BANDEN GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Den Onten

BANDEN GSA

Bericht door Den Onten »

Hoi, originele banden Bridgestone Batlle Wing 501 zijn op na 14.000km. Ben er vrij tevreden over maar wel 2 keer kleine slip op voorband gehad. Lees nu in Duitse test dat Pilot Road als 1e uitkwam in test op de GS (en/of GSA). Vorige moto (Pan 1300ST) deed het perfect op Michelin Pilot Road. Ga in de feiten misschien 5% off road, de rest vooral klein baantjes. Iemand ervaring met Pilot Road's op z'n GSA?
Vakantie - korte periode tussen plannen en herinneringen ...
Steffz1

Re: BANDEN GSA

Bericht door Steffz1 »

Dag,

bij ons rijdt een instructeur met de gewone pilot road vooraan en met de pilot Road 2 CT achteraan.
Normaal moet de zachtste band wel vooraan maar ik denk in dit geval dat de gewone road vooraan zeker gelijkwaardig is qua zachtheid dan de ahterband.

Hij rijdt er mee op het circuit met zijn GS en heeft em toch nog niet in de steek gelaten :wink:

mvg

Stef
one-one

Bericht door one-one »

voilà ze we zijn weg voor een tijdje met onze banden...
ik zie er al naar uit...
zeker niet pejoratief bedoeld maar heel leuk te horen hoe goed al die andere banden zijn :mrgreen: TFEFET
Tourance for ever for ever Tourance
tussen de 15 en 18.000 km zomer en winter , regen en wind en misschien een centimetertje minder diep :cry: maar voor mij een goed keuze met een gulden middenweg :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Alain GS heeft een set Pilot Road 1 gehad op z'n GS.
Nu heeft ie een PR2 achteraan, vooraan weer (nog steeds?) een PR1.
De GS heeft een 19" voorwiel, de PR2 is nog steeds niet beschikbaar in 19".
Chris v

Bericht door Chris v »

Ik heb de Pilot Roads1 laten monteren bij aflevering van m'n nieuwe Gsa en nu na +- 7000km nog steeds tevreden over, wel nooit offroad . Prima grip op droog en (zeer) nat wegdek.
Grtz, Chris
yellow

Bericht door yellow »

Ik heb 24000 km met de standaard Battle Wings gereden. Daarna Tourances erop laten leggen, alleen maar omdat Ronnie die toevallig had liggen.

Ben uiterst tevreden met de standaard Battle Wings
herrdirektor

Bericht door herrdirektor »

Heb ook de Battle Wings gekregen op mijn nieuwe GSA. Ik spreek niet uit ervaring met andere banden, maar tot nu toe bevallen ze uitstekend. De bandjes geven vertrouwen in de bocht en tijdens het remmen.
VFooR

Bericht door VFooR »

De ContiTrailAttack lijkt me ook een optie alsook de ContiRoadAttack.

Deze beide conti's leunen zeer dicht bij mekaar. Maak je keuze naar gelang de LOOKS.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

origineel stond er metzeler tourance op,achterste is nu vervangen (8000km) door de tourance Exp.Deze voelt toch nog iets beter aan,heb er wel nog maar 300km mee gereden.De conti trail attack achterband was nog niet leverbaar,de voorste wel.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
VFooR

Bericht door VFooR »

Guidoviv schreef:origineel stond er metzeler tourance op,achterste is nu vervangen (8000km) door de tourance Exp.Deze voelt toch nog iets beter aan,heb er wel nog maar 300km mee gereden.De conti trail attack achterband was nog niet leverbaar,de voorste wel.
De trail attacks zijn in België reeds leverbaar van vóór de zomer 2007.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
keonies

Bericht door keonies »

Ik ben ook op zoek naar slofjes voor onze Noorkaapreis voor de gs.

Echter momenteel liggen er voor en acher de Dunlop Trailmax D607 op. Dit is een echter plakker, doch achter gaat max 7 à 8000 km mee, voor makkelijk het dubbel. (meeste met duo en bagage)

Ik ben dus op zoek naar een alroad om naar de Noordkaap te rijden . Onze trip is ca 9500 km, met regelmatig een stukje onverhard. Asvalt is ginds ook wel iets groffer.

ik had dit graag gedaan zonder banden moeten om te leggen onderweg.

