hoe breng ik bescherming na poetsen aan

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Adriaan
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:18
Woonplaats: Alkmaar
Locatie: Alkmaar

hoe breng ik bescherming na poetsen aan

Bericht door Adriaan »

Hallo ik volg dit forum al wat langere tijd en heb al vele nuttige tips gevonden en er mijn voordeel mee kunnen doen dus ga zo door.
Toch heb ik nu nog een vraag die ik nog niet terug heb kunnen vinden. Ik ben mijn R80RT grondig aan het opknappen hierbij beginnen verschillende blank metalen/aluminium-onderdelen na een grondige reiniging weer te blinken. Zoals bv rempendaal schakelpendaal e.d.
Mijn vraag is heeft iemand een tip om dit beeld vast te houden ik dacht zelf aan een blanke lak.
Alle tips zijn welkom.
Binnenkort zal ik fotos plaatsen over de voorgang deze kleine revisie
Sinds 27 april 2007 na 20 jaar weer BMW rijder R80RT uit 1990, 2010 een R1100RT uit 2001 en hiernaast een restauratie project R100RT uit 1980
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

NIET met blanke lak overspuiten!!!
1:verkleurt meestal geelachtig na een tijd.
2:Schilfert af.
3:Moeilijk aan te brengen,dwz:indien m'n ontvet,is meestal de hoogglans weg,en oppervlakte is te glad voor goede hechting.
4:Indien het onder de blanke lak begint te corroderen,krijg je van die vieze bloemkoolvlekken!!!
Dus,polijsten,voor superresultaat met polijstpasta en polijstrol op krachtige boormachine,en voor verder onderhoud,gewoon regelmatig opkuisen met goede metaalpolich/zilverpoets,en het blijft als nieuw,kost natuurlijk regelmatig een paar minuutjes werk.
Ikzelf heb bij m'n R1150GS de voorvork helemaal gepolijst alsook de uitlaatbochten,en na één seizoen,ook bij slechte weersomstandigheden,staat het net nog zo mooi te blinken als net na het polijsten,mits regelmatig oppoetsen met metaalpolish!!
Zie effe deze link op Engels forum de laatste post(Djairo)is mijn GS en dan zie je het resultaat!!
http://www.ukgser.com/forums/showthread.php?t=123110

Groetjes en verder suc6 met de opkuis!!!
Frank :-)
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Bericht door Toedel »

Amaai Djairo, da's nogal ne bike zeg, magnifiek !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Toedel schreef:Amaai Djairo, da's nogal ne bike zeg, magnifiek !
Bedankt voor het compliment,hier een paar fotokes voor en na!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heeft me wel wat werk gekost,maar dank zij de zéér goedkope aanschafprijs,en zoveel mogelijk 2de handsstukken rij ik voor een "prikje"
met een GS volledig naar m'n zin!!
Op het ogenblik "hangt" hij terug omhoog,tussenstuk en onderste delen van de vork(waar de remklauwen opstaan)zijn in zelfde kleur gespoten als het motorblok,matzwart,ga ze één van de dagen terug monteren.
Ook worden er deze winter nog stalen remleidingen gemonteerd en nog wat motortuning(carbon inlaat,chip en K&N luchtfilter)

Groetjes Frank :-)
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Bericht door Toedel »

Chique ! :grin:
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Plaats reactie