te lange route en zumo??
Moderator: GVN
te lange route en zumo??
Na mijn map-update naar city navigator europe NT 2008.
Verschillende routes gemaakt voor een weekje weg.
Het eigenaardige nu : als ik de routes upload naar mijn zumo wordt er
een aantal routes zonder problemen geïnstalleerd, een ander aantal niet.
Het bijzondere is dat de langste( +/- 500 km) geen enkel probleem geven, en de kortere (+/- ts 200 en 300 km) niet volledig kunnen geinstalleerd worden omdat ze te lang zouden zijn. (worden verder geïnstalleerd als het punt bereikt wordt).
Wat kan hier van de oorzaak zijn?
Mvg,
Peter.
Verschillende routes gemaakt voor een weekje weg.
Het eigenaardige nu : als ik de routes upload naar mijn zumo wordt er
een aantal routes zonder problemen geïnstalleerd, een ander aantal niet.
Het bijzondere is dat de langste( +/- 500 km) geen enkel probleem geven, en de kortere (+/- ts 200 en 300 km) niet volledig kunnen geinstalleerd worden omdat ze te lang zouden zijn. (worden verder geïnstalleerd als het punt bereikt wordt).
Wat kan hier van de oorzaak zijn?
Mvg,
Peter.
motorgroeten
-
jantje beton
Re: te lange route en zumo??
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

heel zeker niet te veel tussenpunten.
het maakt ook niet uit in welke volgorde de routes geladen worden.
de langere routes+/- 500 km gaan probleemloos, de andere niet.
Peter
het maakt ook niet uit in welke volgorde de routes geladen worden.
de langere routes+/- 500 km gaan probleemloos, de andere niet.
Peter
motorgroeten
ik heb de oplossing gevonden van mijn route-probleem
de route een andere naam gegeven en nu laadt ze probleemloos
dank voor het helpen zoeken
Peter
de route een andere naam gegeven en nu laadt ze probleemloos
dank voor het helpen zoeken
Peter
motorgroeten
oink...?????
Garmin is net als vrouwen ..... ik zal het nooit begrijpen

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ik kan in al mijn bescheidenheid ook niet echt volgen.
Mijn indruk met de zumo is dat een route van ongeveer 700 km het maximum is ongeacht het aantal via-punten.
Maar dat de naam die je er aan geeft ....... dat lijkt me wat bedenkelijk.
Toch wil ik hier het fijne wel van weten.
Wat bepaalt bij de zumo het aanvaarden van routes ?
de afstand, de via-punten, een combinatie van de twee, de naam

Mijn indruk met de zumo is dat een route van ongeveer 700 km het maximum is ongeacht het aantal via-punten.
Maar dat de naam die je er aan geeft ....... dat lijkt me wat bedenkelijk.
Toch wil ik hier het fijne wel van weten.
Wat bepaalt bij de zumo het aanvaarden van routes ?
de afstand, de via-punten, een combinatie van de twee, de naam
-
TonTon
klopt ook niet want ik heb 2 routes ( heen & terug) aangemaakt voor ons verlof in de Provence , afstand 975 km....Rafèrté schreef:Ik kan in al mijn bescheidenheid ook niet echt volgen.
wat misschien wel zou kunnen is dat de Zumo té lange bestandsnamen weigert ? ik ga dat eens uittesten.
@ Rafèrté : als er niks privé mee gemoeid is : kan je me eens die route die Jouw Zumo weigert doormailen naar mij ? ik kijk dan eens na waar eventueel de fout zou kunnen liggen , mogelijk hebben we dan weer iets bijgeleerd ?
