Verder heb ik nooit oordoppen gedragen en nu al helemaal niet meer. Het enige wat ik hoor (met scherm nog niet op maximum hoogte en op de autosnelweg aan 140 km/u) is de motor zelf (of m'n muziek
R1150RT - Verhoogd scherm
Moderator: GVN
-
Relax
Volgens mij niet, denk dat ze er maar ééntje hebben, maar als jij nu rijdt met een standaard BMW-scherm, dan doe je altijd winst. Met het bredere én hogere BMW-scherm had ik ook wind en regen. Nu iets meer op m'n armen, lijkt me.
Verder heb ik nooit oordoppen gedragen en nu al helemaal niet meer. Het enige wat ik hoor (met scherm nog niet op maximum hoogte en op de autosnelweg aan 140 km/u) is de motor zelf (of m'n muziek
) LT-gevoel 
dus alle RT's met een verhoogd scherm zijn eigenlijk R-LT's ? moeten we daar ook een aparte sticker voor maken ?
nu ja ... eerlijkheid gebied me toe te geven dat ik ook een verhoogde vitrine heb besteld ...
ceebaileys toestand, alleen nog wachten op dat ding 
nu ja ... eerlijkheid gebied me toe te geven dat ik ook een verhoogde vitrine heb besteld ...
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
just telefoon gehad van een vriendelijke madam van ABX. Blijkbaar is mijn vitrine aangekomen in Belgique
Ze moest weten of ik nen BTW nummer heb en zei dat dat ding nu naar de douane gaat
(betalen dus zekers ?)
iemand enig idee hoe lang zoiets nog gaat duren ... ik sterf van ongeduld (en van vliegen en ander ongedierte tegen mijne smikkel
) ?
Ze moest weten of ik nen BTW nummer heb en zei dat dat ding nu naar de douane gaat
iemand enig idee hoe lang zoiets nog gaat duren ... ik sterf van ongeduld (en van vliegen en ander ongedierte tegen mijne smikkel
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
Nolle
halllo , laat je dan eens weten wat die ruit dan alles inbegrepen gekost heeft ?Xa4 schreef:just telefoon gehad van een vriendelijke madam van ABX. Blijkbaar is mijn vitrine aangekomen in Belgique![]()
Ze moest weten of ik nen BTW nummer heb en zei dat dat ding nu naar de douane gaat(betalen dus zekers ?)
iemand enig idee hoe lang zoiets nog gaat duren ... ik sterf van ongeduld (en van vliegen en ander ongedierte tegen mijne smikkel) ?
vr gr,
Arnold.
stap 1 : ABX moeten toch wel afzetters zijn !
ze zijn dus aan mijn deur geweest, maar ik was er niet. Nu zit er een rekening in mijn bus :
Kosten voor voorschot (import) : 0.50 €
Belgische douanerechten (import) : 6.58 €
BTW import Belgie (import) : 43.96 €
Formaliteiten (import) : 25.00 €
TOTAAL : 76.04 €
Ik kan mijn scherm er morgen gaan ophalen, maar ik ga toch wel eens deftig uitleg vragen ... sommigen betalen niks, soms 9.90, soms 74, en ik span dan weer de kroon ...
Dat kan toch eigenlijk niet ?!
allemaal voor hetzelfde product, uit dezelfde fabriek, in hetzelfde jaar ... I will not accept !
rest van de totale rekening zal ik morgen posten als ik heel ABX afgebroken heb
ze zijn dus aan mijn deur geweest, maar ik was er niet. Nu zit er een rekening in mijn bus :
Kosten voor voorschot (import) : 0.50 €
Belgische douanerechten (import) : 6.58 €
BTW import Belgie (import) : 43.96 €
Formaliteiten (import) : 25.00 €
TOTAAL : 76.04 €
Ik kan mijn scherm er morgen gaan ophalen, maar ik ga toch wel eens deftig uitleg vragen ... sommigen betalen niks, soms 9.90, soms 74, en ik span dan weer de kroon ...
Dat kan toch eigenlijk niet ?!
rest van de totale rekening zal ik morgen posten als ik heel ABX afgebroken heb
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
bij nazicht op de site van Douane & Accijnzen vrees ik dat ik eraan ben voor de moeite ...
diegenen die 9.90 € aan ABX betaalden ... prijs u gelukkig ! Jullie zijn blijkbaar door de mazen van het net geglipt.
Immers, alles draait om de totale waarde van het aangekochte product. Indien deze "intrinsieke" waarde meer dan 22 € is (wat in dit geval wel degelijk is), dan krijg je vrijstelling. Indien niet, dan komt heel de reutemeteut erbij en dat gaat van invoerrechten tot BTW en (soms) accijnzen. Nu vind ikzelf 76 € wel wat veel en staan er op die rekening dingen die me niet aanstaan "Formaliteiten (import) : 25.00 €".
Ik zal uiteraard wel uitleg vragen, maar vrees gewoon dat ik één van de pechvogels ben
diegenen die 9.90 € aan ABX betaalden ... prijs u gelukkig ! Jullie zijn blijkbaar door de mazen van het net geglipt.
Immers, alles draait om de totale waarde van het aangekochte product. Indien deze "intrinsieke" waarde meer dan 22 € is (wat in dit geval wel degelijk is), dan krijg je vrijstelling. Indien niet, dan komt heel de reutemeteut erbij en dat gaat van invoerrechten tot BTW en (soms) accijnzen. Nu vind ikzelf 76 € wel wat veel en staan er op die rekening dingen die me niet aanstaan "Formaliteiten (import) : 25.00 €".
Ik zal uiteraard wel uitleg vragen, maar vrees gewoon dat ik één van de pechvogels ben
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
awel pete ge slaat de nagel op den appel ...euh de kop !
ik ben mijn nieuwe vitrine dus gaan halen en direct gemonteerd ... ZAAALIG ! die 76 € bijna vergeten (ik zal daar nog wel een briefke voor moeten schrijven want die madam aan de balie "wist van niks" (comme toujours !).
Het verschil is enorm ! Dit zouden ze moeten verplichten op elke RT
gebulder is heel erg vermindert, helm kan open, zelfs op autostrade aan 150 ... euh 120 km/h natuurlijk
en inderdaad, ne boxer maakt ook aan die snelheid een heerlijk geluid, dat heb ik nu eindelijk ook gemerkt.
Vandaag direct kunnen testen in de regen. Dat is natuurlijk wel effe wennen, immers je moet deels wel door de venster kijken (vooral bij traag rijden heb je daar de neiging toe), maar voordeel is dat je je helm op een kier kan zetten (tegen aandampen) en dat is heerlijk.
De juste rekening ga ik nog posten als ik mijne boel van visa es nagekeken heb.
Grtz van een heel content man die nu weer wat meer ruimte heeft om losvliegende appels op te vangen

