remmen na WD40

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JaN
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:00
Locatie: kortessem

remmen na WD40

Bericht door JaN »

... enkele dagen geleden mijn motorfiets ingespoten met WD40...nadien merkte ik op dat er ook product op de remschijven hing, ik heb toen met "aceton" de remschijven voor en achter afgewreven... als ik nu begin te remmen hoor ik vooraan aan tikkend geluid dat naargelang ik harder doorrem ook harder begint lawaai te maken... weet iemand waaraan dit kan liggen??? ps ; remmmen gebeurd zeker zo goed niet meer als voordien :cry:
Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Heel waarschijnlijk zijn niet enkel je schijven maar ook je remblokjes in contact geweest met WD40. Het beste dat je volgens mij kan doen is je blokjes demonteren en ook behandelen met aceton. Daarna een beetje afschuren, mischien is er wat verglazing opgetreden.
peet
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 jul 2006, 23:43
Locatie: Sint-Laureins

Bericht door peet »

Beste,

ik zou zeker geen aceton gebruiken daar aceton nogal vettig is.
Gebruik een breakclaener die ontvet heel goed en kan je zo op de remblokken inspuiten.

MVG

Peet
DKW SB200(1937)+GS1200R(2005)

Afbeelding
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

peet schreef:Beste,

ik zou zeker geen aceton gebruiken daar aceton nogal vettig is.
Gebruik een breakclaener die ontvet heel goed en kan je zo op de remblokken inspuiten.
Aceton vettig ? Het verdampt waar je bij staat, zonder residue achter te laten. Brakecleaner kan een oplossing zijn, maar niet meer op blokjes die ff "getrokken" hebben in de WD40. Je kan proberen de zaak te redden door ze te demonteren en een half uurtje in aceton of synthetische thinner te laten liggen, en ze in dat badje met een harde borstel goed te schrobben.

Heb ik toch al een paar keer een goed resultaat mee gehad.
Nil volentibus arduum
philipe
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 okt 2004, 22:07
Locatie: Kontich-Kazerne

Bericht door philipe »

Ik kuis mijn remschijven regelmatig af met amoniak. Is een zeer goede ontvetter.
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Graag had ik geweten of 't laten weken van die blokjes invloed heeft op de verbinding tussen remvoering en de metalen drager..
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Nog nooit een voering verloren, dus..... :wink:
Gustje
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jan 2007, 18:26
Woonplaats: Vosselare
Locatie: Oost vlaanderen

Bericht door Gustje »

ge kunt anders uw blokjes een goed opwarmen met een gasbrander,
daarna laten koelen en opschuren
:P
naftje
Berichten: 436
Lid geworden op: 14 feb 2007, 09:31
Woonplaats: Spanje

Bericht door naftje »

Gustje schreef:ge kunt anders uw blokjes een goed opwarmen met een gasbrander,
daarna laten koelen en opschuren
:P
Wel voorzichtig doen - heb het ooit eens gedaan en de voering trok toen de gekste bekken :?
Resultaat: vuilbak en nieuwe :evil:
greetz, J-P
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Bericht door J »

Best nooit Aceton gebruiken voor de blokken.
Aceton ontvet zeer zwaar, maar het is mogelijk dat door de aceton de verbindingen waarvan blokken gamaakt zijn ook mee oplossen. De blok zal er heel blijven uitzien, maar je weet maar nooit hoe de structuur veranderd in de samenstelling.

Aceton is te aggresief :twisted: .

Beter en veiliger is een brake cleaner. het is er ten slotte voor gemaakt.

Met de brander zou ik ook opletten.


J
't vollek va Gùùk red ùùk........
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

't is Maandagmorgen, maar.... euh....... waarom je motorfiets met WD 40 inspuiten :? :?

By the way, WD 40 is naar't schijnt allesbehalve goed voor rubberen-en andere dichtingen....
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

K1200GT schreef:'t is Maandagmorgen, maar.... euh....... waarom je motorfiets met WD 40 inspuiten :? :?

By the way, WD 40 is naar't schijnt allesbehalve goed voor rubberen-en andere dichtingen....
Laat dat naar't schijnt allesbehalve goed maar achterwege. Daar heb ik nog niks van ondervonden. Integendeel. Ga je met mazout beginnen dan is het héél wat anders. WD40 legt als het ware een film die beschermt. Dus makkelijker poetsen achteraf. Maar laat het wél opdrogen voor je stoffige wegen gaat opzoeken.
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

:idea: Jongens laat WD 40 voor wat het dient. Als je de motorfiets gewassen hebt doe dan in uw laatste spoelwater een scheut petroleum. zeem uw fiets af, de petrol laat een fijn vettig filmpje achter, bovendien blinkt ie beter en het smeert rubbers, zonder dat ze uitzetten wat bvb mazout wel doet.
Een ander alternatief is siliconenspray van de Aldi, maar gelijk met welk produkt, je spuit niet op je schijven, hangt er een vod voor of een krant en dan kan je spuiten met die spray's :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

... twee keer in het jaar polish en wax (Swissol voor de freaks, met carnauba 8) zal ook wel goed zijn, zeker?
Bijmij komt WD-40 enkel in lastige sloten, of heel spaarzaam op de velo :D
benjamin.rt
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 mar 2006, 20:36
Locatie: brugge

Bericht door benjamin.rt »

petroleum gebruik ik al jaren voor auto en moto met een prachtig resultaat.
remmenreiniger van wurth ideaal om blokken en schijven te kuizen na het wassen van de moto. Van de schijven zie je zo de vetlaag verdwijnen en als je tussen de blokken spuit, valt het stof en vuil gewoon op de grond. Voordeel van dit spul is dat het zeer vluchtig is.
beemer-san
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 mei 2007, 06:50
Locatie: Kortenberg

Bericht door beemer-san »

bij ons op't werk worden alle remvoeringen en remtrommels van een vrachtwagen voor montage bewerkt met remmenreiniger van wurth.

no problems!
aceton kan verlijming aantasten tussen remvoering en remhuis, idem mazout en andere derivaten maar dan op langere termijn.

TRICHLOOR is eigenlijk aangewezen daarvoor, is nog beter dan wurth. :wink:
ex honda 550 four, ex honda cx 500,ex honda deauville......ex 850rt
blij dat'k eindelijk met een bmw 1150 rt rij begot.....zaaalig machien!
Sleetie
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 mei 2007, 13:22
Locatie: Zwevegem - Knokke

Bericht door Sleetie »

WD-40 kan schadelijk zijn voor de motorfiets.
bvb de dichtingsringen van de voorvering kunnen hier schade oplopen. (die dingen moeten eigenlijk met graffietspray worden behandeld)
WD-40 lost ook lijmen op bvb de verbinding of siliconedichtingen op de motor zelf (neem nu het voordeksel van de boxermotor) lost op.
Gelukkig gaat het allemaal niet met zo een vaart want wanneer men door regen en wind rijdt spoelen deze ook weg. Slechter is natuurlijk voor diegenen die de winter niet doorrijden en hem nog een eens goed winterlaagje willen geven. Geen goed idee! 8-)
Simpele bruine zeep doet ook wonderen. En voor diegenen die niet (en terecht) te zot zijn van naspoelen met petrolium. WASVERZACHTER is nog beter en hij krijgt er een fris geurtje bij

ik weet dat ik er een beetje laat bij ben maar het is misschien interessant voor diegenen die hem met de winter wegstoppen.

groenten
Sleetie
Plaats reactie