Dringend hulp gevraagd
Moderator: GVN
Dringend hulp gevraagd
Hey,
Ik ben sinds zaterdag nieuwe bezitter van een tweedehands R1200CL van 2002 en heb al een paar probleempjes, mogelijk kan iemand mij helpen.
1) Ik lees overal 6 versnellingen, ik vind er maar 5, kan het zijn dat het model 2002 er slechts 5 heeft?
2) het boekje dat erbij geleverd is, is van een R1200C, er zijn raakpunten, maar veel zaken kloppen niet, kan er me iemand mogelijk een copy bezorgen of op mail zetten?
3) er zit een standaart bmw alarm op dat automatisch een startonderbreking aktiveert na het stilleggen van de motor, blijkbaar kan dit niet afgezet worden, heeft iemand daar richtlijnen van liggen?
4) Welk is het optimaal toerental, ik lees hier op de forum, voor een boxermotor 4000 tr/min, maar demotor heeft zijn max koppel op 3000 tr/min, daarboven begint hij te trillen, dus?
Hopend op positieve reacties thx.
Ik ben sinds zaterdag nieuwe bezitter van een tweedehands R1200CL van 2002 en heb al een paar probleempjes, mogelijk kan iemand mij helpen.
1) Ik lees overal 6 versnellingen, ik vind er maar 5, kan het zijn dat het model 2002 er slechts 5 heeft?
2) het boekje dat erbij geleverd is, is van een R1200C, er zijn raakpunten, maar veel zaken kloppen niet, kan er me iemand mogelijk een copy bezorgen of op mail zetten?
3) er zit een standaart bmw alarm op dat automatisch een startonderbreking aktiveert na het stilleggen van de motor, blijkbaar kan dit niet afgezet worden, heeft iemand daar richtlijnen van liggen?
4) Welk is het optimaal toerental, ik lees hier op de forum, voor een boxermotor 4000 tr/min, maar demotor heeft zijn max koppel op 3000 tr/min, daarboven begint hij te trillen, dus?
Hopend op positieve reacties thx.
Re: Dringend hulp gevraagd
Een maximum vermogen van 61 Pk bij 5.000 omwentelingen per minuut... en
2.000 toeren eerder wordt het maximum koppel reeds bereikt van 98 Newtonmeter
Wat de versnellingen betreft heb je ze in beide versies... waarbij met de versie met zes, de 6é een overdrive is. Inderdaad bouwjaartal gebonden.
Toeren tal voor nen boxer ... zoals je zelf zegt... tussen den 3000 en 5000
enne... WELKOM IN DE BONTE BENDE HIER!
2.000 toeren eerder wordt het maximum koppel reeds bereikt van 98 Newtonmeter
Wat de versnellingen betreft heb je ze in beide versies... waarbij met de versie met zes, de 6é een overdrive is. Inderdaad bouwjaartal gebonden.
Toeren tal voor nen boxer ... zoals je zelf zegt... tussen den 3000 en 5000
enne... WELKOM IN DE BONTE BENDE HIER!
Zijn deze vragen nou zo dringend???
Komt meer over als "dringend behoefte aan aandacht"
@ECM: Uw reactie is misschien terecht. Maar kan wel tellen als verwelkoming voor een eventuele nieuwe forumgebruiker. Ik zou zo zeggen als het u hier niet aan staat, blijf dan boven de Moerdijk.ECM schreef:Zijn deze vragen nou zo dringend???
@ dewitte: Welkom op het forum.
Ik heb niet de gewoonte van nieuwe mensen te verwelkomen, maar na ECM's nogal botte verwelkoming, vond ik dit niet ongepast.
In verband met uw vragen:
trikkeIRON GONZO schreef:daar kan ik nu ook niet op antwoorden zie.
-
Frans
"La Politesse" kennen ze daar blijkbaar niet ,heb deze week ook iets dergelijks ondervonden.
Er zal altijd wel een mentaliteits verschil blijven .
Er zal altijd wel een mentaliteits verschil blijven .
