![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Volgens mij heb je mijn tekst ook niet goed gelezen. Grijpt het ABS een keer in dan is er grote kans dat je voor een val behoed bent en het zijn meerprijs waarschijnlijk al opgebracht heeft. Ik blijf erbij dat als het ABS meerdere keren achterelkaar (ongewild) in moet grijpen je ernstig moet/mag twijfelen over je rijvaardigheid. Ook zonder rembekrachtiging haal je ruimschoots de WETTELIJKE minimale remvertraging en remt hij nog steeds beter dan sommige motorfietsen van een ander merk met een volledig functionerend remsysteem. De afstand die je aflegt gedurende de zogenaamde "paniekseconde" is met of zonder rembekrachtiging (bij dezelfde snelheid) volledig gelijk. Ben het er wel mee eens dat de schrik van het niet functioneren van de rembekrachtiging de remafstand vergroot.
Maar zonder dollen. Het WWW brengt een hoop goeds maar helaas ook een hoop onzin verhalen. Ik heb het dan niet over kwade opzet maar de meeste forum gebruikers zitten op meerdere fora en het wordt dan al snel een Chinees woordspelletje. Ik werk als aftersalesmanager bij een BMW Motorrad dealer en heb als zodanig toegang tot oa "PUMA" waarin ALLE (wereldwijde) storingen, gebreken terugroep acties etc, etc terug te vinden zijn. Ook monteurs kunnen hier in "forumstijl" online hun hulpvraag doen waar andere monteurs/Importeur en fabriek op kunnen reageren. Voordat ik ergens op reageer verzeker ik me er dus eerst van dat ik geen onzin uitkraam door even op basis van trefwoorden eea op te zoeken en na te lezen. Meerdere gelijkwaardige garantie claims leveren trouwens automatisch een vermelding in PUMA op.