bluetooth oortjes

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
StijnB
Berichten: 256
Lid geworden op: 31 okt 2005, 12:06
Contacteer:

bluetooth oortjes

Bericht door StijnB »

Ik ben eigenlijk op zoek naar handige bluetooth oortjes zonder echt een microfoon.
De bluetooth ontvanger mag gerust in mijn moto-vest-borst-zakske zitten en vandaar met een kabelke naar de helm.

optie:
- met in-ear oortjes willen werken die het omgevingsgeluid verzachten
- of met oortjes die met velcro in plakken in de helm.

Iemand suggesties?

ps. ik heb een concept 2 van subert maar ik wil wel een beetje naar de prijs kijken dus hun eigen systeem is me net iets te duur.
GS 1200
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: bluetooth oortjes

Bericht door moh_fan »

Ik rijd met deze rond.
Afbeelding
Dixons schreef:Stereo clip-on-Bluetooth-headset met EX-hoofdtelefoon voor ultiem draagcomfort met ingebouwde microfoon op ontvanger.
De DR-BT10 is een EX-style in-ear model. Kenmerkend zijn de uiterst kleine 9mm driver unit en de zachte siliconen oordopjes die zorgen voor optimaal draagcomforet. Je voelt de dopjes nauwelijks! De neckstrap hoofdtelefoon zorgt voor een fantastische geluidskwaliteit met krachtige lage tonen en heldere hoge tonen. Dit is een extra kleine lichtgewicht hoofdtelefoon.
Werkt prima, is in-ear, dus dempt 't omgevingdgeluid.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
StijnB
Berichten: 256
Lid geworden op: 31 okt 2005, 12:06
Contacteer:

Re: bluetooth oortjes

Bericht door StijnB »

zoiets zoek ik inderdaad!! Gebruik je de microfoon ook?

Toevallig ervaring mee in combinatie met de ZUMO?
en hoelang gaat de batterij mee?
GS 1200
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: bluetooth oortjes

Bericht door Phaedrus »

Ik heb ongeveer dezelfde vragen:
- ik heb ook een Zumo 550 op de motor
- waar hang/steek je de ontvanger ergens? en wat met regenweer?

De laatste vraag is omdat ik veronderstel dat de ontvanger in 'openlucht' moet zijn om goed kontakt te hebben met de GPS.
En dat die niet (zo) goed werkt als hij gewoon in mijn zak zit van mijn motorvest.
Klopt dit?
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: bluetooth oortjes

Bericht door mdc »

Phaedrus schreef:De laatste vraag is omdat ik veronderstel dat de ontvanger in 'openlucht' moet zijn om goed kontakt te hebben met de GPS.
En dat die niet (zo) goed werkt als hij gewoon in mijn zak zit van mijn motorvest.
Klopt dit?
Bluetooth werkt zelfs in je zakken. Mijn gsm ligt in de koffer in een rugzak, bluetooth oortje werkt zonder problemen.
Normaal een 10 meter, kan verder met de nieuwste generatie.
Marc

R1250RT 2020
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: bluetooth oortjes

Bericht door Phaedrus »

Dan zal ik een dezer eens een exemplaar gaan halen, zie! :-)
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: bluetooth oortjes

Bericht door moh_fan »

Sorry voor de wat late reactie, maar ik gebruik 'm dus i.c.m. een Zumo.
Het ding zit gewoon onder mijn jas, geen probleem met regen dus. Ook niet met ontvangst.
Als ik van mijn moto wegloop gaat 't toch idd wel bijna 10mtr duren voordat er storing optreed.
Ik gebruik de microfoon niet, heb ik ook nog nooit geprobeerd.
Hoe lang de batterij meegaat? Eerlijk gezegt: geen idee! Langer dan 4,5 / 5 uur heb ik 'm nog niet gebruikt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
StijnB
Berichten: 256
Lid geworden op: 31 okt 2005, 12:06
Contacteer:

Re: bluetooth oortjes

Bericht door StijnB »

mdc schreef:Bluetooth werkt zelfs in je zakken.
Welk type heb jij ?
GS 1200
Jaap2005
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2007, 16:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: bluetooth oortjes

Bericht door Jaap2005 »

Voor specificaties zie:

http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/sto ... d=11035863

Het lijkt me dat deze BT headset minder geschikt is om icm. een mobiele telefoon te gebruiken. Aangezien de microfoon in de BT-receiver zit, is het lastig inspreken, zeker als die in je jaszak zit. Daarvoor zal waarschijnlijk toch een Scala Q2 of Interphone set gebruikersvriendelijker zijn.
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: bluetooth oortjes

