Het huis van wantrouwen....

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
gast01
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008, 15:43

Het huis van wantrouwen....

Bericht door gast01 »

Moet hier toch ff mijn ongenoegen kwijt over een officiele dealer in het waasland.
Gisteren kwam ik er binnen om een afspraak te maken voor de installatie van mijn zumo op mijn rt, al jaren kom ik daar voor onderhoud.
De zumo heb ik van een bevriend koppel kunen overkopen.

Vriendelijk onthaal aan de balie door jonge blondine, kgeloof dat ze Kathy noemt, daar niet van. Maar om daar aan een afspraak te geraken moet je van goeie huize zijn... Ik moest er zeker al 3 weken wachten voor een klusje dat wss door een ervaren technieker op een half uurtje gedaan is.
Uiteindelijk komt er daar een of andere pipo vanachter zijn bureautje en probeert zo wat op mij in te spelen, kdenk dat hij het verschil tussen een f650 en een 1200gt nog niet kent... "we zitten momenteel met een personeels tekort, blablabla,..." Ja kan zijn, maar daar ben ik nog niet mee geholpen en heb die gps nodig voor mijn werk. Ja maar meneer,...

Uiteindelijk achter Robby gevraagd, bleek dat die er niet was en dat hij niet rap zal terug zijn... Van de "vaste ateliermannen" ook geen spoor te bemerken, enkel nieuwe gezichten. Wat is er daar in godsnaam aan de hand?? Het vertrouwde volk (loopt) daar precies allemaal weg....Moet ik op zoek naar een nieuwe dealer???
R1200RT "Bertha"
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door WimLT »

gast01 schreef:Moet ik op zoek naar een nieuwe dealer???
Wat denkte zelf :-? Lijkt mij nogal evident :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door JH. »

tja... en toch begrijpelijk...

After-market producten laten installeren bij een dealer, temeer als ze niet bij hem gekocht zijn... is net als met je eigen varken naar de beenhouwer gaan en vragen er een schel spek af te snijden...


Die gasten staan inderdaad niet te springen om dergelijke klusjes op te knappen, ten koste van hun klanten met echte problemen aan hun beemer.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Dartagnan
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 nov 2005, 15:20
Locatie: Officieel ? .........nergens.

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door Dartagnan »

Er gebeuren daar wel meer vreemde zaken.
Laat er ééns remblokken plaatsen en vergelijk de prijs op een ander. ( 200€ verschil !!!!)
Koop er ééns een volledig motorpak en ga dan de prijs is bekijken op een aander. ( 250€ verschil !!!!)

Ik ben er al lang geen klant meer.
Waar is den tijd dat ze in Bornem gehuisvest waren.......
Klein en knus en iedereen was er vriend aan huis,
iedereen was er gediend als een koning
prijzen waren schappelijk,
motor was perfect afgesteld.

Sinds ze in Hamme zitten heb ik er véél personeel zien komen en gaan
en met hen ook de klanten.

Jammer, zelfs Bornem weet het, als ze de klachten lezen natuurlijk, maar ze laten maar begaan.
cees
Berichten: 174
Lid geworden op: 24 okt 2004, 14:08
Locatie: Veghel

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door cees »

JH. schreef:tja... en toch begrijpelijk...

After-market producten laten installeren bij een dealer, temeer als ze niet bij hem gekocht zijn... is net als met je eigen varken naar de beenhouwer gaan en vragen er een schel spek af te snijden...


Die gasten staan inderdaad niet te springen om dergelijke klusjes op te knappen, ten koste van hun klanten met echte problemen aan hun beemer.

Kan wel zijn. Maar "klantvriendelijkhetd / service" is toch zeer belangrijk lijkt me.
Als ze je een motor verkopen van € €€€€€,--- mag je toch wel een beetje service verwachten??
een goede dealer zal je graag helpen!

Zoek een andere dealer zou ik zeggen, er zijn er toch zeker die wel een goede service bieden??

mzzl
Cees
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door PHILIP »

[quote]... Ik moest er zeker al 3 weken wachten voor een klusje dat wss door een ervaren technieker op een half uurtje gedaan is.[/quote]

En door jezelf op 3 kwartier....
gast01
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008, 15:43

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door gast01 »

PHILIP schreef:
... Ik moest er zeker al 3 weken wachten voor een klusje dat wss door een ervaren technieker op een half uurtje gedaan is.
En door jezelf op 3 kwartier....
:-) dat geklungel staat dan ook 1 der komende dagen op het programma.
R1200RT "Bertha"
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door p@rick »

Ik moet de mijne daar deze week binnenbrengen voor z'n onderhoud 10000 km. Ik maak altijd mijn afspraken ruim op voorhand, nu dus ook, deze afspraak werd meer dan een maand geleden vastgelegd. Na hetgeen ik hier kan lezen ben ik benieuwd naar de service (onthaal, onderhoud, uitleg nadien). Wordt vervolgd :shock:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
fireman_belgium
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 okt 2004, 01:15
Locatie: Puurs
Contacteer:

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door fireman_belgium »

Zelfde ervaring meegemaakt.
Wou mijn nog geen jaar oude R1200RT overlaten en een nieuwe kopen. Ze hadden helemaal geen interesse.
Later op het salon bij Soete ( toen nog MotoRad Latem ) eens een lichtje gaan opstekken en klaar was kees.
Later ( als het kalf al verdronken ) was wel nog telefoon gekregen van Raf met zijn excuses "want hij was er die dag niet en Robby..."
Ik heb intussen bij Soete nog een K1200GT 2006 en een R1200RT 2007 gekocht en altijd een perfect onthaal en dito service gekregen.

