Verslag van een eenpersoonstripje, door de Alpen...
Moderator: GVN
Ja Philippe, chapeau man !!!
Gij hebt uw beroep gemist - of ben je schrijver ? - want dit leest vlotter dan nen Aspe of ne Grisham en dan nog zo mooi geïlustreerd met die knappe foto's
Van die stunt in de terugkeer ben ik niet zo onder de indruk omdat ik dat nogal gevaarlijk vind om zoveel kilometers aan één stuk te rijden met de laatste paar honderd in het pikdonker, maar ge zijt groot genoeg om daar zelf over te beslissen, hé Ge moet wel een betonnen gat hebben, want zoveel kilometers in het zadel .....
Enfin, ik hoop dat ge rap terug op reis vertrekt (gij ook waarschijnlijk ), dan komt er weer een mooi verhaal over
Gij hebt uw beroep gemist - of ben je schrijver ? - want dit leest vlotter dan nen Aspe of ne Grisham en dan nog zo mooi geïlustreerd met die knappe foto's
Van die stunt in de terugkeer ben ik niet zo onder de indruk omdat ik dat nogal gevaarlijk vind om zoveel kilometers aan één stuk te rijden met de laatste paar honderd in het pikdonker, maar ge zijt groot genoeg om daar zelf over te beslissen, hé Ge moet wel een betonnen gat hebben, want zoveel kilometers in het zadel .....
Enfin, ik hoop dat ge rap terug op reis vertrekt (gij ook waarschijnlijk ), dan komt er weer een mooi verhaal over
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
YOO
Wel, ik had eerst ook mijn twijfels of ik wel in een stuk tot thuis zou rijdenm zoals BiemeRT zegt, het is een zeker risico.
Anderzijds ben ik jaren taxichauffeur geweest, en weet ik heel goed waar mijn grens ligt. Deze overschrijden zou ik sowieso niet doen, en had het echt niet meer gegaan, tja, dan had ik me gewoon te slapen gelegd, al was het naast de GS in het gras
Ohja, dit is niet mijn zwaarste stunt, in 21uur ong. 1100km doen, over 5 Alpenpassen, en dan tot thuis rijdenm dat was eigenlijk veel vermoeiender
Grtz, Philip!
Wel, ik had eerst ook mijn twijfels of ik wel in een stuk tot thuis zou rijdenm zoals BiemeRT zegt, het is een zeker risico.
Anderzijds ben ik jaren taxichauffeur geweest, en weet ik heel goed waar mijn grens ligt. Deze overschrijden zou ik sowieso niet doen, en had het echt niet meer gegaan, tja, dan had ik me gewoon te slapen gelegd, al was het naast de GS in het gras
Ohja, dit is niet mijn zwaarste stunt, in 21uur ong. 1100km doen, over 5 Alpenpassen, en dan tot thuis rijdenm dat was eigenlijk veel vermoeiender
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
YOO
Graag genoeg zulle, maar mijn ezelke is gestorven
Grtz, Philip!
Whoaw, ff wachten, 't is wel degelijk "mogelijk" en "binnen anderhalf jaar ten vroegste" héfutureGSrijder schreef:Vraag me af wat het gaat worden als Koppel binnen een half jaar met zijn rode GSA door de bergen scheurt.
Graag genoeg zulle, maar mijn ezelke is gestorven
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
YOO
Grtz, Philip!
Bwah, ja, misschien, eigenlijk, waarom niet, maareuh, naar wiepvdk schreef:knappe storie, waarom eens niet inzenden
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Hey Koppel.
Motorrijder zou aan een nieuw offensief begonnen zijn maar daar ben ik niet concreet van op de hoogte.
Motoren & Toerisme.... Kocht ik afgelopen 2 jaar twee keer voor een Alpenspecial. En stelde mij 2 x zeer hard teleur. Te vage sfeerzetting. Mooie berg, mooie bloemen. OK, maar weinig of geen concrete info over die bepaalde passen. Als ik me niet vergis stond er zelfs geen info bij de (mooie) foto's. Wat heb je er dan aan als je zo'n trip wil na-reizen?
Moto 73 vind ik nog steeds één van de betere Nederlandstalige tijdschriften.