Bericht door moh_fan »

Nee, bellen doe ik er niet mee.
Gaat idd niet met de mic in je zak... :-P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: bluetooth oortjes

Bericht door MOTOBLOG »

Een nadeel van deze BT setjes is het gebrek aan 'echte stereo' en een 'full spectrum' van audio. Of het moet het enhanced BT protocol zijn, dan kunnen ze ook dienen om kwalitatief MP3's mee te beluisteren. Ik weet niet of de ZUMO dit ondersteunt ?
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: bluetooth oortjes

Bericht door moh_fan »

De Zumo is de crux in de doorgave van stereo geluid via BT. De BT10 ondersteunt het protocol wel.
Wat je zou kunnen doen in dit geval is de Jabra A120S aansluiten op je Zumo.
WayPoint schreef:Met de A120s Stereo Bluetooth Universal Dongle maakt u voortaan ook gebruik van uw Bluetooth hoofdtelefoon, in combinatie met een apparaat wat niet is uitgerust met Bluetooth. Deze handige Bluetooth-adapter sluit u gemakkelijk aan op uw MP3-speler door middel van een 3.5 mm jack stekker. Geen batterijen, gewoon inpluggen en draadloos van uw muziek genieten.
De Jabra A120s is compatibel met de Bluetooth-profielen: Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) en Audio Video Remote Control Profile (AVRCP).
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: bluetooth oortjes

Bericht door MOTOBLOG »

De ZUMO ondersteunt het A2DP protocol niet, nodig voor stereo weergave en breed spectrum. De geluidskwaliteit v.d. muziek blijf daarom maar zwak. Beide apparaten moeten A2DP ondersteunen voor stereo hifi geluid.

Ik loste dit anders op: heb de ZUMO in stereo via de kabel uitgang (wel stereo) verbonden met de Starcom digital. Prachtig geluid. Is wel bekabeld.
moh_fan schreef:De Zumo is de crux in de doorgave van stereo geluid via BT. De BT10 ondersteunt het protocol wel.
Wat je zou kunnen doen in dit geval is de Jabra A120S aansluiten op je Zumo.
WayPoint schreef:Met de A120s Stereo Bluetooth Universal Dongle maakt u voortaan ook gebruik van uw Bluetooth hoofdtelefoon, in combinatie met een apparaat wat niet is uitgerust met Bluetooth. Deze handige Bluetooth-adapter sluit u gemakkelijk aan op uw MP3-speler door middel van een 3.5 mm jack stekker. Geen batterijen, gewoon inpluggen en draadloos van uw muziek genieten.
De Jabra A120s is compatibel met de Bluetooth-profielen: Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) en Audio Video Remote Control Profile (AVRCP).
Afbeelding
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: bluetooth oortjes

Bericht door moh_fan »

pvdk schreef:...Ik loste dit anders op: heb de ZUMO in stereo via de kabel uitgang (wel stereo) verbonden met de Starcom digital. Prachtig geluid. Is wel bekabeld...
Op diezelfde stereo-uitgang sluit je de Jabra aan.
Aangezien de Jabra het A2DP wel ondersteunt, kun je op deze manier dus in 'normaal' stereo van je muziek genieten.
Draadloos... :grin:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: bluetooth oortjes

Bericht door MOTOBLOG »

ik las dit ook al op het Nederands gps forum. Toestel blijkt wel niet waterdicht te zijn, al kan je dit op een RT wel oplossen door het zendertje in het opbergvak te plaatsen op een of andere manier...
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: bluetooth oortjes

Bericht door moh_fan »

Ja, in een mooi tasje van Touratech...
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: bluetooth oortjes

Bericht door MOTOBLOG »

dat tasje had ik ook al een keer opgemerkt, zit dit mooi vast en is het echt bestand tegen hevige regen ?
cooper
Berichten: 339
Lid geworden op: 20 feb 2007, 19:10
Locatie: Nijlen (Belgie)

Re: bluetooth oortjes

Bericht door cooper »

@ moh_fan: Ik ben niet nieuwsgierig maar ik weet graag veel. Vandaar, wat zit er rechts boven je toerenteller gemonteerd?
PS: Inderdaad tasje lijkt me wel handig.
Afbeelding
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: bluetooth oortjes

Bericht door moh_fan »

Géén idee!...
Foto is gejat van de Touratech website.
@ pvdk Ik ga het tasje één dezer dagen aanschaffen en ik zal u de degelijkheid ervan mailen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Plaats reactie