eentje en die doet het prima, op één punt na. Dit ding schakelt zichzelf uit om de batterij te sparen na 45 sec. Als je dus een GPS aansluit en het is een tijdje stil, moet je steeds opnieuw de modulator aanzetten, en dat is een beetje spijtig...

Voor de rest niks dan lof. Het werkt goed, bv een navigatie op de speakers in de wagen via de radio, of een mp3-speler via de modulator op de thuis-stereo, of nog beter, boven aan de uitgang van de computer geluidskaart en beneden muziek in de huiskamer van de pc ...

Afin, legio mogelijkheden met zo'n ding...
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door edargpu »

Heb nu al het een en het ander gelezen over die FM transmitters,maar hoe gaat dit eigenlik in zijn werk.
Moet het toestel geconnecteerd worden met de radio img. de radio van een 1100RT.Ik zou nl zonder van radio te wisselen mijn mp3 muziek willen luisteren.
:-?
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb mij een aantal jaren geleden zo'n FM Modulator aangeschaft via Ebay uit de UK en die plug je in de 12V stekker, je sluit met een jackstekker de mp3 erop aan en je hebt muziek via de radio op een bepaalde frequentie.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

edargpu3 schreef:maar hoe gaat dit eigenlik in zijn werk.
Het toestel is eigelijk een kleine zender. Je sluit een apparaat aan, bijv een mp3 speler via de hoofdtelefoonconnector, en dan wordt het geluid ergens op de FM band uitgezonden.
Je stelt je radio in op de frequentie, net zoals je eender welke zender zoekt.
Voila.
Ik gebruikt het om Truus door de speakers te laten galmen :-)
Mijn toestel gebruikt 2 AAA (oplaadbare) batterijen en gaat een dag mee.
Manitou
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 sep 2004, 19:34
Locatie: Middle of Flanders

Bericht door Manitou »

Bij http://www.conrad.be verkopen ze verschillende van deze minizenders.
De DNT Musicfly Pro FM transmitter zend zelfs de naam van het liedje en artist uit via de RDS functie op de autoradio.
Een bijkomend voordeel is dat je elke recente USB stick direct in het zendertje kan inpluggen ;)
Op een USB stick van enkele Gigabite's kan je uren muziek zetten.
Zo kan je bv.internetradio direct op de USB stick zetten en je hebt voor uren muziek :lol:
Net in de auto nog naar een opgenomen programma geluisterd van een amerikaanse zender :wink:
Dd
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:56
Locatie: 3070

Bericht door Dd »

jongens,
ik gebruik al enige tijd zo'n ding, en dat is dik ok voor frankrijk, spanje, duitsland of de states, waar er grote gaten in de FM vulling zijn...
hier in vlaanderen is het wreed moeilijk om ergens een leeg plaatske te vinden om uw eigen zendertje te ontvangen...

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Gele
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 jan 2006, 00:04
Locatie: sint kruis - Brugge
Contacteer:

Bericht door Gele »

juist de folder van Conrad gekregen en 't staat daar eentje voor niet te veel geld.
Afbeelding
artikkelnummer = 343041-15
Gele: wel snel , niet rap
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Bericht door KLT-SE »

Ik heb al twee jaar een transmitter voor een iPod, omdat in mijn auto geen AUX aansluiting op de het audiosysteem aanwezig is.
Op zich werkt zo'n transmitter wel, maar als je lange afstanden aflegt is het eigenlijk waardeloos: je moet toch steeds een andere frequentie kiezen, omdat er een of andere locale muziekdoos of praatdoos tussen door komt.
Zelf vindt ik het niet verantwoord om al rijdend steeds de transmitter en de tuner van de auto-audio te verzetten, dat laat ik aan de passagier(e) over.

Ik moet er dan ook niet aan denken om zo'n systeem op de motor te hebben, dan steek in liever de oordoppen in mijn oren.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Plaats reactie