Temperatuursensor R1200RT
Moderator: GVN
Temperatuursensor R1200RT
De thermometer v/d boordcomputer gaf al geruime tijd een te hoge temperatuur aan, bij LC alles uitgelezen en de thermometer gaf idd. een foutmelding.
Dus vanmorgen 6.15 uur haal ik de RT van stal met een temperatuur van 8° celsius volgens de BC.
Alhoewel het volgens mij iets kouder was vanmorgen.
Bibieke naar z'n werk en vanavond langs LC gepasseerd om de nieuwe sensor te laten steken. Bij LC aangekomen gaf de thermometer 7.5°C, een half uurtje later was alles opgelost. Welle dus weer weg met op de BC een temp. van... 8°C. Probleem dus niet opgelost ik terug binnen en ze het geval uitgelegd nu mag hij morgen terug binnen om nog maar is uit te lezen. Heeft er hier misschien ooit al is iemand hetzelfde probleem gehad? Zo kan ik ze misschien morgen al iets vertellen.
Alvast bedankt op voorhand.
Cooper
Dus vanmorgen 6.15 uur haal ik de RT van stal met een temperatuur van 8° celsius volgens de BC.
Alhoewel het volgens mij iets kouder was vanmorgen.
Bibieke naar z'n werk en vanavond langs LC gepasseerd om de nieuwe sensor te laten steken. Bij LC aangekomen gaf de thermometer 7.5°C, een half uurtje later was alles opgelost. Welle dus weer weg met op de BC een temp. van... 8°C. Probleem dus niet opgelost ik terug binnen en ze het geval uitgelegd nu mag hij morgen terug binnen om nog maar is uit te lezen. Heeft er hier misschien ooit al is iemand hetzelfde probleem gehad? Zo kan ik ze misschien morgen al iets vertellen.
Alvast bedankt op voorhand.
Cooper
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 29 mar 2006, 20:45
cooper, uw thermometer moet hersteld/gecorrigeerd worden. Zolang hij niet correct werkt moet je teruggaan naar de dealer. Een motor van 18000€ met een thermometer waar je steeds 6 graden moet aftrekken, dat is toch om te lachen. Bij mijn R12rt is de sensor geheel vooraan in het rechterkuipdeel geplaatst en de meting is juist, bij de 2005 modellen was de sensor te dicht tegen de motor geplaatst, en deze zouden verplaatst moeten zijn door de dealer bij de eerste servicebeurt.
groetjes,
philip
groetjes,
philip
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Volgens wat Ludo (van LC) zegt zou de sensor ergens onder het rechter kuipdeel zitten. Dit zal dus waarschijnlijk nog altijd de van fabrieksaf originele plaats zijn en zou dus moeten verplaatst worden naar ergens vooraan?
Alvast bedankt voor de info, ik zal het hen morgen zeggen.
Als ze inderdaad geen weet hebben van recalls zullen wij, van het beste BMW-forum der Belgenland ze zelf wijzer moeten maken hé.
Alvast bedankt voor de info, ik zal het hen morgen zeggen.
Als ze inderdaad geen weet hebben van recalls zullen wij, van het beste BMW-forum der Belgenland ze zelf wijzer moeten maken hé.
Vandaag de moto terug naar de BMW-dokter gedaan.
Resultaat is dat de software en de ICU of zoiets moet vervangen worden.
Het was toch altijd een afkorting van het één of het ander. Volgende week woensdag moet hij binnen en zou hem twee dagen kwijt zijn.
Lijkt mij wel lang maar als hij dan hersteld is heb ik het er graag voor over.
Ik moet zeggen, dat topcase gedoe had me een beetje een slecht gevoel gegeven bij LC maar ik voel me nu wel goed geholpen.
Resultaat is dat de software en de ICU of zoiets moet vervangen worden.
Het was toch altijd een afkorting van het één of het ander. Volgende week woensdag moet hij binnen en zou hem twee dagen kwijt zijn.
Lijkt mij wel lang maar als hij dan hersteld is heb ik het er graag voor over.
Ik moet zeggen, dat topcase gedoe had me een beetje een slecht gevoel gegeven bij LC maar ik voel me nu wel goed geholpen.
is gewoon een handig hebbeding... maar wees eerlijk...
's zomers verwachten we geen vorst
's winters verwachten we geen 30°
Waarom dient het dan?
Voor als madam achterop aan het zagen is dat ze koud heeft en dan kunnen we zeggen... tis ... graden.
Voor de rest hoeven we geen (nou ja... staat er bij m'n LT ook op) tekeningetje te maken over het nut ervan... Ligt het buiten wit... dan zal het wel aan het vriezen zijn zeker? Haal je je krant uit de brievenbus en glij je meteen onderuit op je krent... dan is er ijzel... en als het regent... dan is het nat...
