Harald schreef:Wekelijks rij ik wielerwedstrijden, beroepsmatig.
De gevaren komen meestal uit een klein hoekje.
wat me opvalt, is dat er veelal niet onmiddellijk gereageerd wordt op de komst van een RODE vlag,
laat staan dat men dan gaat wachten op de groene vlag.
Dat seingevers niet altijd op hun post staan bij aanvang van de wedstrijden en daardoor
misvaerstanden ontstaan.
Laat staan dat de seingevers hun aangevingen gerespecteerd worden.
Nu begrijp ik de mensen die langs het parcours wonen ook wel een beetje.
Elk week-end zo'n bende fietsgekken die daar langs komen????
Dit wil niet zeggen dat alles zomaar kan en mag,
ook wie deel neemt aan een wedstrijd moet zich aan het regelement houden.

Harald ,
ik denk dat je in 10 lijnen ongeveer alle pijnpunten hebt samengevat .
Er is inderdaad een gebrek aan respect voor de betrokken seingevers , maar als we nog enkele jaren doorgaan met het beleid welke de wielerbond op dit moment hanteert gaat dit probleem zichzelf oplossen .
Ten eerste zijn het doorgaans mensen van een oudere generatie welke voor een peulschil deze verantwoordelijkheid op zich nemen , zonder al te veel stil te staan bij de juridische gevolgen en ten tweede zijn er geen vervangers voorhanden ( de bond heeft het idee nog voorgesteld om hiervoor werklozen in te schakelen enkele maanden geleden ?? ) .
Dus binnen 10 jaar is er geen kat meer te vinden om deze functie uit te oefenen .
Komt daarenboven inderdaad nog bij dat heel wat burgers het niet op prijs stellen dat door dergelijke evenementen hun straat / wijk tot een
ontoegankelijk gebied werd herschapen en het einde van de "koers" is al snel in zicht .
In ieder geval dien ik tot mijn grote ergernis keer op keer weer vast te stellen dat er onder de volgwagens te veel bestuurders zijn welke onverantwoorde risico's nemen voor zowel de renners , omstaanders als begeleidende voertuigen
( of het nu op 2 of 4 wielen is maakt even niet uit ).
@ Toerist : indien gij in eer en geweten met uw team de nodige maatregelen hebt getroffen om alle zwarte punten tijdens de voorbereiding van een rit in kaart te brengen kan ik dit alleen maar aanmoedigen . Je kan niet vooruitziend genoeg zijn onder dergelijke omstandigheden .
Of moet dat kleine zijstraatje of die onoverzichtelijke bocht in die industriezone op zaterdag niet bewaakt worden omdat daar "WAARSCHIJNLIJK" toch niemand langslkomt ?
Diegene die deze voorbereidingen in het belachelijke trekt hoop ik nooit gedurende een treffen als organisator of wegkapitein te ontmoeten ,
'k zal anders weer rap thuis achter mijn stoof zitten .
P.S. Sterkte aan het slachtoffer en hopelijk snel weer te been !