Wie weet welke band ?
http://www.koenenkirsten.be
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

VFooR schreef:
Guidoviv schreef:origineel stond er metzeler tourance op,achterste is nu vervangen (8000km) door de tourance Exp.Deze voelt toch nog iets beter aan,heb er wel nog maar 300km mee gereden.De conti trail attack achterband was nog niet leverbaar,de voorste wel.
De trail attacks zijn in België reeds leverbaar van vóór de zomer 2007.
Dan zal hij er geen meer gehad hebben en ze kwamen toch niet direkt binnen.En ik kon niet wachten want de band was volledig op.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
keonies

Bericht door keonies »

keonies schreef:Ik ben ook op zoek naar slofjes voor onze Noorkaapreis voor de gs.

Echter momenteel liggen er voor en acher de Dunlop Trailmax D607 op. Dit is een echter plakker, doch achter gaat max 7 à 8000 km mee, voor makkelijk het dubbel. (meeste met duo en bagage)

Ik ben dus op zoek naar een alroad om naar de Noordkaap te rijden . Onze trip is ca 9500 km, met regelmatig een stukje onverhard. Asvalt is ginds ook wel iets groffer.

ik had dit graag gedaan zonder banden moeten om te leggen onderweg.

Wie weet welke band ?

Niemand een idee welke band geschikt is ?

Ik had al gadacht aan de oude Tourance, maar zijn die nog wel te krijgen nu de EXP versie er is. Deze laatste zou minder km's aankunnen heb ik vernomen.
http://www.koenenkirsten.be
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
andrevh

Bericht door andrevh »

ben in 2006 naar de noordkaap gereden op michelin anakee
8000 km gedaan en na de trip was het beste eraf
vooral grote slijtage vanaf de poolcirkel vanwege hte grove asfalt
in 2007 zweden en noorwegen gedaan, 7000 km ongeveer waarvan ongeveer 700 km onverhard en ook weer met nieuwe anakees vertrokken, wel een stuk tot boven de poolcirkel maar niet tot aan de noordkaap en veel minder slijtage dan het jaar voordien
maar ik denk dat wanneer je met nieuwe banden vertrekt, van eender wat merk of type en je hebt niet meer dan 10000 km gepland, dat je terug geraakt zonder onderweg te moeten vervangen
of je moet echt onnozel gaan rijden daar boven maar dat doe je toch niet, het is daar véél te mooi, elke km die je daar rijdt is genieten

groeten

André
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
stefke

Bericht door stefke »

tja, die banden dat is altijd wat....dat is voor iedereen anders. Na een rondje van 7000 km Noorwegen met nieuwe Anakees waren deze banden nog niet eens voor de helft versleten...dus... :roll: Ik had dat rondje Noorwegen evengoed kunnen afleggen op MPRoad. Voor een beetje (on)verhard met wat keien of grindwegen is dat ook geen probleem. :roll:
Goost

Bericht door Goost »

Hujj,

Ik keek gisteren naar m`n achterband en schrok dat hij de laatste 1000km snel is gaan verslijten.
Weet er iemand hier een goede betrouwbare bandenleverancier in de buurt van Terneuzen :?:

De Gentse bandencentrale ben ik ook bekend mee (ben een geeimigreerde Gentenaar :wink: )

Ik twijfel tussen twee banden om onder m`n GSA te leggen, nl Michelin Anakee`s of terug metzeler Tourances (geen EXP`S)
Ik heb trouwens met m`n huidige banden ruim 16000km gereden (minder dan een jaar)

Cheerzz,
Geert
R1200GS met Garmin 276c

Meer LOL met een Bromtol Onder je hol :!:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Waarom geen Battlewings met 35% korting bij MotorTotaal? Heb ik ook gedaan, bevalt me prima, die Battlewing.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Goost

Bericht door Goost »

J-P schreef:Waarom geen Battlewings met 35% korting bij MotorTotaal? Heb ik ook gedaan, bevalt me prima, die Battlewing.
Hee J-P, dacht dat jij met Anakees reed :?:

Eneuuhh die anakees had je me aangeraden voordat ik woonwerk ging doen.
Wat kostte een setje battlewings bij Motortotaal :?:

Ik vind het wel jammer dat ze de service voor Tectyleren daar niet meer doen, en nog belangrijker erafhalen :mrgreen:

Greetzz,
Geert
R1200GS met Garmin 276c

J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Voortschreidend inzicht. Ik moest de battlewings gewoon eens proberen want de Anakees gingen gewoon te kort mee. De band bevalt me goed (offroad wat minder maar daar heb ik een DR voor en een Alp).

