digitale camera

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ca4Ya

digitale camera

Bericht door Ca4Ya »

Ik heb hier op't forum al reglmatig gelezen dat er hier enkele semi-prof fotografen tussen zitten.... :-) of zoiets;

Ik heb een beetje raad nodig:Tegen welke prijs kan ik een goed toestel vinden?
Mijn vorig toestel was een Canon Powershot A....
Maar ben nu toch op zoek naar 'iets' beter....
Canon EOS series, of zoiets....
mag 2dehands zijn ong. 350 euro
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
Little John

Re: digitale camera

Bericht door Little John »

Ca4Ya schreef:Ik heb hier op't forum al reglmatig gelezen dat er hier enkele semi-prof fotografen tussen zitten.... :-) of zoiets;

Ik heb een beetje raad nodig:Tegen welke prijs kan ik een goed toestel vinden?
Mijn vorig toestel was een Canon Powershot A....
Maar ben nu toch op zoek naar 'iets' beter....
Canon EOS series, of zoiets....
mag 2dehands zijn ong. 350 euro
effe (S)campi vragen - die weet er wel raad mee :grin:
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Eerst moet je weten wat je wilt.
Een leuke site daarbij vind ik o.a.

http://www.dpreview.com

Een Canon Eos 400Dis voor gewone stervelingen naar verluidt al goed en inmiddels ook betaalbaar (+/- 700 euro).

Onder die prijs moet je m.i. terug naar de gewone kleine point and shoot camera's.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Wij hebben voor iets meer dan 400 euro een Canon G7 aangeschaft. Fantastisch toestel en mooi aan te passen met andere lenzen. Meer heb je als gewone huis-tuin en keukenfotograaf niet nodig...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Emile

Bericht door Emile »

GVN schreef:Eerst moet je weten wat je wilt.
Een leuke site daarbij vind ik o.a.

http://www.dpreview.com

Een Canon Eos 400Dis voor gewone stervelingen naar verluidt al goed en inmiddels ook betaalbaar (+/- 700 euro).

Onder die prijs moet je m.i. terug naar de gewone kleine point and shoot camera's.
De canon eos 400d gaat tegenwoordig al voor 588 euro over de toonbank, lens 18-55mm inbegrepen. Daarbovenop krijg je tot 31/12 nog 70 euro terug van Canon zelf.
http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... 5jdokmd2u6

Emile
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
johan reynders

Bericht door johan reynders »

Ik heb een 300 van canon (rebel) in usa gekocht.
Nu is er de 400 of 450, probeer hem in USa te kopen of laten mee te brengen, moet tegenwoordig pakken geld schelen!!
viking

Bericht door viking »

De eerste vraag is wat wil je fotograferen? Wil je een verwisselbare objectief? Hoe compact moet het zijn? Voor 350€ koop je geen spiegelreflex,maar een redelijke compact van 8 mgp. Het nadeel van dit soort cameras is dat ze te weinig groothoek hebben, ze zijn er wel maar dan worden ze duurder, ongeveer tot 450€. Als je wat gaat kopen vergelijk de prijzen eens op internet, dit kan veel voordeel op leveren. Ik wil een telezoom van Nikon kopen, prijzen gezien van 600€ tot 466€ voor hetzelfde objectief, daar wil ik wel een ritje voor maken.
Succes met je keuze, Eric
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Als je gaat voor Nikon (Nikkor) telelenzen, overweeg dan eens om naar VR te kijken.
Door de speciale ophangen van de lenzen kun je probleemloos 400mm uit de hand haarscherp fotograferen,
iets wat ik met een normale 200mm zelfs maar amper kan.
frank

Bericht door frank »

Hoi Caya,

Ook tegelijk info voor de andere collega-motorrijders kijk op: http://www.konijnenberg.be
Hebben vestiging in Turnhout IZ.
Onklopbare prijzen en prima service.
Recent Canon DC 230 met kleine dvd-tjes én RW dus....herbruikbaar en elke schijfke goed voor 30min filmen
Heb er zo 10 in een dooske dus...kan efkens filmen.
Handig cameraatje mét groot scherm dus ook 16:9.(breedbeeldfunktie)
Succes
frank

Bericht door frank »

Hoi Caya,

Mijn reactie verwees naar "filmcamera's" maar bij "Konijnenberg" hebben ze ALLES dus ook fotocamera's
Succes
Consigliori Wim
Contacteer:

Re:

Bericht door Consigliori Wim »

johan reynders schreef:Ik heb een 300 van canon (rebel) in usa gekocht.
Nu is er de 400 of 450, probeer hem in USa te kopen of laten mee te brengen, moet tegenwoordig pakken geld schelen!!
Verleden week in NY was het 699$ officiële listprijs - wss kan je het goedkoper vinden in de grote fotozaken- voor een volledige kit van een 400D ( aka Rebel XTi ), ofte 475€. Maar ik had er al één gekocht in Juni in CA, voor ongeveer 675€ met 70-300mm lens, draagzak, statief, zonnekappen voor de twee lenzen, extra batterij en een 2GB Compact Flash. Zeer tevreden van!

ps: let op voor de douane in Zaventem, toen ik maandag aankwam werd iedereen die uit NY terugkwam tegengehouden :-( Ze zijn op zoek naar electronica, ik heb mijn iPhone moeten aangeven ( en er nog twee kunnen verborgen houden :-) :lol: ), het koppel dat met ons daar passeerde : alle bagage open ( dus ze vonden hun Canon Xti, hun iPhone etc.) Sigaretten en drank interesseert hen niet blijkbaar.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
noek

Bericht door noek »

Dit is de ideale camera ,voor de avontuurlijke GS(A) rijder.Robuust en waterproof....tankzak bestendig
Geen fototas meer nodig.

Op de website van Kodak lezen we dat deze camera wordt aanbevolen voor gebruik op trektochten, bij het kamperen, op bouwwerven en - grote griezel - zelfs voor tandartsen! Maar ook in het gewone gebruik krijgt een fototoestel wel eens klappen. De DC5000 moet ertegen kunnen. Ook regen en wind, zelfs op zee, mogen deze camera niet klein krijgen.

Rubber
Deze Kodak DC5000 Zoom is eigenlijk geen nieuwe camera. De elektronica en de optiek van de Kodak DC280 kregen een robuuste stof- en waterbestendige behuizing. Aan de buitenkant is de camera voorzien van een 3 tot 4 mm dikke rubberlaag. Deze zorgt er niet alleen voor dat alle schokken en stoten worden gedempt, maar ook dat de camera niet uit je handen glipt. De aansluitingen voor voeding, USB, video-out en ook het slot van de geheugenkaart vind je netjes samen in een uitsparing aan de linkerzijde van de camera. Deze kleine kluis kan je afsluiten met een 'deurtje' dat voorzien is van een rubberen dichtring en een stevige draaiknop. Ook het batterijvak is op dezelfde wijze tegen de elementen beveiligd. De instelknoppen zijn veel groter dan die van een gewone digitale camera: ook met handschoenen aan kan je er vlot mee werken.

http://www.diskidee.nl/uploads/magazine ... dc5000.jpg
noek

Bericht door noek »

Idem dito ...nog straffer...en t'is nen BMW die er over reed.

http://www.youtube.com/watch?v=yqVHUx41Yzw
Shulty

Bericht door Shulty »

Heeft er iemand ervaring met volgende camera?

Een Panasonic DMC-TZ2.......

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=26475

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Hmm, propere behuizing...

