helm - probleem
Moderator: GVN
helm - probleem
Vanddag heb ik voor het eerst kunnen genieten van mijn Schuberth concept .
Ik had mijn RT ke voor onderhoud bij de dealer achtergelaten .
Als vervangmoto kreeg ik een Scarver mee . Dus ik met dat naakte spul naar huis . Het viel op dat mijn helm veel stiller was op die naakte bromfiets dan op mijn RT ?
Op mijn RT erger ik mij te pletter met dat gebulder .
Wie weet hoe ik dat probleem kan oplossen , Hoger scherm , andere helm ,
Ik had vroeger een Nolan N100 en zeer tevreden .
De Schuberth condenseerd al bij 13° buitentemp.
Ik had mijn RT ke voor onderhoud bij de dealer achtergelaten .
Als vervangmoto kreeg ik een Scarver mee . Dus ik met dat naakte spul naar huis . Het viel op dat mijn helm veel stiller was op die naakte bromfiets dan op mijn RT ?
Op mijn RT erger ik mij te pletter met dat gebulder .
Wie weet hoe ik dat probleem kan oplossen , Hoger scherm , andere helm ,
Ik had vroeger een Nolan N100 en zeer tevreden .
De Schuberth condenseerd al bij 13° buitentemp.
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Het zal raar klinken maar haal het scherm eens van uw RT. Of een veel hoger scherm natuurlijk maar dat kan weer andere nadelen met zich meebrengen (vacuum-gebied achter het scherm). Ik rij beroepshalve ook met een concept en deze helm vind ik verschrikkelijk na anderhalf jaar bijna dagelijks gebruik. Lawaaierig en niet duurzaam, het zonneviziertje dondert er van ellende uit en de schaal begint de verflaag af te stoten.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Dag Harald,
Ik rij ongeveer 3 jaar (beroepshalve) met een concept en op heden heb ik daar geen enkel probleem mee ook niet met condens op het scherm. Ik gebruik geen producten om de condens tegen te gaan maar wat ik wel doe is het scherm iets wat open laten staan tijdens het rijden. Deze helm zit als gegoten op mijn hoofd. Het zonneschermpje functioneert goed ondanks het feit dat de helm al een paar keer tegen de grond is gedonderd.
de groeten.
Ik rij ongeveer 3 jaar (beroepshalve) met een concept en op heden heb ik daar geen enkel probleem mee ook niet met condens op het scherm. Ik gebruik geen producten om de condens tegen te gaan maar wat ik wel doe is het scherm iets wat open laten staan tijdens het rijden. Deze helm zit als gegoten op mijn hoofd. Het zonneschermpje functioneert goed ondanks het feit dat de helm al een paar keer tegen de grond is gedonderd.
de groeten.
zoals ik hier nog al eens gelezen heb, nen helm wordt in ne windtunnel gefabriceerd op ne naakte moto ! gewoon omdat ze ervan uitgaan dat niet iedereen een kuip en scherm heeft.
dat maakt wel dat die helmen achter een ruit, waar je een heel andere windcirculatie hebt, een heel ander resultaat geven.
mijne simpele Airoh SV55 maakt ook veel lawaai met de ruit omhoog. als ik mijn ruit helemaal laat zakken en dan nog eens ga rechtstaan op de moto hoor je bijna niks meer ... (ma das nogal moeilijk rijden )
dat maakt wel dat die helmen achter een ruit, waar je een heel andere windcirculatie hebt, een heel ander resultaat geven.