-
Sven 12RT
Over het aantal versnellingen,
er zijn een aantal sites te vinden waar men de referentienummers kan opzoeken voor elk onderdeel.
Geen enkele site zegt iets over een 5-bak. Steeds 6.
Op een CL, staat daar een schermpje met de versnelling op?
Of enkel het groene lampje van neutraal, en de rest moet je zelf maar tellen?
er zijn een aantal sites te vinden waar men de referentienummers kan opzoeken voor elk onderdeel.
Op een CL, staat daar een schermpje met de versnelling op?
Of enkel het groene lampje van neutraal, en de rest moet je zelf maar tellen?
Sven 12RT schreef:Over het aantal versnellingen,
Svenneke Svenneke... Als ik schrijf dat ze er in beide versies zijn... voor 2003 en erna... dan is het ook zo...
=> hier heb je alvast een site waar ze over 5 spreken... http://www.de-locht.nl/motorbeschrijvingen/r1200cl.htm
... beter googlen he keppe
Zelfs de GS en GSa's zijn te verkrijgen met 'enduro-versnellingsbak'... en overdrive bij de ene is er niet bij de andere... TWordt er hier nie gemakkelijker op schatjes...
Lost iemand het mysterie op...? Kan het te maken hebben met Americaanse en Europese markt...? Of een eerste versie met de overbrenging van een 1200C erin...? of...? of ...? of...?
Ik herinner me de discussie (vorig jaar?) hier op het forum over de versnellingsbak op een rt of een r... en daar bleken ook verschillen te zitten...
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp.
en hier het draadje van de 1150rt ... http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =overdrive ... waar plots sprake is van een CL met 5 versnellingen uit Duitsland...
@dewitte,
Vooreerst welkom op het forum en proficiat met de 1200CL.
Inzake Uw vraag met betrekking tot het alarm. Ik heb hier een pdf-je met de gebruiksaanwijzing van het BMW-alarm.
Maak me via pm Uw mailadres over aub en ik stuur het pdf-je door.
mvg, $
Vooreerst welkom op het forum en proficiat met de 1200CL.
Inzake Uw vraag met betrekking tot het alarm. Ik heb hier een pdf-je met de gebruiksaanwijzing van het BMW-alarm.
Maak me via pm Uw mailadres over aub en ik stuur het pdf-je door.
mvg, $
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II

Tripy II

-
Iron Gonzo
welkom hier op het forum
bij de meeste vragen heb je hier al een deftig antwoordt gekregen.
nog veel plezier met uw BEEMER
meer inlichtingen nodig over het club gebeuren
in mij onderschrift vindt je alles terug klik er maar op
bij de meeste vragen heb je hier al een deftig antwoordt gekregen.
nog veel plezier met uw BEEMER
meer inlichtingen nodig over het club gebeuren
in mij onderschrift vindt je alles terug klik er maar op
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Als je van googlen houdt
Duits forum: http://www.r1200c.de/
Oostenrijk: http://www.r1200c.at/
Voor US modellen: http://www.chromeheads.org/discus/messa ... 1205489346
heb ooit eens een namiddag met een R1200C gereden; had wel iets
Duits forum: http://www.r1200c.de/
Oostenrijk: http://www.r1200c.at/
Voor US modellen: http://www.chromeheads.org/discus/messa ... 1205489346
heb ooit eens een namiddag met een R1200C gereden; had wel iets
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Dan zul je mijn vorige nickname ook wel kennen : "Tonythedutchy"
Voormalig eigenaar van een cruiser website
Voormalig eigenaar van een cruiser website
Hey,
bedankt voor de racties, ben toch al iets wijzer geworden.
wat betreft of dit nou dringend was of niet, ik denk dat als je een vreemde motor koopt, en dacht dat hij 6 versnellingen had en je er maar 5 terugvind, vind ik dat wel dringend, de verkoper kan je wijsmaken wat hij wil en ik was wel degelijk ongerust.