ik ben mijn nieuwe vitrine dus gaan halen en direct gemonteerd ... ZAAALIG ! die 76 € bijna vergeten (ik zal daar nog wel een briefke voor moeten schrijven want die madam aan de balie "wist van niks" (comme toujours !).
Het verschil is enorm ! Dit zouden ze moeten verplichten op elke RT
gebulder is heel erg vermindert, helm kan open, zelfs op autostrade aan 150 ... euh 120 km/h natuurlijk
Vandaag direct kunnen testen in de regen. Dat is natuurlijk wel effe wennen, immers je moet deels wel door de venster kijken (vooral bij traag rijden heb je daar de neiging toe), maar voordeel is dat je je helm op een kier kan zetten (tegen aandampen) en dat is heerlijk.
De juste rekening ga ik nog posten als ik mijne boel van visa es nagekeken heb.
Grtz van een heel content man die nu weer wat meer ruimte heeft om losvliegende appels op te vangen
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
betaburned
Xa4,
Als we elkaar nog eens tegenkomen wil ik dat nieuw Cb toch ook eens bezien. Ik twijfel ook al een tijdje of ik het zou zetten, maar het is er nog niet van gekomen mede ook omdat ik nog niet de kans had gehad er eens eentje van dichtbij te bekijken.
Kom je naar de fun days binnenkort? Of neem je toevallig deel aan de promotoer?
Betaburned
Als we elkaar nog eens tegenkomen wil ik dat nieuw Cb toch ook eens bezien. Ik twijfel ook al een tijdje of ik het zou zetten, maar het is er nog niet van gekomen mede ook omdat ik nog niet de kans had gehad er eens eentje van dichtbij te bekijken.
Kom je naar de fun days binnenkort? Of neem je toevallig deel aan de promotoer?
Betaburned
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ik moet zeggen.. Martin is er mee begonnen, en 13 pagina's en meer dan 8000 hits later is het een serieuze bezigheid die schermen....
Ik heb het scherm van Martin gezien, en het is prachtig. Hopelijk komen jullie eruit... RT rijden lijkt dan toch nog niet zo makkelijk...
Misschien omdat sommigen van jullie ook op 140km/h jullie sigaretje willen rollen