Zeker ook voor reisverslagen.
Of probeer het eens bij MotoPlus, de Nederlandse versie van het Duitse origineel.
Een goed reisverslag moet je aanzetten om zelf te vertrekken. En dan ook een minimum van basisinfo bevatten, zodat je de reis effectief (of in je dromen) kan narijden. Met een gecopieerde GPS-route vind ik het persoonlijk ook nog niet prettig. Bij voorkeur spendeer ik mijn avonden boven landkaarten en niet voor een computer. Voor zover mijn persoonlijke opinie
Hou ons op de hoogte.
Big Mike.
Motorrijder zou aan een nieuw offensief begonnen zijn maar daar ben ik niet concreet van op de hoogte.
Motoren & Toerisme.... Kocht ik afgelopen 2 jaar twee keer voor een Alpenspecial. En stelde mij 2 x zeer hard teleur. Te vage sfeerzetting. Mooie berg, mooie bloemen. OK, maar weinig of geen concrete info over die bepaalde passen. Als ik me niet vergis stond er zelfs geen info bij de (mooie) foto's. Wat heb je er dan aan als je zo'n trip wil na-reizen?
Moto 73 vind ik nog steeds één van de betere Nederlandstalige tijdschriften.
Zeker ook voor reisverslagen.
Of probeer het eens bij MotoPlus, de Nederlandse versie van het Duitse origineel.
Een goed reisverslag moet je aanzetten om zelf te vertrekken. En dan ook een minimum van basisinfo bevatten, zodat je de reis effectief (of in je dromen) kan narijden. Met een gecopieerde GPS-route vind ik het persoonlijk ook nog niet prettig. Bij voorkeur spendeer ik mijn avonden boven landkaarten en niet voor een computer. Voor zover mijn persoonlijke opinie
Hou ons op de hoogte.
Big Mike.
Geen foto's in de onderschriften aub. Hou het leesbaar.
YOO
Ff iets anders, heb enkele vraagskes ontvangen om de route te verkrijgen.
Aangezien ik ze niet op GPS heb opgeslagen moet ik 't dus zo doen, als 't niet duidelijk is roep maar, dan zal ik wel uitleg geven.
Heentocht:
Autosnelweg tot net voor Grenoble, via eigen keuze, komende van de richting van Lyon,
Afrit 1 nemen op de A480,
Lans-en-Vercors nemen via de D531,
Villard-de-Lans, ook via D531,
D531 blijven volgen, tot net voor Pont-en-Royans,
Links D54 nemen, naar St. Jean-en-Royans,
D76 nemen naar Combe Laval,
D76 blijven volgen, richting Die, over Col de St. Alexis,
Rechts D518 nemen, richting Die, over Col de Rousset,
Volgen tot Die,
D93 nemen, richting Gap,
Over Col de Cabre, wordt D993,
D994 volgen, richting Gap,
In Gap N94 volgen, richting Embrun, Briançon...
Rond Embrun D39 nemen naar La Chalp,
Pijlen “Tunnel du Parpaillon” volgen,
Steenpiste blijven volgen, door tunnel, terug naar beneden, tot in St. Anne,
Links nemen, naar La Condaminne-Chatelard,
Rechts D900 nemen, tot Barcelonette,
Pijlen volgen “Col de la Cayolle, Col d’Allos”,
Pijlen volgen “Col d’Allos”,
Col d’Allos over,
D908 blijven volgen, door Allos en Colmars,
Aan Pont de Villaron rechts houden, D965 nemen, grote baan volgen,
In St. André N202 volgen,
Rechts D955 nemen, richting Castellane,
D952 nemen, tot Pont-de-Soleils,
D955 richting Comps-sur-Artuby,
D955 naar Draguignan.