-
TonTon
bon , even updaten : ik ben ondertussen bezig met de routes van iemand anders na te zien met ongeveer zelfde probleem , het betreft een GDB bestand met 10 routes...heb het één en ander aangepast en wil dit bestand nu uploaden naar de zumo 550.
en nu komt het : die is nu al zeker 15 minuten bezig met "importeren" en "berekenen" van die routes , dat is echt niet te doen , op mijn 2610 ging dat als de bliksem
.
is er nu écht geen andere manier om een aantal routes rapper op de zumo te krijgen ?
ik heb voor alle zekerheid ok al de routes als aparte bestanden opgeslagen maar als dit weer zolang zal duren om ze alle 10 op de zumo te krijgen , bah...
iemand beter idee ?
en nu komt het : die is nu al zeker 15 minuten bezig met "importeren" en "berekenen" van die routes , dat is echt niet te doen , op mijn 2610 ging dat als de bliksem
is er nu écht geen andere manier om een aantal routes rapper op de zumo te krijgen ?
ik heb voor alle zekerheid ok al de routes als aparte bestanden opgeslagen maar als dit weer zolang zal duren om ze alle 10 op de zumo te krijgen , bah...
iemand beter idee ?
-
jantje beton
dat heb ik ondertussen ook al gemerkt dat het bij de 2610 veel sneller ging ik mijn sd kaart er ook al uitgeswierd vind dat hij al een beetje sneller is het kan ook maar een gedacht zijn
BEN WEER EENS ONLINE
-
TonTon
is idd zoals bovenaan de topic vermeld : het bestand bevat 10 routes , ze worden alle 10 "geïmporteerd" en "berekend" maar als ik ze opvraag staan er slechts de 1ste 7 routes opArnold schreef:bon , even updaten : ik ben ondertussen bezig met de routes van iemand anders na te zien met ongeveer zelfde probleem , het betreft een GDB bestand met 10 routes...heb het één en ander aangepast en wil dit bestand nu uploaden naar de zumo 550.
en nu komt het : die is nu al zeker 15 minuten bezig met "importeren" en "berekenen" van die routes , dat is echt niet te doen , op mijn 2610 ging dat als de bliksem.
iemand beter idee ?
foutje in de software ? bug ?
ik ga nu de 3 laatste routes apart proberen up te loaden.....daarna ga ik eens experimenteren met een SD kaart en de routes ook eens in Mapsource opslaan als GPX bestand en dan naar de zumo kopiëren via de pc
wordt vervolgd
@ Arnold
Als de Zumo (te) lang doet over het inladen staan er hoogstwaarschijnlijk een of meer tussenpunten niet goed op de weg. Bij het inladen doet de Zumo niks anders dan nakijken of de route wel past op het huidige kaartmateriaal.
Bekijk die routes eens kritisch: Tussenpunten die niet goed staan zijn vaak groene puntjes. Die zijn zowieso fout. Zoom maximaal in op alle punten
Als de Zumo (te) lang doet over het inladen staan er hoogstwaarschijnlijk een of meer tussenpunten niet goed op de weg. Bij het inladen doet de Zumo niks anders dan nakijken of de route wel past op het huidige kaartmateriaal.
Bekijk die routes eens kritisch: Tussenpunten die niet goed staan zijn vaak groene puntjes. Die zijn zowieso fout. Zoom maximaal in op alle punten
-
TonTon
aha weeral iets dat ik weet want het is vrij frustrerend : ik mag er gelijk welke route proberen bij te zetten , mijn Zumo houd zich halsstarrig vast aan zijn max 7 routesECM schreef:@ Arnold
-
lucsa
- Contacteer:
Dat beloofd voor onze Schotlandreis. Ruim 20 verschillende routes.Arnold schreef: aha weeral iets dat ik weet want het is vrij frustrerend : ik mag er gelijk welke route proberen bij te zetten , mijn Zumo houd zich halsstarrig vast aan zijn max 7 routes
-
TonTon
nog niet panikeren , ik ben er nog aan bezig , ben alles aan het uittesten en uitproberen , zal daarna wel feedback geven....lucsa schreef:Dat beloofd voor onze Schotlandreis. Ruim 20 verschillende routes.Arnold schreef: aha weeral iets dat ik weet want het is vrij frustrerend : ik mag er gelijk welke route proberen bij te zetten , mijn Zumo houd zich halsstarrig vast aan zijn max 7 routes
Arnold,
ik had dit onderwerp even uit het oog verloren.
Ik had een trip van ongeveer 2500 km in twee verdeeld. Daar had de zumo wat problemen mee ( route te groot ).
Ik zal verder deze week enkele experimentjes doen en kijken wat ie doet ( of niet doet
)
Rampzalig is dit niet, ik maak er dan maar 4 delen van, maar het lijkt me dat hij er pas na de update problemen mee heeft.
Raf
Ik had een trip van ongeveer 2500 km in twee verdeeld. Daar had de zumo wat problemen mee ( route te groot ).
Ik zal verder deze week enkele experimentjes doen en kijken wat ie doet ( of niet doet
Rampzalig is dit niet, ik maak er dan maar 4 delen van, maar het lijkt me dat hij er pas na de update problemen mee heeft.
Raf
-
TonTon
ja maar de routes die ik aan het bewerken ben voor iemand zijn max 550 km lang...Rafèrté schreef:Arnold,
Ik zal verder deze week enkele experimentjes doen en kijken wat ie doet ( of niet doet)
Raf
is héél eigenaardig : ik heb de 10 routes ( zitten in één bestand ) al volledig nagezien en telkens ik ze naar de zumo zend staan slechts de 1ste 7 routes erop ???
heb ondertussen professionele hulp ingeroepen....
ik ga zelf ook nog verder uitzoeken wat er mis loopt , hopelijk komt het NIET door de laatste updates.....ik vraag me trouwens af : kan men met de Zumo terug gaan naar het moment vòòr de updates ? en hoe doe je dat dan ? ik zou eens kijken of het dan wel zou lukken om die 10 routes op de zumo te krijgen !
-
lucsa
- Contacteer:
Hier even die Schotland-routes in geladen.
1 voor 1, er staan er nu reeds 13 op.
1 voor 1, er staan er nu reeds 13 op.
-
TonTon
bon , resumé : blijkbaar heeft de zumo problemen als er té veel routes in één keer moeten geïmporteerd/berekend worden...heb het bestand "naam.gdb" met 10 routes opgesplitst in 2 delen , deel per deel naar de zumo geüploaded , laten importeren en berekenen en bingo : alle 10 routes staan erop
al bij al ben ik blij dat het gelukt is , er zal iemand héél tevreden zijn , hoop ik
ik ga de desbetreffende routes nu mailen en hopelijk werkt het daar ook
al bij al ben ik blij dat het gelukt is , er zal iemand héél tevreden zijn , hoop ik
ik ga de desbetreffende routes nu mailen en hopelijk werkt het daar ook
-
TonTon
ondertussen bericht gekregen dat het idd mogelijks een software fout zou zijn op de Zumo , bij Garmin raad men aan om alle routes op een SD kaartje te zetten en enkel de route die men nodig heeft van daaruit op de Zumo te importeren...
verder nieuws volgt nog.
de betrokken instanties bij Garmin zouden zich op de zaak zetten !.
verder nieuws volgt nog.
de betrokken instanties bij Garmin zouden zich op de zaak zetten !.
Heb zojuist een Zumo met de laatste versies van software en kaartmateriaal.
Heb ook alle last van de wereld om er routes op te krijgen ....
Eéntje heb ik er maar kunnen op zetten
Is er ondertussen iets geweten van een eventuele bug?
Ik heb geen problemen om routes op de Zumo te zetten.pespa schreef:Heb zojuist een Zumo met de laatste versies van software en kaartmateriaal.
Ze mogen echter niet te lang zijn ( routes van een 700 km lukken nog wel ) en je kan ze het beste één voor één laden.
Ik heb ook eens ergens gelezen dat je ervoor moet zorgen dat je mp3 bestanden in mappen zitten op je sd-kaartje want dat dat anders de boel vertraagt.
Meer info vind je zeker op het notter-forum.