SOETE DOE ZO VOORT en de rest zegge het voort !

fireman_belgium@hotmail.com
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door p@rick »

fireman_belgium schreef:Zelfde ervaring meegemaakt.
Wou mijn nog geen jaar oude R1200RT overlaten en een nieuwe kopen. Ze hadden helemaal geen interesse.
Later op het salon bij Soete ( toen nog MotoRad Latem ) eens een lichtje gaan opstekken en klaar was kees.
Later ( als het kalf al verdronken ) was wel nog telefoon gekregen van Raf met zijn excuses "want hij was er die dag niet en Robby..."
Ik heb intussen bij Soete nog een K1200GT 2006 en een R1200RT 2007 gekocht en altijd een perfect onthaal en dito service gekregen.

SOETE DOE ZO VOORT en de rest zegge het voort !

fireman_belgium@hotmail.com
Kleine correctie, 't was eerst Soete, en nadien MotorRAD Latem (ondertussen Peter Dhaese).
Maar dat terzijde... Bij mij 't omgekeerde verhaal, ik ging mijn 1150RT afhalen bij MotorRAD Latem na de onderhoudsbeurt van 80000 km, op dat zelfde moment gevraagd hoeveel overname ik zou krijgen voor deze moto (die dus net z'n nazicht gehad had), en de prijs die Peter me daar gaf, lag ver beneden mijn verwachtingen.
Van Latem naar Hamme gereden, Raf efkes in zijn boekske gekeken, en zonder de moto nog maar gezien te hebben gaf ie al bijna 1000 euro meer...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door Toedel »

Nu, da's nogal normaal, elke dealer schat de herverkoop anders in. Voor overnameprijzen altijd effe rondvragen.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
cees
Berichten: 174
Lid geworden op: 24 okt 2004, 14:08
Locatie: Veghel

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door cees »

Hoi,

Als de dealer al 3 exemplaren heeft staan van het model wat iemand net wil inruilen dan zal je er de "hoofdprijs" niet voor krijgen. Maar als hij toevallig zo'n model niet heeft staan er er wel al vraag naar is geweest zal hij er wel een leuke inruilprijs voor geven.
Prijs wordt tenslote ook bepaald door vraag / aanbod.

Groet,
Cees
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Het huis van wantrouwen....

Bericht door GSrijder »

gast01 schreef:Uiteindelijk komt er daar een of andere pipo vanachter zijn bureautje en probeert zo wat op mij in te spelen, kdenk dat hij het verschil tussen een f650 en een 1200gt nog niet kent... "we zitten momenteel met een personeels tekort, blablabla,..." Ja kan zijn, maar daar ben ik nog niet mee geholpen en heb die gps nodig voor mijn werk. Ja maar meneer,...
uit heel goede bron vernomen dat deze persoon het werk van Raf gaat overnemen, voorlopig niet de zaak.

gast01 schreef:Uiteindelijk achter Robby gevraagd, bleek dat die er niet was en dat hij niet rap zal terug zijn... Van de "vaste ateliermannen" ook geen spoor te bemerken, enkel nieuwe gezichten. Wat is er daar in godsnaam aan de hand?? Het vertrouwde volk (loopt) daar precies allemaal weg....Moet ik op zoek naar een nieuwe dealer???
Robby zit oververmoeid thuis tot einde deze maand, enkele weken geleden toen ik mijn moto mocht afhalen stond hij er helemaal alleen voor, zijn mechaniekers waren ziek.

Vorige dinsdag een afspraak gemaakt voor de software update. Vrijdag om 14u mocht ik gaan, anderhalf uur later, na een proefrit met de 800GS en een gezellig praatje met Kathy, Raf en de mechanieker die mijn moto geupdate heeft ben ik tevreden huiswaarts gereden.

Ik weet dat er voorstanders en tegenstanders zijn van Raf. Een vriend van mij heeft er nu ook een negatieve ervaring mee.

Tja, ik weet dat er in Wetteren een Yamaha dealer is die hoog aangeschreven staat en waar ze mij ook NOOIT nog terugzien. Uit goede bron vernomen dat deze persoon ongediplomeerde jobstudenten die normaal enkel de moto's wat opkuisen en toonbaar maken wegens personeelsgebrek cruciale onderdelen liet vervangen. Heb er zelf ook een heel negatieve ervaring opgelopen.
Motoren verkopen en gewone onderhoudsbeurten is nergens en probleem. Een goede dealer leer je pas kennen als je een probleem hebt met je moto.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Plaats reactie