BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Hier vind je alle persberichten terug. Deze handelen over BMW algemeen of BMW Motorrad

Moderator: GVN

Plaats reactie
cope
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 mar 2007, 23:27
Locatie: Op deze bol

BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Bericht door cope »

Afbeelding




BMW Group Belux
Corporate Communications




BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009


München/Bornem. Vanaf maart houdt de productie van de G 650 Xcountry wezenlijke productveranderingen in. De huidige kleur Diepzwart / Wit-aluminium metallic mat wordt vervangen door de kleurencombinatie Geel / Wit-aluminium metallic mat.
Door de aanpassingen aan de veerweg (220mm vooraan en 165mm achteraan) en de zadelomtrek, bedraagt de zadelhoogte voortaan 800-825mm (af fabriek 800mm).
Deze zadelhoogte laat het toe om de Xcountry beter af te stemmen op de specifieke klantenvereisten in dit marktsegment.

In plaats van de niet-verstelbare koppeling- en remhendel, zijn er vanaf maart tevens verstelbare hendels voorzien (5 verschillende posities voor de remhendel en 4 voor de koppelinghendel).
Bovendien wordt het huidige aluminium achterkader met vastgeschroefde passagiervoetsteunen vervangen door een stalen achterframe met geïntegreerde – in dit geval gelaste – passagiervoetsteunen. De aanpassing in framemateriaal gaat gepaard met een verandering in oppervlaktebehandeling: van onbehandeld aluminium naar geverfd zilver.

Om de allround capaciteiten van de G 650 Xcountry te vergroten, worden vanaf april ook een topcase en topcasehouder aangeboden als nieuwe accessoires. BMW Motorrad keurde het gebruik hiervan goed mits in combinatie met het nieuwe achterframe.

De prijs van deze G 650 Xcountry blijft €7.300,00 incl. BTW. De actuele G 650 Xcountry is leverbaar tot einde voorraad en blijft een ideale allrounder voor beginners in dit deel van het marksegment.
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Bericht door Paul vde »

Hoi,

En de motor? Komt er geen andere motor onder te hangen,enkel dit model?
Ik dacht aan Kimco of zo iets :wink:

grts paul
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Bericht door Paul vde »

Hoi,

Cope ik geef nog een hint.U schrijft,verstelbaar koppelinghendel :scratch: De rotax motor is altijd met een koppelingkabel geweest en daar kunt u alleen de speling regelen,dus er moet een pomp bij te pas komen.Gaat er nog geen lampje branden :wink:

grts paul
Laatst gewijzigd door Paul vde op 30 mar 2008, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
denerik
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2008, 17:56

Re: BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Bericht door denerik »

ik ben de trotse eigenaar van ne country 650 model 2008,met hem te verlagen staat hij toch wel minder stoer maar met deze nieuwe zadelhoogte wordt hij wel bereikbaar voor kleinere personen,verkoop is niet denderend mede door de zithoogte in deze opstapmotor.ik denk dat dit de bedoeling van bmw is en de verkoop voor de motorminnende dames aan te prijzen met een bijpassende mooie gele kleur!!! :lol:
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Bericht door louis »

Paul vde schreef:Hoi,

Cope ik geef nog een hint.U schrijft,verstelbaar koppelinghendel :scratch: De rotak motor is altijd met een koppelingkabel geweest en daar kunt u alleen de speling regelen,dus er moet een pomp bij te pas komen.Gaat er nog geen lampje branden :wink:

grts paul
Pomp :?:

Afbeelding
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Bericht door Paul vde »

Hoi,

Ik heb het juist verandert Rotak de k moet een x zijn :-?
Maar ik dacht toch dat bij de Xcountry nog geen kop.hendel verstelbaar is en ja zo werk het ook,goed voor mensen met kleine handen.Dan komt er een pomp niet aan te pas.Ben juist nog naar ne open deur geweest van honda en de cb 600 heeft nog altijd een gewone kop.kabel.Ik weet wel niet wat juist voor een motor komt onder te hangen,maar wel van welk land.Zeker niet van BMW.
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Bericht door louis »

De huidige X-Country heeft geen regelbaar koppelingshendel.

Afbeelding

Het ging mij gewoon over het feit dat je aanhaalde dat een kabel bediende koppeling en meer bepaald deze bij een Rotax blok geen verstelbare hendel zou kunnen hebben. De afbeelding bij mijn vorig bericht is deze van het koppelingshendel van een F650GS.
cope
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 mar 2007, 23:27
Locatie: Op deze bol

Re: BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Bericht door cope »

Re: BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009
door Paul vde op 29/03/08 07:51

Hoi,

Cope ik geef nog een hint.U schrijft,verstelbaar koppelinghendel De rotax motor is altijd met een koppelingkabel geweest en daar kunt u alleen de speling regelen,dus er moet een pomp bij te pas komen.Gaat er nog geen lampje branden

grts paul



sorry, bij mij branden er geen lampjes dat is energie verspilling. :alien:


Ik heb dit niet geschreven het zijn BMW persberichten van de officiele BMW persberichten site, gelieve dus alle technische know-how op de sturen naar de officiele BMW persberichten site ten aanzichte van de officiele BMW persberichten site berichtenplaatser.

Greetz cope
DJAIRO

Re: BMW G 650 Xcountry modeljaar 2009

Bericht door DJAIRO »

Waar zit het verstand van BMW,hadden ze een mooi opstapmotortje in een zéér fraaie discrete kleurstelling(zwart)
Gaan ze weer die "geflipte"gele toer op,
I.p.v de zwarte uitvoering gewoon naast de gele door te produceren!!!
Ik weet niet hoor,maar qua kleuren,moeten ze bij BMW ééns dringend een andere kleuradviseur aan nemen,de meest wangedrochtige kleuren en combinaties hebben al de revue gepasseerd,neem nu de nieuwe GS in dat blauw,waar m'n grootmoeder zaliger indertijd haar WC nog niet mee durfde te schilderen,echt"waspalenblauw"
De GS"Adventure"in het rood" :-x :-x :-x en dan durven ze dat nog verder laten lopen op het zadel!!
Smaak is goesting,maar dat ze dan even kijken naar de concurentie,Triumph,MV Agusta,Ducati,enz,daar zie je staaltjes van een moderne eigentijdse kleurstelling die niet overkomt als een"Kermiswagen"van het éérste beste schietkraam.Waar is de tijd dat elke BMW in het "chique"zwart was met mooie witte stripings,of dat "daytona orange"van deR90S!!
Ze doen maar hoor,maar klasse uit zich ook in een doordachte mooie kleurstelling!!
Frank :-)
Plaats reactie