In ieder geval bedankt voor de anderen die wel positief gereageerd hebben.
bedankt voor de racties, ben toch al iets wijzer geworden.
wat betreft of dit nou dringend was of niet, ik denk dat als je een vreemde motor koopt, en dacht dat hij 6 versnellingen had en je er maar 5 terugvind, vind ik dat wel dringend, de verkoper kan je wijsmaken wat hij wil en ik was wel degelijk ongerust.
In ieder geval bedankt voor de anderen die wel positief gereageerd hebben.
Graag gedaan 
-
Sven 12RT
Dat er eens een update is geweest, geen probleem mee. Maar die technische sites vermelden enkel een 6-bak. En die vertrouw ik toch wat meer dan "de locht" z'n site.JH. schreef: Svenneke Svenneke... Als ik schrijf dat ze er in beide versies zijn... voor 2003 en erna... dan is het ook zo...
=> hier heb je alvast een site waar ze over 5 spreken... http://www.de-locht.nl/motorbeschrijvingen/r1200cl.htm
... beter googlen he keppe... maar inderdaad... Ik begin ook te twijfelen als ik verder en verder en verder en verder google bespeel...
Zelfs de GS en GSa's zijn te verkrijgen met 'enduro-versnellingsbak'... en overdrive bij de ene is er niet bij de andere... TWordt er hier nie gemakkelijker op schatjes...
Lost iemand het mysterie op...? Kan het te maken hebben met Americaanse en Europese markt...? Of een eerste versie met de overbrenging van een 1200C erin...? of...? of ...? of...?
Dat verschil in bak was, dacht ik op de 1150 generatie, de eerste en de zesde waren korter op de enduro bak.
Op de 1200 generatie zijn de eerste drie versnellingen ingekort.
Maar we dwalen af.
***wijziging***
Ondertussen heb ik de technische gegevens van de C(i) eens opgezocht, daar wordt wel over een 5-bak gesproken...
-
Sven 12RT
Ja, dat was het probleem; overal lees je 6 versnellingen.
Maar blijkbaar heb ik een onmiddelijke afstammeling van de R1200C en dus ook die zijn versnellingsbak.
Zijn er eventueel nog R1200 CL rijders die me hun Email willen geven indien ik een technisch vraagje moest hebben of voor eventuele rijervaringen.
gtx
Maar blijkbaar heb ik een onmiddelijke afstammeling van de R1200C en dus ook die zijn versnellingsbak.
Zijn er eventueel nog R1200 CL rijders die me hun Email willen geven indien ik een technisch vraagje moest hebben of voor eventuele rijervaringen.
gtx
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Ik toer tot mijn eigen tevredenheid (en die van vrouw en hond), al 2 jaar rond met mijn cl.
Na 17000 gereden km geen grote problemen tot dusver.......houden zo zou ik zeggen!
Groeten
Na 17000 gereden km geen grote problemen tot dusver.......houden zo zou ik zeggen!
Groeten
Tot nu toe ben ik ook tevreden, ik kom van een suzuki DL1000 (Vstrom) en het rijgedrag is toch even aanpassen, vooral in de bochten, ik heb de indruk dat heel de moto aan het plooien gaat in de bocht alsof je op ijs rijdt; maar zolang je langzaam rijd geen enkel probleem, zal nog even aanpassen zijn( vooral in het kopje).
....
Hopelijk heeft dat beest van jou niet 'echt "dringend hulp" nodig...
Datgene wat je hierboven beschrijft lijkt me dan weer niet echt normaal te noemen...
Probeer eventueel een andere CL-rijder eens met jouw machine te laten rijden en je te verzekeren van een tiptopper onder je gat!
Hopelijk heeft dat beest van jou niet 'echt "dringend hulp" nodig...
Datgene wat je hierboven beschrijft lijkt me dan weer niet echt normaal te noemen...
Probeer eventueel een andere CL-rijder eens met jouw machine te laten rijden en je te verzekeren van een tiptopper onder je gat!
HOI dewitte ,
Spijtig genoeg kan ik u niet helpen.