Het is nu natuurlijk wel zo dat het erop staat en het moet werken... maar nu dan direct als een mierenneuker of muggenzifter gaan zitten zagen en klagen bij een dealer over garantie en dergelijke... Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je termometer gaf +3 graden aan... dus moet je daar 4 graden vanaf trekken en dan +1 doen om te weten dat het vriest.
's zomers verwachten we geen vorst
's winters verwachten we geen 30°
Waarom dient het dan?
Voor als madam achterop aan het zagen is dat ze koud heeft en dan kunnen we zeggen... tis ... graden.
Voor de rest hoeven we geen (nou ja... staat er bij m'n LT ook op) tekeningetje te maken over het nut ervan... Ligt het buiten wit... dan zal het wel aan het vriezen zijn zeker? Haal je je krant uit de brievenbus en glij je meteen onderuit op je krent... dan is er ijzel... en als het regent... dan is het nat...
Het is nu natuurlijk wel zo dat het erop staat en het moet werken... maar nu dan direct als een mierenneuker of muggenzifter gaan zitten zagen en klagen bij een dealer over garantie en dergelijke... Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je termometer gaf +3 graden aan... dus moet je daar 4 graden vanaf trekken en dan +1 doen om te weten dat het vriest.
" ....... maar nu dan direct als een mierenneuker of muggenzifter gaan zitten zagen en klagen bij een dealer over garantie en dergelijke...
Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt
... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je ......."
Hoor ik dat goed?? BMW vraagt stukken van mensen voor een moto, snijdt nog een oor af voor de opties,
plundert je portefeuille bij een onderhoud en dan mag je nog niet "ZAGEN" als er iets niet werkt? Nietegenstaande ik al
20 jaar met bmw's rij behoor ik blijkbaar toch niet echt tot de gemiddelde BMW-bezitter (-rijder?). Jullie beseffen niet dat dat een
heel duur bekertje koffie is. Maar ik heb het nogal eens gezegd,
BMW gaat als eerste serieuze klappen krijgen als het btw-systeem in belgie ooit veranderd
philip
Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt
... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je ......."
Hoor ik dat goed?? BMW vraagt stukken van mensen voor een moto, snijdt nog een oor af voor de opties,
plundert je portefeuille bij een onderhoud en dan mag je nog niet "ZAGEN" als er iets niet werkt? Nietegenstaande ik al
20 jaar met bmw's rij behoor ik blijkbaar toch niet echt tot de gemiddelde BMW-bezitter (-rijder?). Jullie beseffen niet dat dat een
heel duur bekertje koffie is. Maar ik heb het nogal eens gezegd,
BMW gaat als eerste serieuze klappen krijgen als het btw-systeem in belgie ooit veranderd
philip
Iemand dat zich een BMW aanschaft weet toch als hij tot de aankoop overgaat dat hij geen goedkope motorfiets aankoopt,het is ook geweten dat opties niet de godkoopste zijn en dat je voor een onderhoud wel wat € moet neertellen,maar dit is toch een keuze die je maakt als je eenmaal voor BMW hebt gekozen niet tegenstaande dat ik sommige dingen toch ook duur vind maar dat zal nu eenmaal eigen zijn aan BMW,toch blijf ik het een zalige moto vinden om mee te toeren.
Sorry dat ik even van het onderwerp afwijk.
Sorry dat ik even van het onderwerp afwijk.
Laatst gewijzigd door spoorman op 15 dec 2007, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
- Locatie: Amersfoort
Ben het helemaal met je eens Philip. Ik rij 'pas' tien jaar BMW, maar als ze niet heel snel iets aan hun eindcontrole gaan doen, is BMW mij toch écht kwijt als klant. Ik ben zeer tevreden met mijn huidige RT, maar vraag me oprecht af of ik wéér een BMW ga kopen. Hun service is (tot nu toe) goed. Maar dat mag ook wel als je nog in de garantie zit. Maar ik ben werkelijk nog nooit zo vaak bij de dealer geweest met grote en kleinere storingen als met de drie BMW's die ik inmiddels heb versleten...PHILIP schreef:" ....... maar nu dan direct als een mierenneuker of muggenzifter gaan zitten zagen en klagen bij een dealer over garantie en dergelijke...
Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt
... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je ......."
Hoor ik dat goed?? BMW vraagt stukken van mensen voor een moto, snijdt nog een oor af voor de opties,
plundert je portefeuille bij een onderhoud en dan mag je nog niet "ZAGEN" als er iets niet werkt? Nietegenstaande ik al
20 jaar met bmw's rij behoor ik blijkbaar toch niet echt tot de gemiddelde BMW-bezitter (-rijder?). Jullie beseffen niet dat dat een
heel duur bekertje koffie is. Maar ik heb het nogal eens gezegd,
BMW gaat als eerste serieuze klappen krijgen als het btw-systeem in belgie ooit veranderd
philip
Don't fix it if it ain't broken...
JH. schreef:is gewoon een handig hebbeding... maar wees eerlijk...
's zomers verwachten we geen vorst
's winters verwachten we geen 30°
Waarom dient het dan?
Voor als madam achterop aan het zagen is dat ze koud heeft en dan kunnen we zeggen... tis ... graden.
Voor de rest hoeven we geen (nou ja... staat er bij m'n LT ook op) tekeningetje te maken over het nut ervan... Ligt het buiten wit... dan zal het wel aan het vriezen zijn zeker? Haal je je krant uit de brievenbus en glij je meteen onderuit op je krent... dan is er ijzel... en als het regent... dan is het nat...
Het is nu natuurlijk wel zo dat het erop staat en het moet werken... maar nu dan direct als een mierenneuker of muggenzifter gaan zitten zagen en klagen bij een dealer over garantie en dergelijke... Straks moet men niet verwonderd zijn dat je je tasje koffie in de showroom niet meer zo spontaan krijgt... en dit terwijl je het hard nodig hebt... Je termometer gaf +3 graden aan... dus moet je daar 4 graden vanaf trekken en dan +1 doen om te weten dat het vriest.
yeah!!!!
greetzzz, bart
temperatuur
de daeler moet de sonde verplaatsen en is opgelost
ik geloof dat het in een van de spiegels moet komen,zoals de wagens
ik geloof dat het in een van de spiegels moet komen,zoals de wagens
zelfs met zijn défaut's is hij de beste,r1200rt
Neen, geen toeval. met die software kan men alles aanpassen : meestal belangrijke zaken, maar ook de gadgets.Toerist schreef:vraag: is de thermometer gelinkt met de BC?
De mijne werkte steeds tot op 1 graad nauwkeurig en na een setup van de software gaat hij compleet de mist in.
Toeval?
Let er wel op det er een maximum staat op het aantal software updates : dus niet voor ietere pruts een update vragen
Bart
Normaal gezien, als je niet zelf bij je dealer gaat ivm. een probleem, zal hij ook geen software update uitvoeren.PHILIP schreef:Ik vraag mij af hoe je kan weten of je motor een update nodig heeft,
Mijn r12rt van 05/06 had niets nodig zei de dealer, zijn er lijsten
van updates per model, of serienummer?
philip
Men kan uitlezen wat de huidige software versie is die op je motor zit, en men weet ook welke de laatst uitgebrachte is (voor jouw motor).
Maar de (meeste) dealers zijn van het principe : als er niet over gezaagd word, niets aan veranderen (denk ik toch)
Bart
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:39
Wat is dit voor onzin???? ik mag toch aannemen dat als er een update nodig is, deze gewoon uitgevoerd wordt? Ongeacht het aantal reeds gedane updates. Een update betekent toch dat er iets niet 100% ok is en er dus een wijziging doorgevoerd dient te worden.MHV642 schreef:Neen, geen toeval. met die software kan men alles aanpassen : meestal belangrijke zaken, maar ook de gadgets.Toerist schreef:vraag: is de thermometer gelinkt met de BC?
De mijne werkte steeds tot op 1 graad nauwkeurig en na een setup van de software gaat hij compleet de mist in.
Toeval?
Let er wel op det er een maximum staat op het aantal software updates : dus niet voor ietere pruts een update vragen
Bart
Of is het zo bij BMW, je versnellings bak gaat onder garantie 3 x kaduuk. En bij de 4de keer.....jammer dan? Neuh ik denk het niet!
Dit betekent dat de dealer mij NOG een blaas wijs gemaakt heeft........ik weet echt niet meer waar nog een eerlijke officiële BMW dealer te vindenMHV642 schreef:Neen, geen toeval. met die software kan men alles aanpassen : meestal belangrijke zaken, maar ook de gadgets.Toerist schreef:vraag: is de thermometer gelinkt met de BC?
De mijne werkte steeds tot op 1 graad nauwkeurig en na een setup van de software gaat hij compleet de mist in.
Toeval?
Let er wel op det er een maximum staat op het aantal software updates : dus niet voor ietere pruts een update vragen
Bart
P. Raaymakers1,
maximum aantal updates hangt niet af van de dealer, maar is een limiet opgelegd door de manier van updaten: er wordt telkens een stuk software in een of ander geheugen bijgeschreven en enkel de laatste update wordt gebruikt door de computer. De vorige updates zitten er gewoon nog in en na een aantal (dacht 12) keer is dat geheugen gewoon vol. Heel simpel.
Eric
maximum aantal updates hangt niet af van de dealer, maar is een limiet opgelegd door de manier van updaten: er wordt telkens een stuk software in een of ander geheugen bijgeschreven en enkel de laatste update wordt gebruikt door de computer. De vorige updates zitten er gewoon nog in en na een aantal (dacht 12) keer is dat geheugen gewoon vol. Heel simpel.
Eric