Garmin & Mac OsX - vervolg, blijde verwachting

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

christobal
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
Locatie: Waasland

Bericht door christobal »

patrickGT schreef:Ik heb net nog eens een mail gestuurd naar garmin, om te vragen hoe ver ze staan met mapsource voor mac.

Meschien wachten ze op Leopard??
Persoonlijk begin ik toch wat ongeduldig te worden :-x de leopard kan toch geen argument zijn, want in de buik zit nog steeds het zelfde bestuuringssysteem. De Leopard biedt nog meer mogelijkheden is weeral een stap voor op de winddoos :twisted: die zijn met hunne Vista nog niet op het niveau van de Tiger en boeken nog wat achterstand bij :lol: :lol:
Garmin bracht beta's uit :shock: maar zien ze het dan nu niet meer zitten ??
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Er zijn alternatieve 'tijdelijke' oplossingen die ik ook toepas.

Zowel in linux (werk met ubuntu 7.10) als met osx (werk met Tiger, volgende week moet de DVD met Leopard toekomen) gebruik ik in beide operating systemen een virtuele Windows XP.

In linux doe ik dat met VMWARE workstation and in OSX gebruik ik Parallels Desktop. In die virtuele omgeving installeert Mapsoure zich probleemloos en er valt goed mee te werken.

Zowel updates, poi loader als in-output naar de zumo verloopt prima, als gebruik ik recentelijk ook de versies van poi-loader en webupdater voor OSX 10.X.X

Bij mij zitten de O.S.'en werkelijk in elkaar genesteld, works like a charm

8-) I know it's a relative hughe desktop :-)

Afbeelding
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

NIET TWIJFELEN

Bericht door jantje beton »

EasyRider schreef:Is er al nieuws?
Ik sta op het punt om een gps voor de motor aan te schaffen. Ik twijfel tussen een TTR2 en een zumo550.
Een systeem dat compatibel is met mijn Mac zou zeker de voorkeur genieten.

Ton
ZEKER EEN ZUMO VOOR DIT APARAAT MET 1001 MOGELIJK VOOR DIE PRIJS VAN VIND JE NIET ZO SNEL MEER
BEN WEER EENS ONLINE
jakadipikoe
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:01
Locatie: Aartselaar

Mac OS X en Garmin

Bericht door jakadipikoe »

Wacht ook al meer dan een jaar op een versie onder mac OS X. Blijft maar duren. Is echt niet ernstig van Garmin. Begrijp dit allemaal niet zo goed. Met Parallel Desktop kan je inderdaad verder maar vindt dit niet zo fair ten opzichte van de vele Mac-Users. Garmin zou de instap naar het Mac platform ernstig moeten nemen. :!:


Piet
Mac-user sinds 1987 --- BMW-user sinds 2006
christobal
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
Locatie: Waasland

Bericht door christobal »

Je hebt meer dan gelijk :!: Hoe meer Mac-users meneer Tim Piercy hierover lastig vallen hoe beter :twisted: :twisted: :twisted:
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

@ Philippe :
Ik lees dat je in blijde verwachting bent van Leopard. Daarin werd Bootcamp opgenomen. Ga je dan onder Parallels blijven werken, of gebruik je vanaf dan Bootcamp ?
Wat deed je trouwens beslissen om nu ook al met Parallels te werken ipv met Bootcamp dat als losse download te verkrijgen was ?
Kan je probleemloos een bestaande (elders geinstalleerde) versie van XP (home of pro) installeren op je Mac ? Geeft dat geen problemen met registratie/activatie van XP ? Wellicht moet je - als je het spel allemaal heel eerlijk wil spelen - een nieuwe XP kopen, maar dat vind ik er een beetje over als je het enkel voor Mapsource gaat gebruiken.
Graag deel ik in je ervaringen, want ik zou ook graag alles op één computer (mijn 17" Intel-iMac met 1,5 gb ram, momenteel OS-X 10.4.11) krijgen, nu staat Mapsource immers nog steeds op de windoos van een van mijn huisgenoten.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Kan je trouwens ergens een (test-)versie van Parallels downloaden ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie