patrickGT schreef:Je koopt een GT niet omdat hij beter is dan een RT. De GT zit evengoed als de RT maar sportiever, wij hebben met 2 personen en 30 kilo bagage in één keer 1280km afgelegd zonder problemen. Ondertussen de Dolomieten doorkruist, de Franse alpen en Oostenrijk zonder problemen. De GT moet je meer de bocht in duwen dan een RT, maar bij het uitkomen van de bocht is hij superieur aan gelijk welke boxer. Ook op ritten van de club langs de kleinste baantjes met of zonder zand zelfs door weiden( hé Stofffel) heb ik geen problemen. Kortom koop geen GT om een betere RT te hebben, er bestaat geen betere RT.
Een tevreden GT rijder, met tot nu toe 32000km op 18 maanden.

Zo is dat
Hier is er nog eentje, weliswaar met nog maar slechts 11.000 Km op vijf maanden (vooral met duo, Cevennes; Elzas; Alpen; Eifel; incl Nordschleife

;etc)... een RT is geen GT en een GT geen RT, zoals appels geen peren zijn, en peren geen appels. Of gaat er nu iemand beweren dat appels beter zijn dan peren

? Dus, een RT boven een GT (of omgekeerd) verkiezen betekent niet dat de RT "beter" of "slechter" is dan de GT, maar gewoon dat de RT (of was het nu de GT

) beter aan
jouw eisen tegemoet komt. Ik heb zo al jaren tijdens onze jaarlijkse Alpentocht diepgaande tooggesprekken met een Duitse vriend die steevast GS rijdt (werkt voor BMW, dus elk seizoen een nieuw machien).... natuurlijk is de R1200GS in een aantal criteria beter dan een K1200GT, maar, in de domeinen die ik belangrijk vind, en daar zit natuurlijk een dosis subjectiviteit bij, bevalt de GT mij beter... anders reed ik allang GS

Iwan, veel plezier met je GT

Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF

, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL