Sardinië

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
michelannn

Sardinië

Bericht door michelannn »

8 leden van de bwclub Lommel gaan naar Sardinië.
Kan iemand ons helpen ivm bezienswaardigheden en routes
grtjs,

michel
DéGS

Re: Sardinië

Bericht door DéGS »

Sardinië met de motor is zéker de moeite waard. De mooiste plekjes vind je in het heuvelland aan de Oostzijde en aan de stranden in de Zuidwesten (kleur water = Caraïbisch turcoise vanwege het witte zand). Maak niet de fout van een nachtboot te pakken (bv. Livorno-Olbia), je doet er geen oog dicht en het comfort is er maar zozo. Ik had een luxehut, maar aan een goedkope reiszetel heb je evenveel/weinig plezier. Neem veeleer de ferry van Livorno naar Bastia (Corsica, 3 à 4u varen), zak vervolgens langs de Oostkust van Corsica af naar Bonifacio en scheep er in naar Santa-Maria (Sardinië, 1 à 2u varen). Je gaat wellicht om met de motor te rijden en niet om te varen, het kost een pak minder en je wint tijd, de route via Corsca heeft overigens ook heel wat moois te bieden. ’t Amusement.
Renzo

Bericht door Renzo »

Hoi Michel,

Ik heb afgelopen jaar met 7 maten, waaronder Johannetje, een reis van 9 dagen naar Sardinie gemaakt. In twee dagen naar Livorno. ( 1e nacht geslapen net voor de Gotthard pass )Om geen motortijd te verliezen hebben wij wel gekozen voor de nachtboot vanuit Livorno. Het kan zijn dat wij erg moe waren, maar ik én mijn 7 maten hebben uitstekend geslapen aan boord van de MOBY ferry. Nu ben ik redelijk ervaren wat betreft varen naar Sardinië, Corsica en Elba en de plaats van de hut aan boord beinvloedt wel het comfort. Ik heb wel eens een hut achterin de boot gehad, en daar was inderdaad meer motorgeruis hoorbaar. Verder geen bijzonderheden. Let wel op als je via Corsica gaat. De overtocht van Bonifacio ( Corsica ) naar St. Teresa di Gallura ( Sardinië ) gaat door een stuk rumoerige zee. Ik heb van beide zijden wel eens staan kijken naar op en neer varende ferry's. Dat gaat zelden rustig. Meestal is er sprake van flinke wind en woelige zee. Heb zelfs wel eens met een zeilboot deze oversteek gemaakt. Veel eten heb ik toen niet binnengehouden.

Dan even over het eiland zelf. In één woord prachtig. Ik had met het gezin al enkele strandvakantie achter de rug, maar met de motor was zeker nog indrukwekkender. Ik zou niet weten wat ik nu als bijzonderheid aan je zou moeten melden. Dan zou dit bericht erg lang gaan wroden.
Ik heb nog een kant en klaar roadbook van afgelopen jaar. Wel uitgewerkt op de kaart. Dus geen GPS of waypoints. Wij hebben eerst twee nachten geslapen in een hotel aan de oostkust en daarna twee nachten in een hotel aan de westkust. Was en prachtige vakantie. Temperatuur was de 2e week van mei ideaal.

Wil je meer info dan hoor ik het wel. Anders kom je maar eens een bakje drinken en foto's kijken in Roosendaal ( NL ).
Renzo,
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
rudylexus

Bericht door rudylexus »

michelannn schreef:ivm bezienswaardigheden en routes
grtjs,

michel
De SS125,
Tussen Dorgali en Arbatax, de SS125. Deze MOET je gereden hebben!
Liefst heen en terug.
Groetjes Rudy
Afbeelding
Johannetje

Bericht door Johannetje »

michelannn schreef:8 leden van de bwclub Lommel gaan naar Sardinië.
grtjs,

michel
Beste Michel,

Totaal ONEENS met Degs. :?: (2e voorgaande spreker) Juist de nachtboot is zeer goed te doen en bespaart je een overnachting op sardinie zelf. Je bent op tijd weer aan wal en je hebt dan nog de gehele dag. Boek wel een hut, ga niet als anderen op de gangen en het dek slapen, dat is 1 doffe ellende en vooral een stinkzooi tussen die lui die half-bezopen op de vloer liggen zonder zich te kunnen wassen. De hutten zijn van alle gemakken voorzien zoals een douche, een goed stevig bed, schone kamer, handdoeken etc. en in de ochtend wordt je netjes gewekt door een zachte Italiaanse vrouwenstem die je automatisch wekt in 4 talen.
Dus gewoon de nachtboot nemen van Livorno, hvan Moby, hutje geboekt, nog even lekker sapje in de hele mooie lounge nemen en daarna heerlijk slapen waardoor je de volgende dag uitgerust de boot afgaat. Eeen vette aanrader dus ! :lol: :lol: :lol: :lol: Bijgevoegd een sfeerbeeld !!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Michel, ik woon in het noorden van de prov. Antwerpen. Mocht je foto's willen bekijken, ervaringen uitwisselen, tips, routes etc. met mensen van onze motorclub, kan dat uiteraard. We hebben 1 heel ervaren Sardinie-ganger erbij. (Renzo)
Jullie zijn erg welkom.

Sardinie is in 1 woord prachtig !!!!!!
Ik ga er zeker weer naar toe terug.

Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, mail je me maar. (Zie emailadres hiernaast)

Groetjes

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Wilbert
Contacteer:

Bericht door Wilbert »

Nachtboot is PRIMA! Natuurlijk ook leuk om via Corsica te rijden. Alleen de wat saaie weg van Bastia naar Bonifacio is niet leuk. Dan moet je wel voor de binnenwegen kiezen. Bochtig en steil dat wel.

Wij zijn in het noorden van Sardinie geweest. Omgeving Alghero: best mooie dingen gezienal is al het alleen al de prachtige blauwe zee... maar die is op ons tweede stekje minstens zo mooi. Nabij Cannigone (Palau/ Capo d Orso) Tip: boottochtje (huur een bootje!) door de Maddalena archipel.
Onze ervaringen en tips staan hier!

Groet
Wilbert
Laatst gewijzigd door Wilbert op 26 jan 2008, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-R65 Corsica en Sardinië
Johannetje

Bericht door Johannetje »

michelannn schreef:8 leden van de bwclub Lommel gaan naar Sardinië.
grtjs,

michel
Dag Michel,

Je hebt van velen goede tips gekregen. Wat ik dan wel wat minder vindt is, dat we dan niets meer van je horen. Zou leuk zijn te vernemen of je iets aan de tips hebt cq ze in ieder geval gelezen hebt, dat is namelijk het leuke van een forum, weet je.
Dus reacties plaatsen mag, graag zelfs......

groet

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
michelannn

Bericht door michelannn »

Hoi Beemers,
sorry voor het laattijdig reageren.
De reacties waren zeer leerzaam en zal daar zeker rekening mee houden.
Ben jullie tipd op google earth aan het uitzetten en het ziet er mooi uit.
Bedankt iedereen voor de reacties.
grtjs,
michel riga
Plaats reactie