Terugtocht:
D562 vanuit Draguignan naar Callas, via de 225,
D25 vanuit Callas naar Bargemon, verder door over de Col du Bell-Homme,
D21 nemen naar Route Napoleon, over Col de Clavel,
Rechts D6085 nemen,
Dan links nemen, D81 naar Séranon,
D80 nemen, over Col Bas,
Rechts D2 nemen,
Links D5, over Col de Bleine,
Rechts de D10 nemen, direct links houden bij splising,
Rechts D17 nemen,
Op grote baan (N6202) links nemen,
Rechts D2205 nemen, naar St. Sauveur,
D2205 blijven volgen,
Links afslaan bij brug, D63 naar St. Dalmas-le-Selvage,
Col de la Moutiere over, op top rechts steenpiste nemen,
Op D64 ff rechts nemen, tot Cime de la Bonette, dan terug langs dezelfde weg terug,
D64 naar Jausiers,
In Jausiers rechts D900 nemen,
Links D902 nemen,
Over Col de Vars,
In Guillestre links via de vallei, of rechts via de Col d’Izoard,
Via vallei, D902 nemen, dan rechts op de N94,
Volgen tot Briançon,
N94 blijven volgen, door Briançon,
N94 over Col du Lautaret,
N94 blijven volgen, naar Grenoble,
Van Grenoble via autosnelweg naar huis, naar keuze.
Grtz, Philip!
Ff iets anders, heb enkele vraagskes ontvangen om de route te verkrijgen.
Aangezien ik ze niet op GPS heb opgeslagen moet ik 't dus zo doen, als 't niet duidelijk is roep maar, dan zal ik wel uitleg geven.
Heentocht:
Autosnelweg tot net voor Grenoble, via eigen keuze, komende van de richting van Lyon,
Afrit 1 nemen op de A480,
Lans-en-Vercors nemen via de D531,
Villard-de-Lans, ook via D531,
D531 blijven volgen, tot net voor Pont-en-Royans,
Links D54 nemen, naar St. Jean-en-Royans,
D76 nemen naar Combe Laval,
D76 blijven volgen, richting Die, over Col de St. Alexis,
Rechts D518 nemen, richting Die, over Col de Rousset,
Volgen tot Die,
D93 nemen, richting Gap,
Over Col de Cabre, wordt D993,
D994 volgen, richting Gap,
In Gap N94 volgen, richting Embrun, Briançon...
Rond Embrun D39 nemen naar La Chalp,
Pijlen “Tunnel du Parpaillon” volgen,
Steenpiste blijven volgen, door tunnel, terug naar beneden, tot in St. Anne,
Links nemen, naar La Condaminne-Chatelard,
Rechts D900 nemen, tot Barcelonette,
Pijlen volgen “Col de la Cayolle, Col d’Allos”,
Pijlen volgen “Col d’Allos”,
Col d’Allos over,
D908 blijven volgen, door Allos en Colmars,
Aan Pont de Villaron rechts houden, D965 nemen, grote baan volgen,
In St. André N202 volgen,
Rechts D955 nemen, richting Castellane,
D952 nemen, tot Pont-de-Soleils,
D955 richting Comps-sur-Artuby,
D955 naar Draguignan.
Terugtocht:
D562 vanuit Draguignan naar Callas, via de 225,
D25 vanuit Callas naar Bargemon, verder door over de Col du Bell-Homme,
D21 nemen naar Route Napoleon, over Col de Clavel,
Rechts D6085 nemen,
Dan links nemen, D81 naar Séranon,
D80 nemen, over Col Bas,
Rechts D2 nemen,
Links D5, over Col de Bleine,
Rechts de D10 nemen, direct links houden bij splising,
Rechts D17 nemen,
Op grote baan (N6202) links nemen,
Rechts D2205 nemen, naar St. Sauveur,
D2205 blijven volgen,
Links afslaan bij brug, D63 naar St. Dalmas-le-Selvage,
Col de la Moutiere over, op top rechts steenpiste nemen,
Op D64 ff rechts nemen, tot Cime de la Bonette, dan terug langs dezelfde weg terug,
D64 naar Jausiers,
In Jausiers rechts D900 nemen,
Links D902 nemen,
Over Col de Vars,
In Guillestre links via de vallei, of rechts via de Col d’Izoard,
Via vallei, D902 nemen, dan rechts op de N94,
Volgen tot Briançon,
N94 blijven volgen, door Briançon,
N94 over Col du Lautaret,
N94 blijven volgen, naar Grenoble,
Van Grenoble via autosnelweg naar huis, naar keuze.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser