touratech gps mount

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
benjamin.rt

touratech gps mount

Bericht door benjamin.rt »

Hoi,

Iemand ervaring met de gps mount van touratech die boven de tellerpartij zit ?
Wil weten of deze minder trilt dan die van garmin.

grts,

:santa: beste wensen voor 2008 aan alle forumgebruikers :cheers:
WilBikeRT

Re: touratech gps mount

Bericht door WilBikeRT »

Over welk type toestel of houder spreken we ?
benjamin.rt

touratech beuegel die via twee gaatjes in voorcardinage rechtstreeks op frame moto staat. touratech heeft maar één beugel die boven de tellerpartij staat.

Op die beugel, 12mm rond, kan je dan bv. touratech houder voor 276C plaatsen, zoals in mijn geval.
p@rick

Bericht door p@rick »

Ik veronderstel dat je deze oplossing bedoelt :

Afbeelding

Ik was er echter niet laaiend enthousiast over, trouwens, mijn ruit kon niet meer helemaal naar beneden :-?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Hoi Benjamin,

Ik weet niet welke motor je bezit maar ikzelf heb een 1200RT met MigSel-mount op het dashboard en een Touratech-houder voor m'n 276C. Met de langer versie van bevestiging (RAM-B-201BU) komt de antenne niet tegen de ruit. Het zicht op de rijbaan en tellers wordt niet verstoord en je kijkt steeds in je rijrichting. Ik verkies deze bevestiging omdat ze inderdaad bijna helemaal geen trillingen doorgeeft.
(zie http://www.softsolutions.be/GPS/Migsel/migsel.asp )
De originele bijgevoegde Garmin-bevestiging wordt afgeraden op een motorfiets. Volgens de dealer werd deze specifiek ontwikkeld voor marinedoeleinden en zou het loskomen van het toestel niet uitgesloten zijn (putten, Belgische spoorovergangen...).
Uiteraard kan een bevestiging op een ander type motorfiets meer trillingen geven maar hier heb ik geen ervaring mee...
benjamin.rt

vergeten te zeggen,

rij ook met een r1200rt, op men vorige r1150rt had ik een beugel van chalmet, maar met de houder van touratech erop gaf die nogal trillingen.

principe migsel vind ik mooi maar hij steunt alleen op bovenste stuk van cockpit, dan via rammount( een hefboomeffect )en het op en neer schudden zal niet uitgesloten kunnen worden op minder vlakke wegen denk ik.

Nadeel rammount, ze kunnen zeer snel je gps eraf nemen aan een benzinestation.

ik had het over de touratech bracket adapter 01-040-0671-0, maar je moet wel een stuk demonteren van je moto om hem erop te krijgen.
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Ik ervaar met de MigSel-mount toch niet direkt een probleem qua storende beweging.
Wat diefstal betreft kan je natuurlijk ook de vleugelschroef vervangen door een bout wat het weer iets moeilijker maakt. Echter wanneer men je toestel zondermeer wil ontvreemden kan bijna elke houder met een ietwat stevige schroevendraaier binnen de kortst mogelijke tijd zodanig verwrongen worden dat je er voor de moeite aan bent, ook deze met een sleutelsysteem. Beste remedie, of je toestel meenemen of een kollega-motard, vrouw, vriendin even ter plaatse laten...
De touratech bracket adapter 01-040-0671-0 lijkt stevig maar zit ook alleen bovenaan je cockpit maar misschien wel strakker bevestigd. De MigSel is door middel van een haakje vooraan ook gezekerd maar lijkt me meer neutraler bij niet gebruik van de GPS. Al de bevestigingen op zich lijken degelijk maar veel zal afhangen van de motortrillingen en rijbaantoestanden en deze laatste zijn in ons landje dikwijls verre van goed te noemen. Alleen monteren en uitproberen lijkt me de oplossing. :wink:
benjamin.rt

Uitproberen is inderdaad de enige remedie maar voor die van touratech moet je 2 gaatjes boren in je cockpit. Zit op 4 punten vast, twee bovenaan, idem migsel, en twee op bevestiging boxen.
Gelukkig is het bijna motosalon in Brussel en zullen de merken hopelijk vertegenwoordigd zijn om alles eens te bekijken. :scratch:
Plaats reactie