Maar op de reactie van ecm kan ik enkel antwoorden, WE ZIJN HIER OP DE WERELD OMMEKAAR TE HELPEN NIET WAAR .??????????????????????
Spijtig genoeg kan ik u niet helpen.
Maar op de reactie van ecm kan ik enkel antwoorden, WE ZIJN HIER OP DE WERELD OMMEKAAR TE HELPEN NIET WAAR .??????????????????????
Hallo,
Proficiat met uw aanwinst!
Als je de voorgeschreven snelheden van onze wegen wilt volgen heb je een prima motorfiets,denk er om het duurt zeker 2000km voor je het rijgedrag van de Cl onder de knie hebt,ik heb reeds 51000km gereden en een aantal grote reizen gemaakt met veel plezier en zonder stukken.
Er zijn een aantal onderdelen waaronder het remsysteem overgenomen van de K1200LT zo ook de rammelende achterremschijf waarvoor ik een oplossing heb zonder veel kosten
Ik wist niet dat er CL's met 5versnellingen bestonden.
Ik heb alle instruktieboekjes hier maar enkel in 't duits.
Groeten
Johny
Proficiat met uw aanwinst!
Als je de voorgeschreven snelheden van onze wegen wilt volgen heb je een prima motorfiets,denk er om het duurt zeker 2000km voor je het rijgedrag van de Cl onder de knie hebt,ik heb reeds 51000km gereden en een aantal grote reizen gemaakt met veel plezier en zonder stukken.
Er zijn een aantal onderdelen waaronder het remsysteem overgenomen van de K1200LT zo ook de rammelende achterremschijf waarvoor ik een oplossing heb zonder veel kosten
Ik wist niet dat er CL's met 5versnellingen bestonden.
Ik heb alle instruktieboekjes hier maar enkel in 't duits.
Groeten
Johny
thx Johny,
Heb de knoop doorgehakt en heb aan een BMW handelaar gevraagd om me een boekje te bestellen, was geen probleem en zal een van deze dagen wel aankomen.
Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om dat versnellingsprobleem ook eens aan te kaarten en hij zij zonder nadenken 5 versnellingen; als ik mijn boekje ga halen zal ik het nog eens specifiek navragen, want toen ik zei dat ik overal 6 lees zei hij, neen 5 , de 6 is een optie en begon te lachen ( nu was het wel in het frans te doen en ofwel heb ik hem verkeerd begrepen ofwel heeft hij rare humor
ik denk dat het met het bouwjaar te maken heeft en de mijne is van 2002, ik denk vanaf 2003 zes versnellingen.
Als ik het met zekerheid weet zal ik het meedelen.
Andere vraag nu; heb jij ook vanaf 3000 Tr/Min een verhoging van vibratie; aan welk toerental schakel jij?
gtx
Heb de knoop doorgehakt en heb aan een BMW handelaar gevraagd om me een boekje te bestellen, was geen probleem en zal een van deze dagen wel aankomen.
Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om dat versnellingsprobleem ook eens aan te kaarten en hij zij zonder nadenken 5 versnellingen; als ik mijn boekje ga halen zal ik het nog eens specifiek navragen, want toen ik zei dat ik overal 6 lees zei hij, neen 5 , de 6 is een optie en begon te lachen ( nu was het wel in het frans te doen en ofwel heb ik hem verkeerd begrepen ofwel heeft hij rare humor
ik denk dat het met het bouwjaar te maken heeft en de mijne is van 2002, ik denk vanaf 2003 zes versnellingen.
Als ik het met zekerheid weet zal ik het meedelen.
Andere vraag nu; heb jij ook vanaf 3000 Tr/Min een verhoging van vibratie; aan welk toerental schakel jij?
gtx
Met deze weg wil ik nog eens nadrukkelijk Johny bedanken voor het repareren van mijn rammelende achterrem, probleem opgelost kan nu rustig gaan rondtoeren.
En bij deze heb ik ook een adres voor eventuele toekomstige inlichtingen "Johny do it all".
gtx
En bij deze heb ik ook een adres voor eventuele toekomstige inlichtingen "Johny do it all".
gtx