windscherm R 1150R
Moderator: GVN
windscherm R 1150R
hallo , heb me recentelijk een R 1150 R gekocht , doch zit met een klein dilemma. Op deze moto staat het klein scherm, en de moto heeft een verlaagd zadel. Ik zelf ben maar een 1M75 dus vermoed dat het scherm met het verlaagd zadel me voldoende bescherming zal geven. Hebben anderen daar ervaring mee ?
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Re: windscherm R 1150R
Ik heb ook een speedster scherm en met een normaal zadel en mijn 1m80 is het aangenaam rijden tot zo'n 100 km/h
Daarna gaan we over naar windtunnel fenomenen... maar ja, een naked is en blijft een naked, dat maakt ze dan ook zo "puur".
Ik kocht me geen roadster om windbescherming te hebben, want dan koop je beter een RT
Een andere optie is het standaard grote windscherm van BMW, dat biedt zeker meer bescherming, maar het "staat" zo niet écht vind ik dan...
June71 kan je daar meer over vertellen (ik denk dat de naam "touring scherm" is)
Daarna gaan we over naar windtunnel fenomenen... maar ja, een naked is en blijft een naked, dat maakt ze dan ook zo "puur".
Ik kocht me geen roadster om windbescherming te hebben, want dan koop je beter een RT
Een andere optie is het standaard grote windscherm van BMW, dat biedt zeker meer bescherming, maar het "staat" zo niet écht vind ik dan...
June71 kan je daar meer over vertellen (ik denk dat de naam "touring scherm" is)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

he bedankt , met het verlaagd zadel en de paar cm kleiner moet dus de analogie doortrekkend ( maakt toch een 5 à 10 cm ) de windbeschermer toch vrij behoorlijk zijn. Ok ik wil niet de bescherming zoals op een RT , gewoon toch een beetje bescherming dat ik niet de volle wind tegen heb .
andere reacties altijd wwelkom , fijn forum
dirk
andere reacties altijd wwelkom , fijn forum
dirk
-
dejos
Ik had ook eerst het speedster scherm op m'n R1150R , dit oogt heel mooi .Tegen de winterperiode had ik een vario-screen van wunderlich geplaatst en dit geeft me zoveel voldoening dat ik het niet meer van de moto afdoe.M'n moto is zwart van kleur en het vario-screen is gefumeerd, deze combinatie vind ik wel passen.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
ja het gaat dus de twee kanten uit. Persoonlijk vind ik de 1150 R met een groot scherm niet echt staan , daarom hoop ik dat met het kleine scherm toch iets van bescherming zal zijn. Heb vroeger met een RT gereden , doch de eerlijkheid bied me te zeggen dat je beiden niet kan en mag vergelijken qua bescherming, de 1150R is nu eenmaal een meer naked bike, alleen is er niets en iets van bescherming ( dan voornamelijk bij ijzige wind ).
Ikzelf ben 1m 77 en heb een normaal zadelhoogte op mijn R1150R. Mét speedster scherm had ik ontzettend veel turbulentie vanaf 70km/u. Ik heb het er drie jaar geleden vanaf gegooid en nu suist de wind langs mijn helm en ben ik van het vervelende lawaai af. Slotsom : 't was mooier mét, maar aangenamer zonder...
Chrisser
Chrisser