Valbeugels R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
de Ron

Valbeugels R1200RT

Bericht door de Ron »

Heeft er al iemand valbeugels op zijn 1200RT gezet ? Waar werden ze aangekocht en tegen welke prijs ? Is het gemakkelijk zelf te plaatsen en zijn de nodige bevestgingsbouten mee voorzien bij de beugels ? Is er een verschil in kwaliteit ?
Veel vragen waar ik hoop bij de brave zielen op het forum wat info los te krijgen !! :razz:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
eiRTee

Re: Valbeugels R1200RT

Bericht door eiRTee »

aangekocht bij http://www.wunderlich.de/ en gemakkelijk monteerbaar, alle vijzerderij is meegeleverd
kijk eens op hun website en kies voor toebehoren R1200RT, het is het derde of vierde artikel
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb ze ook van Wunderlich, maar door de dealer tijdens onderhoudswerken laten monteren.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
FREEBIKER

Bericht door FREEBIKER »

Ik heb ze ook bij wunderlich bestelt,ze zijn van heel degelijk materiaal.
Het monteren heb ik zelf gedaan geen probleem.
En hebben hun nut al bewezen.
Freebiker
1600GT
Helios

Bericht door Helios »

Ook ik heb ze van Wunderlich, maar ben absoluut niet te spreken over de kwaliteit van het chroom. Maart 2006 de eerste set gemonteerd. Na de winter in februari was het een en al roest geworden, zonder dat ik er in de winter mee rijdt, althans niet als er gepekeld is. Na veel 5-en en 6-en onder garantie een nieuwe set gekregen. Deze is rond de zomer 2007 gemonteerd. Ook deze valbeugel begint al aardig te roesten. Andere chromen delen aan de motor roesten niet.
ik denk er hard over om de valbeugels te laten poedercoaten.

groetsels
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Ik heb zo mijn vragen bij het nut van valbeugels,als je hem op zijn zijde legt of valt heb je toch altijd schade,is het niet aan de valbeugels dan wel aan de kleppendeksels.
Als je na een valpartij stukken dient te vervangen ga je vermoedelijk evenveel betalen bij het vervangen van de beschadigde onderdelen.
Zo een setje van Wunderlich is ook niet goedkoop denk ik.
Andalousie 09/2018
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Als hij valt bij traag rijden (5-30 Km) of stilstand zonder beugels, dan heb je:
1) krassen op de koffers
2) spiegel die gaan vliegen is
3) krassen of het uiteinde van het stuur (op de zwarte top, juist naast het handvat)
4) krassen in het cilinderdeksel. De plastiek bescherming helpt niet bij traag rijden, enkel bij stilstand!

Heb je pech, dan heb je een BARST in het deksel.

Als je de krassen gewoon laat, zit je toch aan een ander kleppendeksel.

Met valbeugels heb je dezelfde krassen, maar zeker geen barst in het kleppendeksel.
Maar natuurlijk wel extra krassen op de valbeugels. :wink:

Ik spreek, jammer genoeg, van ondervinding :oops:

R1200RT

bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Ik heb net hetzelfde ondervonden,met barst in het kleppendeksel en nog enkele stukken.Schuivertje van 30-40m op ijs en een kasseiweg.
Mijn eerste gedacht was om ook de beschermers van W aan te schaffen,maar ze komen uiteindelijk duurder dan een nw keppendeksel.
Nu ben ik wel iemand die graag met een motor rijd die in orde is,als ik er dus vanuit ga dat ik geen zichtbare schade wil na een val of schuiver moet ik dat kleppendeksel of die valbeugel toch vervangen,dus verloren geld die wunderlichtoestanden.
Andalousie 09/2018
de Ron

Bericht door de Ron »

Over het al dan niet nuttig zijn van de valbeugels heeft iedereen wel een andere mening. Ik denk dat je ergens in het buitenland zit, heb ik liever een beschadigde valbeugel dan een kapot kleppendeksel..
Misschien is het mogelijk dat "Helios" pech heeft gehad met zijn slecht verchroomde onderdeel, hij is de enige die dit blijkbaar heeft voorgehad.
Heeft er iemand een idee waar je ze nog kan aanschaffen behalve bij Wunderlich ?
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb zojuist mijn moto een wasje gegeven.
Blijkt nu dat aan één zijde, waar de beugel juist langs de cilinderkop loopt er roest zit op de beugel :cry:
En wel aan de binnenkant :!:

Ik heb die kant nog nooit op de grond gelegt, niet met en niet zonder beugels. Dus het is zeker niet van een val.
Wel zit de beugel TEGEN of zo goed als tegen het deksel.
Misschien dus door de warmte?

Ik heb in ieder geval liever een beschadigde beugel dan een beschadigde klepdeksel.
Schade aan de beugels zal een visueel effect hebben en daar trek ik mij niets van aan, maar zal geen technisch gevolg hebben.

Mijn kleppendeksel was eerst zogezegt in orde, tot het olie begon te lekken.
En dan moet je drie keer terug naar de technieker om te proberen het te verhelpen, wat uiteindelijk in een nieuw deksel is uitgelopen.
Al die zorgen en enervering is het mij niet waard.
De koop ik liever één maal een beugel, en we zijn altijd gerust.
Laatst gewijzigd door hla op 25 feb 2008, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

R1200RT

de Ron

Bericht door de Ron »

Heb onlangs nog gezien dat Touratech ook valbeugels heeft die rond en over de cilynders lopen. Dacht iets van een 286 euro's (te zien via website van (RAD).
Heb er geen idee van of ze beter zijn.
de Ron

Bericht door de Ron »

Heeft er al iemand de valbaren van Touratech ? Vraag me af of ze beter zijn. ..
Plaats reactie