mijne simpele Airoh SV55 maakt ook veel lawaai met de ruit omhoog. als ik mijn ruit helemaal laat zakken en dan nog eens ga rechtstaan op de moto hoor je bijna niks meer ... (ma das nogal moeilijk rijden )
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Eigenlijk is het juist makkelijker, je kunt alles met je evenwicht doen als je staat, klein beetje naar links leunen resulteert in een linkse bocht. Nadeel is wel dat je minder goed in je spiegels kan kijkenXa4 schreef:als ik mijn ruit helemaal laat zakken en dan nog eens ga rechtstaan op de moto hoor je bijna niks meer ... (ma das nogal moeilijk rijden )
Voordeel van een GS: een schubert rendeert goed want je kunt het ruitje er gemakkelijk afslopen en je kunt nog gemakkelijker staand motorrijden
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
inderdaad, je kan dan heel erg veel met je motor ... maar om dat 600km op een stuk vol te houden ... amaai mijnen herniaJ-P schreef:Eigenlijk is het juist makkelijker, je kunt alles met je evenwicht doen als je staat, klein beetje naar links leunen resulteert in een linkse bocht. Nadeel is wel dat je minder goed in je spiegels kan kijkenXa4 schreef:als ik mijn ruit helemaal laat zakken en dan nog eens ga rechtstaan op de moto hoor je bijna niks meer ... (ma das nogal moeilijk rijden )
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
LOL EN niet te vergeten uw voeten!!!!
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Schubert
Ik moet J-P bijtreden, sinds ik begin dit jaar een schubert concept helm draag moet ik konstant met oordoppen rijden op mijn K 1100 LT, een juiste positie zoeken met mijn scherm geeft wel wat resultaat.
Mijn verwachtingen voor deze helm lagen toch wel stukken hoger temeer daar mijn vorige helm eigenlijk een niemandalleke was en wat geluid betreft beter scoort.
Eric
Mijn verwachtingen voor deze helm lagen toch wel stukken hoger temeer daar mijn vorige helm eigenlijk een niemandalleke was en wat geluid betreft beter scoort.
Eric
Echt wel jammer dat ze bij Schuberth niet de volle warheid vertellen hé .
ge gaat me nu toch niet vertellen dat ze die helmen enkel testen op een naakte moto en nooit op een tourmodel . Een systeemhelm is trouwens gemaakt voor een tourmoto . dacht ik
Swoit wat mij betreft veel geld weggesmeten 399€
Alléé ik heb lawaai en condens in de prijs inbegrepen .
Moest er iemand geinteresserd zijn , ik doe hem weg , Mat zilver maat 56.
Voor een prikje . er zit zelfs al een Pin Lock in .
ge gaat me nu toch niet vertellen dat ze die helmen enkel testen op een naakte moto en nooit op een tourmodel . Een systeemhelm is trouwens gemaakt voor een tourmoto . dacht ik
Swoit wat mij betreft veel geld weggesmeten 399€
Alléé ik heb lawaai en condens in de prijs inbegrepen .
Moest er iemand geinteresserd zijn , ik doe hem weg , Mat zilver maat 56.
Voor een prikje . er zit zelfs al een Pin Lock in .
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Blijkbaar testen ze bij schubert wel met windtunnel want ik heb zaterdag die nieuwe Schubert integraalhelm op m`n knar gehad en die was enorm stil, echt goed! Ik denk dat het gewoon een gegeven is dat een systeemhelm lawaaieriger is dan welke andere helm dan ook, wie mooi wil zijn moet pijn lijden of iets dergelijks. Voor mij nooit meer een systeemhelm, de volgende wordt of een Arai TourX of iets anders van AraiHarald schreef:Echt wel jammer dat ze bij Schuberth niet de volle warheid vertellen hé .
ge gaat me nu toch niet vertellen dat ze die helmen enkel testen op een naakte moto en nooit op een tourmodel . Een systeemhelm is trouwens gemaakt voor een tourmoto . dacht ik
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Klopt. Ik rij al bijna een jaar met de C1 integraalhelm van Schuberth, en ik wil nooit meer terug naar een systeemhelm.Blijkbaar testen ze bij schubert wel met windtunnel want ik heb zaterdag die nieuwe Schubert integraalhelm op m`n knar gehad en die was enorm stil, echt goed! Ik denk dat het gewoon een gegeven is dat een systeemhelm lawaaieriger is dan welke andere helm dan ook, wie mooi wil zijn moet pijn lijden of iets dergelijks.