Wat het tectyleren betreft: de jongen die dat altijd deed was een pain in the arse en na veel jaren hebben ze hem dan toch verzocht z`n heil ergens anders te zoeken. Het valt echter niet mee iemand te vinden die motoren wil poetsen en het ook kan. De 2 jongens die het nu doen zijn vakantiewerkers van een jaar of 17 en die kunnen dat tectyleren er echt niet bij hebben, die hebben het al druk genoeg. Dus heb ik het tectyleren dit jaar zelf gedaan en ik ga het over 2 weken er weer zelf afhalen :grin:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Goost

Bericht door Goost »

J-P schreef: ik ga het over 2 weken er weer zelf afhalen :grin:
Ahhh, ik parkeer de mijne er wel naast :wink:

Greetzz,
Geert
R1200GS met Garmin 276c

J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Lever je dan ook ff je sleutels in? O ja, terugkrijgen had je geen haast mee toch? :drunken: :mrgreen:
J-P

Goost

Bericht door Goost »

J-P schreef:Lever je dan ook ff je sleutels in? O ja, terugkrijgen had je geen haast mee toch? :drunken: :mrgreen:
Geen probleem mee :!: Aleen de boetes zijn voor jou :mrgreen: , voor de wheelies en stoppies maak ik me ook geen zorgen want hij is nog ruim een jaar in garantie (mocht er iets afbreken of gaan lekken).
De banden zijn ook aan vervanging toe, dus leef je uit zou ik zeggen.

Tja J-P ik vertrouw je (hmm :roll: )

Greetzz,
Geert
R1200GS met Garmin 276c

OFrank

Bericht door OFrank »

Voor keonies:
Ik moet toegeven zeer tevreden te zijn van de dunlop trailmax D607. Ik wil geen andere. Ik ben enkel verwonderd over het beperkte aantal km dat je er mee doet. Mijn voorband heb ik net verwisseld: na 32000km had ik nog een profieldiepte van 1,7mm, dus tijd voor verandering. Mijn achterband ligt er 17000km op en meet nog 2,4mm. De wegen in België verschillen toch niet dermate? Ik rijd winter en zomer en toch niet bepaald langzaam. Ook trip naar de Pyreneeën gedaan. Was toen zeer warm (tot 40°C). Misschien iets minder scheurend optrekken en je kan je trip naar de Noordkaap doen met 1 paar sloffen.
Mijn anakees daarentegen was andere koek. Voorband 12000km, achterband 8000km. Duidelijk minder grip, zeker bij nat weer.
Ik blijf bij trailmax.
Groeten
RBee

Bericht door RBee »

OFrank schreef:Voor keonies:
Ik moet toegeven zeer tevreden te zijn van de dunlop trailmax D607. Ik wil geen andere. Ik ben enkel verwonderd over het beperkte aantal km dat je er mee doet. Mijn voorband heb ik net verwisseld: na 32000km had ik nog een profieldiepte van 1,7mm, dus tijd voor verandering. Mijn achterband ligt er 17000km op en meet nog 2,4mm. De wegen in België verschillen toch niet dermate? Ik rijd winter en zomer en toch niet bepaald langzaam. Ook trip naar de Pyreneeën gedaan. Was toen zeer warm (tot 40°C). Misschien iets minder scheurend optrekken en je kan je trip naar de Noordkaap doen met 1 paar sloffen.
Mijn anakees daarentegen was andere koek. Voorband 12000km, achterband 8000km. Duidelijk minder grip, zeker bij nat weer.
Ik blijf bij trailmax.
Groeten
:?: Is een 0 letje teveel zeker :?:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
OFrank

Bericht door OFrank »

Toch niet. Was nog voorslof van bij aankoop. Achterband werd eerste keer vervangen op 15000km.
Plaats reactie