Schoeisel voor K75RT

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Michel
Berichten: 255
Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005

Schoeisel voor K75RT

Bericht door Michel »

Mijne K75RT heeft dringend een paar nieuwe banden nodig. Welk merk raden jullie mij aan en waarom? Ik rij hoofdzakelijk tochten van +/- 300 km en dit ongeladen. Wegligging en totaal aantal gereden km's zijn voor mij belangrijk.
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik heb op mijn K75RT en K1100LT altijd de geijkte combo van Metzeler gehad: ME33 en ME55. Goede rijeigenschappen en goede duurzaamheid. Volgens mij zijn ze nu vervangen door ME330 en ME550.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Mijn K75RT wordt ook alleen gebruikt voor toertochten zonder passagier.
Vorig jaar stond hij op Metzeler 33/55 ( nog steeds verkrijgbaar) die na 10.000 Km versleten waren. Deze zijn vervangen voor Michelin Macadam die er nu 14.000 Km onder zitten en nog 2 mm boven de slijtageindicator hebben. De langere levensduur die vaak beschreven is heeft destijds bij de keuze de doorslag gegeven en zal inderdaad wel op ca. 18.000 Km uitkomen..:D
Beide merken voldoen prima voor de eisen die wij er aan stellen, zowel op de K75RT als onze K75 (Metzeler 33/55)
De laagste prijs die ik recent voor de Michelins tegenkwam was 90€ en 120€ (v/a) incl. montage, balanceren en BTW. Een jaar geleden 260 € betaald voor zowel de Metzelers als de Michelins, na een rondje bellen toch bij mijn BMW-dealer uitgekomen..
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

die michelins zijn veel beter. want ze zijn zachter maar hebben meer beginprofiel.

scheelt zeker 25% in remweg als je een noodstop uitvoert.
Plaats reactie