Ik heb het scherm van Martin gezien, en het is prachtig. Hopelijk komen jullie eruit... RT rijden lijkt dan toch nog niet zo makkelijk...
Misschien omdat sommigen van jullie ook op 140km/h jullie sigaretje willen rollen
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

ik zal aanwezig zijn op de funday ... te bezichtigen dan dus en evt proefrijden voor de kandidaten
tja het is idd een heel gedoe die schermen. Maar nu heb ik dus ook eindelijk begrepen dat de originele R1150RT schermen voor iets grotere mensen (ik ben 1.91m) geen kl*te waard zijn. Het verschil is enorm (nog niet echt van die orde om te paffen aan 140km/h
hoewel ...) vooral wat betreft het gebulder in de helm. Geluid is denk ik echt met meer dan de helft vermindert bij mij. Je voelt nog steeds de wind in het gezicht, maak je geen zorgen !
Het scherm heeft gewoon een totaal andere vorm dan het origineel en ik denk dat net daar het sterk punt zit. Er zit bovenaan een "knikje" in en dat doet heel veel volgens mij, niet zozeer de grootte dan wel de vorm
het is dus een CB 4+1/2 euro cut, clear. En die maat is wat mij betreft voldoende. Scherm staat op 3/4 van de hoogte, ben 1.91m en zadel in de middenste stand.
tja het is idd een heel gedoe die schermen. Maar nu heb ik dus ook eindelijk begrepen dat de originele R1150RT schermen voor iets grotere mensen (ik ben 1.91m) geen kl*te waard zijn. Het verschil is enorm (nog niet echt van die orde om te paffen aan 140km/h
Het scherm heeft gewoon een totaal andere vorm dan het origineel en ik denk dat net daar het sterk punt zit. Er zit bovenaan een "knikje" in en dat doet heel veel volgens mij, niet zozeer de grootte dan wel de vorm
het is dus een CB 4+1/2 euro cut, clear. En die maat is wat mij betreft voldoende. Scherm staat op 3/4 van de hoogte, ben 1.91m en zadel in de middenste stand.
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
Nolle
nee ( al 13 jaar gestopt met roken ) , maar na het lezen van het artikel in Motoren & Toerisme over gehoorbeschadiging én bescherming heb ik een andere kijk op dat gebulder rond de helm..... dus ofwel oorddopjes ofwel een hogere ruit waarbij het comfort én bescherming tegen de natuurelementen erop voorruit gaan.JüRgen schreef: Misschien omdat sommigen van jullie ook op 140km/h jullie sigaretje willen rollen![]()
![]()
vr gr,
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Arnold,
Je zal je gezicht dus eens moeten laten zien op de Funday me dunkt, er zal wel een aantal schermpjes te kijk staan...
Groetjes en ik hoop voor je dat er binnenkort iemand een duo-verslagje schrijft met een verhoogd scherm
Je zal je gezicht dus eens moeten laten zien op de Funday me dunkt, er zal wel een aantal schermpjes te kijk staan...
Groetjes en ik hoop voor je dat er binnenkort iemand een duo-verslagje schrijft met een verhoogd scherm
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

-
Nolle
CB ruitje
Recent heb ik een CB ruitje aangekocht en ben zeer tevreden.
Oorspronkelijk was de moto, R1150RT ’04, uitgerust met een standaardruit en een verlaagd zadel op de middelste stand. Ikzelf ben 1,74m en de vrouw 1,69m en van normaal postuur.
Bij de aankoop heb ik me laten leiden door de verkoper van CB via de site. Deze raadde me het model #2, standaard, 2,5 inch aan. Een goede keuze, want groter zou hinderen.
Waar ik vroeger met de passagier al vanaf 100 km/u klachten kreeg over constante rukken aan de helm is dit nu helemaal niet meer van toepassing. Illegale snelheden kunnen nu zonder probleem aangehouden worden. (Niet dat dit de bedoeling is, maar …) De vrouw kan zelfs met het vizier open rijden en de intercom en muziek zijn nog beter dan daarvoor te horen. Jammer dat BMW zich niet wat meer moeite heeft gedaan. Het is werkelijk een verschil van dag en nacht.
De ruitkwaliteit en afwerking zijn prima.
Zeker een aanrader.
Oorspronkelijk was de moto, R1150RT ’04, uitgerust met een standaardruit en een verlaagd zadel op de middelste stand. Ikzelf ben 1,74m en de vrouw 1,69m en van normaal postuur.
Bij de aankoop heb ik me laten leiden door de verkoper van CB via de site. Deze raadde me het model #2, standaard, 2,5 inch aan. Een goede keuze, want groter zou hinderen.
Waar ik vroeger met de passagier al vanaf 100 km/u klachten kreeg over constante rukken aan de helm is dit nu helemaal niet meer van toepassing. Illegale snelheden kunnen nu zonder probleem aangehouden worden. (Niet dat dit de bedoeling is, maar …) De vrouw kan zelfs met het vizier open rijden en de intercom en muziek zijn nog beter dan daarvoor te horen. Jammer dat BMW zich niet wat meer moeite heeft gedaan. Het is werkelijk een verschil van dag en nacht.
De ruitkwaliteit en afwerking zijn prima.
Zeker een aanrader.
-
Iron Gonzo
iedere keer ik hier kijk zit ik al goed uit de wind

al eens geprobeerd een c1 koepel op te plaatsen

al eens geprobeerd een c1 koepel op te plaatsen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit