28/10/2007 - Herfstrit Hartrijders Moerzeke

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
J
Contacteer:

Bericht door J »

Is den John ook geweest????

mijn bandenboer heeft een flik gezien die meerreed op zijn dienstvoertuig, en hij vond dit al raar.....

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
RBee

Bericht door RBee »

Was ne GS.

Had zelfde indruk als Jakke.Eerst ook getwijfeld of ik ze wel
zou rijden, nu zeker geen spijt van.Was toffe rit.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ErikD

Bericht door ErikD »

Heb ook mee gedaan en heb me goed geamuseerd. Heb me wel flink ge-ergerd aan al die voorbijstekers, en dan bedoel ik niet die die braafjes wachten tot de breedte van de weg het toelaat.
De truk is de weg volledig in te nemen, zodat ze niet voorbij kunnen en op een stuk waar het veilig is laat je ze voorbij.
Mijn ongevallen count lag op 2,5:
- Een moto tegen tractor
- een die in een bocht rechtdoor gegaan is tegen een laag muurtje van een tuin. Moto in 2 stukken, hoe de biker er van af gekomen is weet ik niet, die was waarschijnlijk al weggevoerd naar het ziekenhuis.
- Een deauville ook rechtdoor waar je normaal de bocht neemt. Die is het patattenveld in gegaan en kon, met wat extra gezonde schrik erbij, verder rijden.

ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Harald

Bericht door Harald »

Gezien het suc6 van de organistie en het telkenmale groeiende aantal deelnemers, zouden ze beter meerdere vertrekposten organisren.

Bvb één in Moerzeke en een 2de in Geeraardsbergen of Terneuzen.

Zo zijn de motoren op het parcours wat beter verdeeld,
is er meer ruimte voor iedereen en minder kans op ongevallen. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

mijn bandenboer heeft een flik gezien die meerreed op zijn dienstvoertuig, en hij vond dit al raar
Was een GS in politieuitvoering, de brave man had op een veldweg een aanrijdingske met een tegenliggende Opel, niks erg ,just spiegelke van de auto en een kras op de deur.

Persoonlijk goed kunnen doorrijden , wat me opvalt is dat het met het rijniveau van sommige rijders zeer bedroevend gesteld is. Somigen slagen er zelfs niet in om deftig een bocht te nemen zonder op het tegengesteld vak te komen. Anderen rijden dan op de smallere landwegen zo verkrampt als een ijzeren hekken rond aan stapvoetsnelheid en beide voeten naast de motor.

Allez ,als je dat zo ziet ,dan is er voor de opleidingscentra nog toekomst.

Persoonlijk vond ik de rit een van de betere van de laatste jaren

Amusant is altijd het rariteiten cabinet dat je soms ziet passeren:

enen met een oranje remorkske , goldwing trikes uitgedost als een lunapark , trikes met VW kever motor die heel de baan in beslag nemen door de breedte van hun achterwielen ,
Verder ook een aantal zeer mooie classic bikes : Norton ,Guzzi Le mans ,
Kawasaki Z900 , GOLDWING 1000 ......
jakke

Bericht door jakke »

Awel hé, wat die Trikes betreft !!
Die heb ik dit jaar enkel langs de kant zien staan en ben er geen enkele tegengekomen die in mijne weg reed. :lol: :lol:
Dat was vorig jaar wel anders. :-?

En ivm. die ongevallen ! Als je het percentage vergelijkt tijdens de Herfstrit of gewoon over heel België, dan ben ik van mening dat het op de Herfstrit nog niet te hoog ligt of deze keer "lag". De organisatie spreekt in de krant van 4700 deelnemers (ingeschreven). Dan heb je ongetwijfeld nog een heel deel "zwartrijders" als ik het zo mag noemen.
Ze waren zeer te spreken over de algemeen goede afloop en stelden dat er veel gediciplineerder gereden was dan de voorbije jaren. En op de smalle baantjes heb ik ook zeer bewust een paar keer "de deur" dichtgedaan. Vanaf het moment dat het kon, deed ik zelf teken dat er kon voorbijgestoken worden. Daar is niemand boos om geweest en kreeg ik telkens braaf het voetje als bedanking. 8-)
De vereniging voor Autisme is uiteraard gelukkig met de opgebrachte 22000 €.
Daar doet de overgrote meerderheid het tenslotte toch voor hé ?? :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Norman

Bericht door Norman »

Ik rij de laatse 4 jaar niet meer mee met de meute.
Maar gewoonlijk rij ik het achteraf eens als ik de track te pakken krijg.
Zij die het ritje hebben mogen het mij doorsturen het wordt in dank aanvaard

groetjes
Norman
Jo De Paepe

Yep,

mocht er iemand de tracklog hebben, ik ben ook kandidaat.
Ik wil het ritje ook nog en keertje rijden

@ Jakke,
wat betreft de procenten die je aanhaalt vind ik dat je daar gelijk in hebt
jakke

Bericht door jakke »

Ik heb de tracklog !!
Natuurlijk moet daar nog wat aan geknipt worden !! Ik heb in totaal 270 km gereden, door de omwegen voor het eten en drinken en de rit van en naar huis.
Als ik een gaatje vindt om de route eens op te kuisen, laat ik het wel weten. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Als opener van dit topic toch ook even reageren:

Wij zijn rond 9u15 in Moerzeke vertrokken en hebben genoten van de rit.
Wat mij dus ook opvalt is het verkrampte rijgedrag van sommige motards. Op het stukje kassei van Lokeren naar Beervelde heb ik zeker een 30 tal moto's voorbij gereden.
Wij hebben op de kleinere weggetjes ook moto's voorbij gestoken, de meesten laten je mooi voorbij maar er zijn altijd van die kloothommels ( meestal choppers ) die de deur dichthouden.

We zijn zelf maar enkele keren voorbijgestoken geweest door enkele sportievere jongens en twee maal door een GS, waarvan 1 die politie GS. Ik heb die even getracht te volgen maar moest hem laten gaan.

De rit heeft ook een internationaal karakter. Ik zag zeker een tiental Nederlandse nummerplaten en een paar Engelsen.
De nieuwe toerbuffel van Kawasaki, die 1400 hebben we ook gekruist en enkele unieke bikes.

Zelf hebben we geen ongevallen gezien maar ik ben er zeker van dat als sommigen baantjes nat hadden gelegen er heel wat meer schuivers waren geweest. Wat ik zelf gevaarlijk vond was de bocht waar de foto's werden genomen, die was bedekt met een losse zandlaag.

Ik ben bij deze ook geinteresseerd in de rit, je mag ze me altijd doorsturen.

Wat de stripact betreft: heb alleen nog de laatste 15 seconden gezien dedju.

Volgend jaar zijn we zeker van de partij, de grote massa kan het rijplezier niet bederven, het is en blijft voor ons een traditie.

's Middags heel lekker gegeten in de Moriaan te Velzeke-Ruddershove, we zijn wel even van het parcours gereden maar waren zeker niet de enigen. Er stonden zelfs veel beemers ( vooral GS ).
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Jo De Paepe

Volgend jaar zijn we zeker van de partij, de grote massa kan het rijplezier niet bederven, het is en blijft voor ons een traditie.
Wijzelf hebben nog maar 2 jaar overgeslagen, het jaar van de fenomenale storm. We rijden thuis de garage uit en 100M verder waait het dak van een huis. We zijn dan maar wijselijk terug binnen gereden.

en een jaar dat ik revaliderend was
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Jo De Paepe schreef:
Wijzelf hebben nog maar 2 jaar overgeslagen, het jaar van de fenomenale storm. We rijden thuis de garage uit en 100M verder waait het dak van een huis. We zijn dan maar wijselijk terug binnen gereden.

en een jaar dat ik revaliderend was
Wij reden tijdens de storm maar hebben halfweg rechtsomkeer gemaakt. De buren hadden ons verwittigd dat er wat pannen ontbraken op ons dak.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
PeterGT
Contacteer:

Bericht door PeterGT »

Als er iemand een tracklog heeft, ben ik ook geïnteresseerd.
Ongekende plekjes tegengekomen. Wil die rit nog wel eens terug 'pakken'. (en eens nakijken waar we zoal reden...).
Die 'racers' waren er inderdaad soms wat te veel aan. Blij om de rit om 8:00u gestart te hebben. Pas vanaf 3/4 rit wat teveel in de spiegels moeten kijken ... :-? Voor de rest een perfecte organisatie en gelukkig zowat heel de dag droog. 8-)
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Scarto

Bericht door Scarto »

jakke schreef:Ik heb de tracklog !!
Natuurlijk moet daar nog wat aan geknipt worden !! Ik heb in totaal 270 km gereden, door de omwegen voor het eten en drinken en de rit van en naar huis.
Als ik een gaatje vindt om de route eens op te kuisen, laat ik het wel weten. :wink:
Please Jakke... :bounce: :wink:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Heb de herfstrit ook gereden. Het was een leuk toerken en heb mij goed geamuseerd. :grin: We zijn ook vroeg vertrokken om de snelheidsduivels te mijden, maar na de middag zijn er ons toch een pak voorbij gestoven :shock:

Wie niet kan wachten op Jakke, ik heb hier ook de tracklog, stuur maar gerust een mailken :wink:
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
RBee

Bericht door RBee »

avrider schreef:Wie niet kan wachten op Jakke :wink:
Die moest dringend naar huis zijn moeder had.....

:lol: :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Ik heb dit keer ook voor de eerste maal deelgenomen. Met alle sterke verhalen van voorgaande edities in het achterhoofd vond ik het nogal meevallen.

Omdat we relatief laat vertrokken zijn hebben we wel de volledige dag in druk verkeer gezeten. We hebben onderweg een aantal snelheidsduivels tegenkomen zoals ook hierboven reeds vermeld : in het begin de wheelie trekkende gele GS en de B-King toen die nog intact was. Zowel voor als na de middag een stuk of wat quads, waarvan er eentje in een smal baantje meer dan 100 m op zijn achterwielen naast mij blijven rijden is. Door mijn linkerarm even te strekken had ik hem zo kunnen in de gracht duwen ... Na de middag hebben we ook de onfortuinlijke rijder tussen de wielen van die traktor in Munkzwalm zien liggen. Hopelijk vallen de blessures nogal mee ...

De rit zelf vond ik OK met veel mooie kleine baantjes (waardoor de echte racers wel wat op hun honger zullen gebleven zijn). Tegelijk heb ik ook vastgesteld dat er nog heel veeeeel werk aan de winkel is voor opleidingscentra ...

Op het einde zijn we de politie GS tegenkomen. De berijder waarschuwde voor flitsers in de buurt van Grembergen maar ik heb in elk geval niets opgemerkt (we waren rond 16u45 in Grembergen). Waren ze al weg of heb ik ze niet gezien in de meute ? 2 minuten na ons was die politie GS trouwens aan het controlepunt bij Raf's ...

Samengevat : ik ben blij dat ik het eens meegemaakt heb. Of ik er volgend jaar terug zal bijzijn is een groot vraagteken. Misschien kies ik wel terug voor een rit waar ikzelf en niet de meute het tempo bepaal. Anderzijds moet ik toegeven dat het wel iets heeft, zo een pak motards samen ... We zien wel ...

LudwigS -> LudwiGSA
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

@avrider

Kan je me de tracklog even doorsturen aub ?

Thanks ;)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Voor mij ook aub, please avrider, of jurgen als je hem hebt?

Ps heeft er niemand foto's gemaakt?
ben wel eens benieuwd.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Check ulle bloemendoos :wink:
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
Wally

Bericht door Wally »

Ik lust ook wel een tracklogje van die herfstrit!
Als iemand mijn honger wil stillen?

Wally
Leven is het meervoud van lef!
VoskenGSA

Bericht door VoskenGSA »

Wally schreef:Ik lust ook wel een tracklogje van die herfstrit!
Als iemand mijn honger wil stillen?

Wally
D'er zit wat eten in uwen brievenbus :-P
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
Wally

Bericht door Wally »

LEKKEEEEUUUUUR!
Leven is het meervoud van lef!
Hendrik RT
Contacteer:

Foto's zie U ?

Bericht door Hendrik RT »

Dag mannen en vrouwen,

@ : Ps heeft er niemand foto's gemaakt?
ben wel eens benieuwd.

Vanneiges, maar echt niet veel deze keer...HIER SE
Trouwens een paar clubleden tegengekomen o a Oscar en Kamiel, Marc Droesbeke met maat en....mijn madam ook!

Groetjes Hendrik RT
Verslagskes van sommige ritten + foto's (na 2005) nog steeds te vinden op http://www.atmikes.be
de Ron

herfstrit

Bericht door de Ron »

heb vroeger ook een paar keer meegereden, nadien het maar gelaten, bij vertrek en onderweg lange files van motoren, men werd bijna vergast....
Onderweg spijtig genoeg enkele gekken die op smalle baantjes met zeer druk motoverkeer toch voorbijwilden, ik zag ze soms zelfs tegen de stuurhelft van andere motoren tikken ! Wat verder zag ik één van de mafkezen met zijn voorwiel naast de weg schuiven in een greppel en overkop gaan met zijn b*kkes in het slijk, ik weet het is niet mooi, maar kon toch het gniffelen niet laten :lol:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Plaats reactie