Welke band voor mijn r1200s?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
R1200S
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mei 2007, 16:26
Woonplaats: Merelbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Welke band voor mijn r1200s?

Bericht door R1200S »

Mijne achtersloef is binnenkort aan vervanging toe. Ik rij momenteel reeds 8000km op de "fabrieksbanden" (Metzler Sportec M-1); wat me eigenlijk verwondert, gezien mijn "toch niet ONsportieve" rijstijl. :wink: De voorband ziet er nog bijna als nieuw uit.
't Is een goeie band, daar niet van, zeker in de regen, maar aangezien ik de motor niet voor woon-werk gebruik, had ik nu toch graag een sportievere band gekozen. Ik had daarbij gedacht aan de nieuwe Dunlop BT-016. Iemand van de sportievere rijders hier al ervaring mee?
Ik wil echt een band die me vertrouwen kan geven bij het (heel) diep in de bocht gaan; en dit doet de Metzler niet echt, al 1 keer een waarschuwingske gehad en sindsdien ben ik er toch wat voorzichtiger mee.
Wat zijn jullie ervaringen met de zachtere achterband?
*ChArRaKe*
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 apr 2007, 15:12
Locatie: Aalst

Re: Welke band voor mijn r1200s?

Bericht door *ChArRaKe* »

Hi,

Ik had vroeger op mijn vtr sp1 altijd SPORTMAX D207 RACE REPLICA , nu vervangen door de D208... hier kan je zeker de aap mee uithangen zonder ongewenst de grond te kussen. Rij je ook direkt warm na een paar km ! Klein nadeel, is een redelijk zachte band , dus regelmatig kosten.
Nu rij ik met battlax bt 020 heel goed maar heb er nog niet echt zot mee gedaan met deze moto .

P.s : Wat meer je voorwiel gebruiken dan zal de voorband gelijkmatig afslijten :grin: om naar de vliegers te kijken gade beter op de parking in steenokkerzeel staan :grin:
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Welke band voor mijn r1200s?

Bericht door RBee »

charrake schreef:heb er nog niet echt zot mee gedaan met deze moto .
Dat beloofd. :!:
Hou je maar goed vast Chrisje. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie