Conti Trail Attack

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Re:

Bericht door VFooR »

stefke schreef:
VFooR schreef:Ik vond deze reviews over de trailattack:
Is wel indrukwekkend na een nürburgsessie:
Ik vind daar precies niks speciaal aan, mijn Tourances krulden harder en de MPR's rij je natuurlijk helemaal aan flarden.
Zelf eenvoudige basic bandjes als macadam50 of BT45 krullen meer na een circuitrondje. :wink:

Krullen doet elk bandje...de foto diende vooral om te tonen hoe de band tot op de rand is gereden zowel achter als voor!!!

Het is een zeldzaamheid om een voorband zo te zien. Ik weet niet of een anakee of tournance vooraan tot 0 mm kan gereden worden.
De trail attack zal wellicht groot vertrouwen geven tot aan de maximale hellingshoek.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Re: Re:

Bericht door stefke »

VFooR schreef:
Krullen doet elk bandje...de foto diende vooral om te tonen hoe de band tot op de rand is gereden zowel achter als voor!!!

Het is een zeldzaamheid om een voorband zo te zien. Ik weet niet of een anakee of tournance vooraan tot 0 mm kan gereden worden.
De trail attack zal wellicht groot vertrouwen geven tot aan de maximale hellingshoek.
Ja akkoord, maar je kan bijna elke band tot de rand rijden, ook anakee of tourance voorbanden. Maar dat hangt van zoveel andere factoren af zoals bandenspanning, geometrie, veerinstelling, verkanting van de weg, vertrouwen, ervaring van de rijder enzomeer

bij wijze van voorbeeld:(zelfde circuit, zelfde moto, zelfde manneke...)

tourance achter GS (voor mij nieuwe moto dus voorzichtig gereden.... :oops: )
Afbeelding

tourance voor GS (idem... :oops: )
Afbeelding

ter vergelijking
mpr2 achter GS (minder nieuwe moto :mrgreen: dus :twisted: gereden... :mrgreen: )
Afbeelding

mpr1 voor GS (idem... :mrgreen: )
Afbeelding

efkes terug on-topic: die conti's zullen wel goede banden zijn hé.
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Conti Trail Attack

Bericht door VFooR »

Stevig gereden ;) ...

Die pilot roads lijken me grippiger dan de tourances...of niet?
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Plaats reactie