Vandaag een zeer raar geluid waargenomen.
Het is evenredig met het toerental en komt blijkbaar van de linker zijde (cilinder?).
Bij het stationair draaien moet je wel heel goed luisteren, maar eens een beetje aan het gashendel gedraaid werd/wordt ik een beetje bang! Als ik luister in het midden (tussen de vork of lager juist achter het voorwiel) hoor ik ook een 'raar' geluid.
Bij het vertrekken startte hij moeilijk (3x !!) dit had ik ook nog nooit meegemaakt, doch kon normaal rijden. In het begin (de eerste 10km) rij ik altijd zeer rustig en eigenlijk niets speciaal gehoord. Na een tijdje (hij was dan al warm)begon ik toch iets vreemd te horen en ben dan toch gestopt en voor alle zekerheid mijn beestje laten staan om hier raad te vragen.
R1150RT, BJ:2002, 46000 km.
Bedankt voor jullie raad en tips
!! raar getik bij R1150RT!!
Moderator: GVN
Misschien wat off-topic, doch niet minder belangrijk.
Je bent het 1000 ste Forumlid.
Bij gelegenheid champagne aan iedereen
Toedeloe
Stoffel
Hieronder enkele links die je misschien al wat verder kunnen helpen.
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... ight=getik
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... ight=getik
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... ight=getik
Je bent het 1000 ste Forumlid.
Bij gelegenheid champagne aan iedereen
Toedeloe
Stoffel
Hieronder enkele links die je misschien al wat verder kunnen helpen.
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... ight=getik
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... ight=getik
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... ight=getik
Hallo Xa4,
lawaai of geluid omschrijven is natuurlijk niet zo simpel.
In feite kan je het plaatsen tussen tikken, ratelen, grommen en de intensiteit is afhankelijk van het toerental.
Het is zowel bij een stilstaande als bollende motorfiets onafhankelijk of de koppeling ingehouden is of eender welke versnelling is ingeschakeld.
Hierdoor ben ik ik bijna zeker dat het ergens in het motorgedeelte moet zitten.
Thanks voor je bekommernis, gtn,
lawaai of geluid omschrijven is natuurlijk niet zo simpel.
In feite kan je het plaatsen tussen tikken, ratelen, grommen en de intensiteit is afhankelijk van het toerental.
Het is zowel bij een stilstaande als bollende motorfiets onafhankelijk of de koppeling ingehouden is of eender welke versnelling is ingeschakeld.
Hierdoor ben ik ik bijna zeker dat het ergens in het motorgedeelte moet zitten.
Thanks voor je bekommernis, gtn,
hm ... misschien een prob dat Danny of één van onze andere techneuten wel kan beantwoorden.
Ik moet zeggen, ben net op 30K onderhoud geweest en ik sta versteld van de verandering in geluid en rijden. Ik weet niet wat die sjarels ermee gedaan hebben maar het werd blijkbaar hoog tijd.
De mijne ratelde en tikte ook langs alle kanten, maar dat zal wel synchronisatie/kleppen probleem geweest zijn
den uwe heeft 46K km dus is 6K km geleden op onderhoud geweest ... mss best nog es langs nen dealer rijden ?
Ik moet zeggen, ben net op 30K onderhoud geweest en ik sta versteld van de verandering in geluid en rijden. Ik weet niet wat die sjarels ermee gedaan hebben maar het werd blijkbaar hoog tijd.
De mijne ratelde en tikte ook langs alle kanten, maar dat zal wel synchronisatie/kleppen probleem geweest zijn
den uwe heeft 46K km dus is 6K km geleden op onderhoud geweest ... mss best nog es langs nen dealer rijden ?
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member