zijdeksels batterij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gitan

zijdeksels batterij

Bericht door gitan »

Hallo,
wie kan mij helpen aan de rechter en linker zijdeksels waar de batterij achter zit.
Dit voor een R60/5 frame bwj '73.
Ik zoek ook een manual om stuurslotje en zadelslotje te verwijderen.
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Een 60/5 van '73 had oorspronkelijk geen zijdeksels in Europa. Er waren optionele chroom zijdeksels (die standaard waren gemonteerd op de Amerikaanse zogenaamde Toasters (chroom panelen op de benzinetank).

Als het de bedoeling is je 60/5 te restaureren dan hoeven die panelen niet. Als het is om ze te verfraaien, dan moet je die chromen panelen hebben (kosten een vermogen).

Ik vind niks in mijn documentatie over de uitbouw van de sloten. Maar ga met je vraag eens naar het Airhead Boxerforum op
http://autos.groups.yahoo.com/group/bmwcycles/

Groet,

Bob
ajmo

Bericht door ajmo »

Hallo,

Ik neem aan dat je geen sleuteltje meer hebt?
Ik heb vroeger eens een slotje vervangen en toen heb ik gewoon met een boor het binnengedeelte van het slot weggeboord.

groet ajmo
Iron Gonzo

zijdeksels

Bericht door Iron Gonzo »

Op mijn 60/5 van 73 staan deze deksels wel (foto zie website) en het is een europees model in originele toestand. Je moet eens navragen bij BMW zelf of ze nog verkrijgbaar zijn. Wat ze kosten weet ik niet, dat zullen ze je wel doorgeven. :shock:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
ajmo

Bericht door ajmo »

Hallo,

Op de achterkant van de orginele Nederlandse BMW-folder uit 1973 staan ze gewoon als accessoire afgebeeld.

De toen verkrijgbare orginele BMW-accessoires waren:
Tweede spiegel, verchroomde tankzijden, accuzijdeksels, halogeenlamp, hydraulische stuurdemper, 24-litertank, afsluitbare tankdop, hoog stuur, spatlap, bagagedrager en valbeugel. Voor de R50/5 was een elektrische starter ook nog een extra.

groet ajmo
gitan

originele BMW R60/5 accessoires

Bericht door gitan »

Kan je me zeggen of die accessoires nog ergens te bestellen zijn?
Bestaat er een catalogus van after-market onderdelen?
alvast bedankt voor de reacties
Luc
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Probeer eens http://www.gummikuh.be.
En vergeet het Airhead forum niet met je oldtimervragen.

Bob
ajmo

Bericht door ajmo »

Hoi Gitan,

Iedere BMW-dealer zou het je moeten kunnen vertellen. Die hebben een BMW onderdelencatalogus waarin ook de oldtimers zitten. Als die accessoires nog leverbaar zijn zal het best wat kosten.
Je kunt het wellicht beter eerst eens proberen bij de Knalpot in Rilland (Zeeland). Daar hebben ze heel wat oude onderdelen op voorraad en ze zijn heel behulpzaam.

http://www.knalpot.nl

Groet ajmo
Josram

Bericht door Josram »

Gitan,
Ik heb onlangs ook een R60/5 gekocht. Mijn sleutel van het stuurslot en zadelslot heb ik ook niet. Ik ben momenteel nog niet toe aan deze restoratie, maar heb in de prijslijst van de hobbyist gezien dat ze deze ook verkopen. stuurslot en zadelslot met zelfde sleutel 35.00€.
http://www.hobbyist.nl/
Ik denk ook dat je deze moet uitboren. enkel zadelslot kan je eerst demonteren.
Ik denk trouwens dat bob gelijk heeft, wanneer hij zegt dat de zijdeksels niet origineel zijn.
Greetz
Jos
ajmo

Re: zijdeksels

Bericht door ajmo »

R1100RS schreef:Op mijn 60/5 van 73 staan deze deksels wel (foto zie website) en het is een europees model in originele toestand.
Voor zover ik op deze foto kan zien ziet je 60/5 er behoorlijk goed uit. Het stuur wat er op zit is volgens mij niet het orginele, misschien wel orgineel BMW, maar standaard hadden de /5's lage sturen.
Als ik langs Kleit kom zal ik eens opletten of ik je daar zie rijden.

Groet ajmo
Iron Gonzo

Re: zijdeksels

Bericht door Iron Gonzo »

ajmo schreef:
R1100RS schreef:Op mijn 60/5 van 73 staan deze deksels wel (foto zie website) en het is een europees model in originele toestand.
Voor zover ik op deze foto kan zien ziet je 60/5 er behoorlijk goed uit. Het stuur wat er op zit is volgens mij niet het orginele, misschien wel orgineel BMW, maar standaard hadden de /5's lage sturen.
Als ik langs Kleit kom zal ik eens opletten of ik je daar zie rijden.

Groet ajmo
(foto)Toen had ik zo een 50000Km op de teller. Momenteel staan er +100000 op en is hij dringend aan een grondige poetsbeurd toe. :oops:
Je mag altijd eens binnenspringen om te komen kijken.
Als ik hem gekocht heb had hij 10000 Km op de teller. Het scherm dat er op staat is niet van BMW, al de rest is nog origineel ook het stuur. Toen der tijd hebben een groep verzamelaars gezegd, dat het een speciale serie is en er zijn er niet veel van. Deze personen hebben ook foto's laten zien en het klopte. :)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Colin Haselaar
Contacteer:

Bericht door Colin Haselaar »

De R50-5 en de R60-5 had je toch alleen maar met een kort frame??

Past die er dan wel op??

Trouwens mijn vader had op z'n laatste R75-5 die hij een beetje tot R90S Smoke had verbouwd -6 deksels, staat ook wel mooi,
Afbeelding

:D
jacco...

Bericht door jacco... »

ajmo schreef:Hoi Gitan,

Iedere BMW-dealer zou het je moeten kunnen vertellen. Die hebben een BMW onderdelencatalogus waarin ook de oldtimers zitten. Als die accessoires nog leverbaar zijn zal het best wat kosten.
Je kunt het wellicht beter eerst eens proberen bij de Knalpot in Rilland (Zeeland). Daar hebben ze heel wat oude onderdelen op voorraad en ze zijn heel behulpzaam.

http://www.knalpot.nl

Groet ajmo
en veel te duur...
Plaats reactie