Afbeelding

maar da's niet alles:

- 6M Mpixels
- 10x optische zoom :shock:
- ISO van 100 tot 3200 :cyclopsani:
Dat zijn fameuze waarden voor zo'n klein dingk, ook heb je van 1/2000 tot 8sec. sluitertijd, spijitg genoeg niet manueel in te stellen, da's dan weer bijzonder spijtig :-(

Soit, denk dat ge hiermee fameuze foto's kunt schieten, zeker evengoed als met mijn oude Fuji, alleen ontbreekt de manuele instelling v.d sluitertijd, anders was 't een superdingk :mrgreen:
Gaat ge geen spijt van hebben ;)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Werner Von C.
Contacteer:

Iso 3200 :shock: op zo'n kleine beeldchip, lachéééééé...ge zult ne fameuzen borstel nodig hebben om al die ruis op te kuisen dan...soit

Serieus nu, die Lumix'en zijn leuke apparaatjes, een vriendin heeft er zo ééntje kadeauuuuu gekregen en 'k moet zeggen, ben aangenaam verrast...dat van die Iso3200 neem je maar met de spreekwoordelijke korrel.

Dat van die sluitertijden heeft Philip gelijk, spijtig genoeg niet manueel in te stellen.

Een belangrijker punt is de (ingebouwde) batterij, ééns die leeg is en je nét op het punt staat die knappe blonde te trekken met haar mini-rokje die haar voorover bukt om haar lipstick die gevallen is op te rapen, wél net dan zul je zien dat je daar staat met je lege batterij...ofwel een 2e reserve kopen (voor m'n DSLR heb ik er ook meerdere reserve) ofwel een cam zoeken die werkt op "gewone" - oplaadbare- batt's.

Ik gebruik al jaren mm'n kleine Powershot A80 van Ome Cènnon tot volle tevredenheid met die oplaadbare AA-tjes van den ...........Aldi..jaja...2300mA en die dingen kosten 2 keer niets, ik heb er dan ook vele van en ze doen het goed.
Ben je ergens op reis en je batt's zijn leeg kun je die AA-tjes overal wel op de kop tikken...

Alles hangt echter weer af waarvoor je je cam hoofdzakelijk gaat gebruiken.

Wil je deze Lumix meenemen op een (dag)rit en wat piccie's trekken zal ie zéker voldoen, de beeldkwaliteit is eveneens goed.
Ca4Ya

Bericht door Ca4Ya »

Budget is intussen wat opgetrokken. Zal nieuw toestel worden. :-)
Maar, ik twijfel tussen
Canon EOS 400D OF Nikon D40

Canon EOS 400D
10.1 megapixels
2.5" LCD
Digic III
Iso 1600
Sensorreiniging
*599.00
* €70 cashback Canon,
+ tas + 1gb CFkaart

OF

Nikon D40 + 18-55mm lens
6.1 megapixels
2.5" LCD
SD kaartslot
Relfex
499.00

Suggesties?

ps. Alvast bedankt voor de reacties
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
Werner Von C.
Contacteer:

In principe zit je met beide opties goed.

Eens je extra lenzen (geloof me, dat komt vlugger dan verwacht...) wil kopen heb je met deze merken alvast voldoende 2e-hands aanbod (zijn de andere merken dan slecht ? Néén, er is gewoon meer keuze omdat Canon en Nikon nu eenmaal de markt overheersen)

Oh ja, louter subjectief, ga voor de Canon.
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Shulty schreef:Heeft er iemand ervaring met volgende camera?

Grts,
Peter
Fijne camera, veel instelmogelijkheden. Voor mij het grote voordeel de 28 mm lens en 10 x zoom. ìK ben er zeer content mee.
Grtjs VutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Shulty

Bericht door Shulty »

VutteRT schreef:
Shulty schreef:Heeft er iemand ervaring met volgende camera?

Grts,
Peter
Fijne camera, veel instelmogelijkheden. Voor mij het grote voordeel de 28 mm lens en 10 x zoom. ìK ben er zeer content mee.
Grtjs VutteRT
Ondertussen z'n voorganger, de Panasonic DMC-TZ1, op ebay gekocht voor een prikje. :-P Het is een nieuw toestel, maar ondertussen vervangen door de TZ2 &3.

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... age_2.html

Zal voor mij wel goed genoeg zijn, hoop ik :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Plaats reactie