Bovendien, en dat vergeten velen, is een integraalhelm veiliger : als je op je bek gaat is de voor- en onderkant van je hoofd (aangezicht en kaken) kwetsbaarder dan de rest van je schedel. En nu is dat kwetsbare gedeelte, bij systeemhelmen, het minst goed beschermd : bij een serieuze schok vliegt dat kinstuk zó uit het scharnier, en kan je onderkaak de rest opvangen...
Laatst gewijzigd door Hans op 19 okt 2004, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
en dit kan een lid van onze club beaamen. hij is omvergereden (gelukkig aan een zeer lage snelheid) Moto pertotal(k1100lt) en kin+kaak geschaaft door systeemhelm die openklapt. voor de rest had hij geen verwondingen door zijn beschermkledij.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Wat betreft condens kan de systeem IV er anders ook wat van. Eerst geprobeerd met een pin lock maar die zat na enkele maanden al niet meer lekker strak. Dan maar de knoop doorgehakt en een Uvex Boss4000 gekocht. Is een helm met standaard dubbel vizier. Nooit nog condens. Bij regen stilstaand aan het rode licht voluit hijgend (om te testen natuurlijk ) tegen het vizier maar niks, geen spoortje aanslag meer. Klasse! Vanaf oktober tot maart komt die alleen nog op mijn kop. Qua geluid valt hij ook nog redelijk mee (1m89 op GS) maar dat is natuurlijk persoonlijk te ondervinden.
Ik kan de ervaring van Harald en anderen alleen maar bevestigen, maar dan wel met een Schuberth C2. Ik heb een tijdlang de helm kunnen uitproberen op een naked bike - geen probleem, bijzonder stil. Heb intussen mijn 1200 GS - op die motor maakt de helm in vergelijking met vroeger bijzonder veel lawaai. Heb al wat geprobeerd met het scherm in andere standen. Dat maakt wel wat verschil, maar aangenaam (bij een wat hogere snelheid) is anders. Het zal op termijn dus ook wel een integraalhelm moeten worden zeker?
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Verwijder nou gewoon eens het ruitje, ziet er niet alleen beter uit maar ook weg met de turbulentie. Zo niet, koop goede oordopjes!
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Heb intussen gereden bij 6° en resultaat met neusstukje , ..............
.......KLOTE helm sorry voor de uitspraak .
Blijft geweldig condenseren .
Maar ik heb ook goed nieuws .
Volgende week verjaar ik
( weer ééntje bij ) .
maar ..............................................................................
................................ik krijg van mijn lieve zus een nieuwe
Nolan N100.
Zo had ik er vroeger eentje en daar was ik zeeer tevreden over
.......KLOTE helm sorry voor de uitspraak .
Blijft geweldig condenseren .
Maar ik heb ook goed nieuws .
Volgende week verjaar ik
( weer ééntje bij ) .
maar ..............................................................................
................................ik krijg van mijn lieve zus een nieuwe
Nolan N100.
Zo had ik er vroeger eentje en daar was ik zeeer tevreden over
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Damn, zoveel geld geeft m'n zus ni voor ne cadeau voor mij. En ik die dacht dat ze ook lief was.
'k Heb trouwens ook van in den beginne bewaseming met de Shuberth Concept. Zo'n fog-city ingeplakt en is beter nu. Dan brak de bevestiging van het kinstuk rechts af. Binnen bij verkoper (Deschouwer in Zemst), na twee weken terug, gerepareerd, maar nu krijg ik de bevestigingen van het vizier niet meer los. Slechte helm of bij reparatie alles maar gewoon dichtgeplakt???
'k Heb trouwens ook van in den beginne bewaseming met de Shuberth Concept. Zo'n fog-city ingeplakt en is beter nu. Dan brak de bevestiging van het kinstuk rechts af. Binnen bij verkoper (Deschouwer in Zemst), na twee weken terug, gerepareerd, maar nu krijg ik de bevestigingen van het vizier niet meer los. Slechte helm of bij reparatie alles maar gewoon dichtgeplakt???
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
NOLAN 100
is dat niet voor scooter-boys en girls; Die elkaar een zoentje geven
allee volgens de reclame he
is dat niet voor scooter-boys en girls; Die elkaar een zoentje geven
allee volgens de reclame he
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 30 okt 2004, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit