Een goede salesman zou z'n fout erkennen, en TS bv een kortingbon overhandigen als kleine tegemoetkoming...zo bouw je een relatie op met een potentiële klant...'t zal zijn dat ie klanten genoeg heeft zeker...
Inderdaad is het nergens 100% ---100% van de tijd. Maar ik vind dat een klant die wat moeite doet om in de winkel te stappen heeft al een grote gebaar gedaan puur met zijn aanwezigheid.
Dan is het over aan de winkelier om z'n goedwillig klant te koesteren en niet zo nonchalant af the blazen. Mocht een probleem zich voordoen dan loop ik naar de eigenaar om te zien of hij dat ook best vindt of oplost want dat is eigenlijk degene die het meest belang bij klantentevredenheid heeft. Bovendien is het toch alleen maar fair om hem te informeren en de kans geven om alles recht te zetten. Vaak werkt dat heel goed en is er niets verder aan de hand.
De oude gezegde luid "Als er een probleem is... Vertel ons -- Als je tevreden bent, ga aub je vrienden vertellen."
Door selectief te zijn waar wij ons hardverdiende geld spenderen kunnen wij eigenlijk iedere dag met de portomonee onze stemmen uitbrengen en dat vind ik heel prettig.